printlogo


کد خبر: 268724تاریخ: 1402/7/18 00:00
اخبار

رئیس قوه قضائیه:
عملیات جبهه مقاومت در فلسطین یک مبدأ تاریخی را رقم زد
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه روز گذشته طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه‌ قضائیه با اشاره به «عملیات ظفرمندانه و سلحشورانه رزمندگان فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیست، موسوم به عملیات توفان الاقصی با تاکید بر اینکه عنایات و تفضلات پروردگار متعال اصلی‌ترین عامل پیروزی رزمندگان سلحشور فلسطینی است»، اظهار کرد: عملیات پیروزمندانه و افتخارآفرین جبهه مقاومت در فلسطین اشغالی یک مبدأ تاریخی را رقم زد و بار دیگر ثابت شد طبق فرمایشات امامین انقلاب، راهبرد استقامت و مقاومت بهترین و برترین راهبرد در برابر صهیونیست‌های سفاک، متجاوز و اشغالگر است؛ در این اثنا باید به ابعاد و زوایای اطلاعاتی و حفاظتی عملیات مقاومت علیه دشمن اشغالگر که سبب غافلگیری صهیونیست‌ها شد نیز توجه ویژه‌ای شود؛ امروز اسرائیل غاصب که تاریخی مشحون از جنایتکاری دارد و مستظهر به تجهیزات ماهواره‌ای و انواع و اقسام دوربین‌ها و نفوذی‌هایی برای رصد مستمر تحرکات مقاومت فلسطین است، در کما و شوک به سر می‌برد؛ بدیهی است که همه مسلمانان و حتی آزادی‌خواهان و آزاداندیشان سراسر گیتی باید به صورت مادی و معنوی یاریگر ملت مظلوم و مقاوم فلسطین باشند.
***
۱۲ دستور و مأموریت دولت به استانداران
معاون اول رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی با استانداران سراسر کشور به تشریح و تبیین ۱۲ دستور و ماموریت مهم دولت سیزدهم برای استانداران در زمینه‌های رشد تولید، مهار تورم، مردمی‌سازی اقتصاد، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، پیگیری افزایش اختیارات، تمرکز بر صادرات و تجارت خارجی، افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایرانیان خارج از کشور،‌ رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها، ساماندهی حاشیه‌نشینی‌ شهرها، توسعه بنادر و گمرکات، توجه به شهرهای ساحلی و تلاش برای انتخابات پرشور پرداخت.
محمد مخبر تصریح کرد: باید تمام طرح‌ها و برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده در هر استان با نظر و تصمیم‌گیری نهایی استاندار انجام شود و هیچ اقدامی بدون مجوز و اطلاع استاندار برنامه‌ریزی و انجام نشود و در همه موارد این استاندار است که باید جمع‌بندی، اعلام نظر و مدیریت کند.
وی گفت: هر گونه تصمیم درباره نحوه تخصیص منابع مالی و تسهیلات در اجرای قراردادها باید توسط استاندار و در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها نهایی و عملیاتی شود و در نهایت این استاندار است که می‌تواند با بررسی تمام جوانب و تشخیص مصلحت هر استان بهترین تصمیم را برای پیشرفت و آبادنی استان خود اتخاذ کند.
***
ولایتی: 
عادی‌سازان روابط با صهیونیست‌ها از وقایع منطقه پند بگیرند
مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با وزیر خارجه سوریه، با اشاره به عملیات گسترده و بی‌سابقه مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: تهاجم وحشیانه اسرائیل از یک سو و دفاع جانانه فلسطینیان از سوی دیگر، نشان داد جبهه مقاومت امری مهم و تنها راه ایستادگی و پیروزی در برابر صهیونیست‌ها و حامیان آنها است و همراهی جوانمردانه فلسطینیان با سوریه و ورود مردانه حزب‌الله به این مجموعه دفاعی و آمادگی کشور‌های اسلامی بیش از هر زمان دیگر نمایانگر رشد و اقتدار فزاینده محور مقاومت در معادلات منطقه‌ای است و مقاومت همچنان تنها راه رسیدن به پیروزی خواهد بود.
علی‌اکبر ولایتی در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی تصریح کرد: آنهایی که گمان می‌کنند با به اصطلاح عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها و انقطاع ارتباط خود با ملت‌های مسلمان منطقه می‌توانند مشکلات خود را حل کنند باید از این وقایع پند بگیرند و بدانند که با طراحی‌های بی‌پایه و ساده‌لوحانه از قبیل تشکیل گذرگاه‌ها در منطقه حساس خاورمیانه به صورت جدی امنیت منطقه و ملت‌های مبارز را به خطر می‌اندازند.
وی تاکید کرد: ما به برخی دولت‌های منطقه هشدار می‌دهیم که از سرنوشت کشور‌هایی که راه آنها را رفته‌اند و اکنون نمی‌توانند پاسخ جبهه مقاومت را بدهند پند گیرند.
***
ماجرای تهدید امنیتی پرواز تهران - هامبورگ چه بود
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره تهدید امنیتی هواپیمای مسافری تهران به مقصد هامبورگ گفت: پرواز شماره ۷۲۳ تهران- هامبورگ ایران‌ایر به سلامت در آلمان به زمین نشست و مسافران فرودگاه را ترک کردند. شمس‌الدین فرزادی‌پور عصر دوشنبه طی گفت‌وگویی اظهار داشت: گزارش غیرواقعی و تهدید ساختگی به بمب‌گذاری موجب شد دستورالعمل‌های ویژه در فرودگاه هامبورگ اجرایی شود، چرا که قاعده و قانون در هر فرودگاهی این است که در چنین مواقعی دستورالعمل‌های مربوط را اجرا کنند.
وی افزود: مسافران این پرواز بعد از فرود هواپیما به سلامت به مقصد رسیده و فرودگاه را ترک کردند و مشکلی برای پرواز به وجود نیامد.
همچنین حسام قربانعلی، سخنگوی ایران‌ایر پیرامون جزئیات این ماجرا اعلام کرد: این پرواز از مبدأ فرودگاه حضرت امام به سمت فرودگاه هامبورگ بعد از ادامه مسیر در آسمان کشور اسلواکی یک هشدار امنیتی دریافت کرده است، هواپیما مسیر خود را ادامه می‌دهد و در نهایت با پرواز از فراز لهستان و کاهش ارتفاع در حداقل زمان ممکن با اسکورت ۲ فروند هواپیمای یورو فایتر اتحادیه اروپایی، هواپیما در فرودگاه شهر هامبورگ به زمین نشست.
تمام مسافران در سلامت به مقصد رسیدند و با انجام چک امنیتی بار و تجهیزات همراه، در نهایت فرودگاه را ترک کردند. این هواپیما همچنین توسط پلیس فدرال آلمان چک شد که مانعی وجود نداشته است.

Page Generated in 0/0049 sec