printlogo


کد خبر: 268723تاریخ: 1402/7/18 00:00
اخبار

افزایش 61 درصدی پروانه ساختمانی
مرکز آمار ایران نتایج طرح «گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور» در فصل بهار سال ١٤٠٢ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش،‌ افزایش ٦١,٠ درصدی واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و ٩,١ درصدی آن در شهرداری‌های کل کشور در بهار ١٤٠٢ نسبت به بهار ١٤٠١ روی داده است. آمارها در شهر تهران بدین گونه بوده که در بهار سال ١٤٠٢، تعداد ٩٥٨٦ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٨,٤ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 61.0 درصد افزایش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان 6.9 واحد بوده است. تعداد ١٣٨٩ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در بهار ١٤٠٢ صادر شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٣,٩ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 88.7 درصد افزایش داشته است. همچنین این آمار برای کل نقاط شهری کشور بدین گونه بوده که در بهار سال ١٤٠٢، تعداد ٩٨ هزار و 525 واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٢,٧ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 9.1 درصد افزایش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان 3.3 واحد بوده است‌.
***
طرح‌های اضطراری تأمین آب در حال پیگیری است
سخنگوی صنعت آب گفت: وزارت نیرو تاکنون ۱۹ هزار میلیارد تومان طرح اضطراری تامین آب برای شهرهای مختلف انجام داده است. عیسی بزرگ‌زاده افزود: این طرح‌ها برای شهرهای مختلف و با نیازهای آبی مختلف انجام شده است. وی اظهار کرد: به این منظور ۸۳۳ طرح در ۳۱ استان تدوین و اجرایی شده است. سخنگوی صنعت آب خاطرنشان ‌کرد: این طرح‌ها برای استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان و گلستان، همچنین شهرهای تهران و مشهد ۹ طرح بوده است. بزرگ‌زاده گفت: وزارت نیروی دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به تامین آب داشته و برنامه‌های ویژه با تامین اعتبار در دست دارد. وی همچنین از برخورد با ۹۸۳ مشترک بدمصرف آب در بخش کشاورزی خبر داد و تصریح‌ کرد: این بدمصرف‌ها با قطع آب روبه‌رو خواهند شد. سخنگوی صنعت آب اضافه ‌کرد: برای ۲۶ هزار دارنده چاه کشاورزی نیز پیامک اصلاح رفتار مصرف ارسال شده است.
***
۶ طرح بزرگ تولیدی خوزستان آماده بهره‌برداری است
مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۶ طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی استان خوزستان با ظرفیت ایجاد اشتغال برای هزار و ۱۰ نفر آماده بهره‌برداری است. حمیدرضا فلاح بیان کرد: واحدهای تولیدی گسترش امواج کرخه دزفول تولیدکننده سخت‌افزار کامپیوتر، کشت و صنعت سالانه پارس تولیدکننده قند شکسته، آران رخ گوهر تولیدکننده تخته فیبرخام، نوین چوب تخته فشرده خاورمیانه، پانیا پرتو کهربا تولیدکننده فرومنگنز و کنستانتره آهن و فرومنگنز کهرباگستر جنوب تولید‌کننده فرومنگنز با کربن از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری محسوب می‌شوند. وی افزود: ۵۵هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی از محل تبصره ۱۸ برای راه‌اندازی این طرح‌ها هزینه شده است. فلاح گفت: شرکت فولاد تجارت صدرا یکی از واحدهای تولیدی زنجیره فولاد به عنوان یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حمایت دولت سیزدهم اخیرا در استان بهره‌برداری شده است. وی ادامه داد: برای ساخت این شرکت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که برای ۶۰ نفر به طور مستقیم و برای ۶۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: با توجه به ضرورت تحقق هدف افزایش ظرفیت تولید و حمایت از تولیدکنندگان، راهکارهای مختلفی برای توسعه تولید در استان مورد بررسی قرار گرفته است. وی اضافه کرد: احیای یکصد واحد تولیدی راکد نیز در دستور کار قرار دارد و انتظار می‌رود با توسعه و رونق بخش تولید، در بخش اشتغال‌زایی تحول ایجاد شود.
***
توزیع روزانه ۱۲۰ تن گوشت قرمز
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به توزیع گسترده گوشت گرم گوساله گفت: این اقدام باعث کاهش ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی گوشت قرمز شده است. جبرئیل برادری درباره آخرین وضعیت محصولات پروتئینی در بازار گفت: روزانه ۱۵۰۰ تن گوشت گرم مرغ در حال توزیع در سطح استان تهران است و به سهولت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: همچنین قیمت تخم مرغ نیز در بازار به ثبات رسیده و تا ۱۱۰ هزار تومان به ازای هر شانه به فروش می‌رسد. برادری از توزیع گسترده گوشت گوساله نیز خبر داد و گفت: عرضه روزانه ۲۰ تن گوشت گرم گوساله در سطح میادین تره‌بار سطح شهر، کاسبان امین (که با نصب بنر مشخص هستند) و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از هفته گذشته آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: همچنین روزانه ۱۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی نیز که از 2 محل تولید داخل و واردات تأمین شده، در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که بیش از ۱۰۰ هزار تومان اختلاف قیمتی در گوشت توزیعی با قیمت سطح بازار به چشم می‌خورد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین توزیع ۱۲ هزار تن شکر به صورت مویرگی را بسیار مؤثر بر کنترل قیمت عنوان کرد و گفت: شکر با قیمت 25.500  تومان در کارخانه، ۲۸ هزار تومان مصرف‌کننده و ۳۴ هزار تومان بسته‌بندی شده در حال عرضه است.

Page Generated in 0/0069 sec