printlogo


کد خبر: 268726تاریخ: 1402/7/18 00:00
مجریان و کارشناسان شبکه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین در حمایت‌ از رژیم صهیونیستی لباس سیاه بر تن کردند
سیاه‌پوشان صهیون

گروه سیاسی: عملیات گسترده، پیچیده و البته موفقیت‌آمیز مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی که با نام توفان الاقصی انجام شد، هزینه‌های سنگینی بر اسرائیل تحمیل کرده است. در پی عملیات توفان الاقصی تا کنون 1000 نفر از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده و بیش از 2 هزار نفر آنها زخمی شده‌اند اما این تمام مشکلات اسرائیل نیست. شکست اقتدار پوشالی اسرائیل در دنیا، مهم‌ترین دستاورد عملیات اخیر مقاومت به شمار می‌رود. از همین رو رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین به صورت گسترده در حال پوشش وقایع اراضی اشغالی و سبک کردن بار شکست تحقیرآمیز رژیم صهیونیستی هستند. به طور مشخص، بی‌بی‌سی فارسی، منوتو، صدای آمریکا و اینترنشنال به خط شده‌اند تا از عمق فاجعه‌ای که گریبان‌گیر اسرائیل شده، بکاهند.
متهم کردن ایران به دست داشتن در عملیات توفان الاقصی، دستور کار ویژه‌ای است که برای این رسانه‌های فارسی‌زبان و البته جریان ضدایرانی تعریف شده است.
از آنجا که رژیم صهیونیستی با تمام ادعاهای خود مبنی بر توانمندی در حوزه نظامی و اطلاعاتی، در مواجهه با گروه‌های مقاومت با شکست مواجه شده و این موضوع برای صهیونیست‌ها قابل پذیرش نیست، رسانه‌های فارسی‌زبان به دنبال این هستند که با بی‌توجهی به حماسه مقاومت فلسطین، جمهوری اسلامی ایران را عامل اصلی عملیات اخیر معرفی کنند.  در همین رابطه «نوری‌زاده» کارشناس ضدایرانی صدای آمریکا در واکنش به تحولات سرزمین‌های اشغالی مدعی شد: «آقای خامنه‌ای چند روز پیش در یک سخنرانی اسم رمز عملیات را صادر کرده بود!»
مجری شبکه بهایی منوتو نیز در آنتن زنده این شبکه اظهار کرد: «به یاد صحبت‌های چند ماه پیش [سردار] قاآنی افتادم. چند ماه پیش بود که [به صهیونیست‌ها] می‌گفت، زودتر [خانه‌های‌تان را] بفروشید و [از فلسطین] بروید». یکی از کارشناسان شبکه تروریستی اینترنشنال نیز در موضعی مشابه نسبت به حوادث اخیر فلسطین گفت: «اسماعیل قاآنی تا مدت‌ها متهم بود هنوز نتوانسته جای حاج‌قاسم سلیمانی را پر کند، حالا دیگه حاج اسماعیل احساس قدرت می‌کند». تحلیلگر صهیونیست اینترنشنال نیز در موضعی مشابه گفت حماس به تنهایی نمی‌تواند چنین کاری کند، بلکه ایران پشت پرده آن است. نفیسه کوهنورد خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی فارسی نیز در تحلیلی نوشت: «این عملیات فراتر از حماس است. فقط حماس پشت چنین عملیات پیچیده‌ای نیست. به نظر نمی‌رسد این عملیات توسط یک گروه آن هم در غزه برنامه‌ریزی و اجرا شده باشد». بی‌بی‌سی در گزارشی دیگر که به نظر می‌رسد در توجیه ناکارآمدی گنبد موسوم به آهنین رژیم صهیونیستی نگاشته شده، نوشت: حماس از ۲ روز پیش که حمله به جنوب اسرائیل را شروع کرد، هزاران راکت به مناطق مختلف اسرائیل شلیک کرده که بیشتر آنها را سامانه دفاع ضدهوایی اسرائیل موسوم به «گنبد آهنین» از بین برده است. بنا به گزارش فارس، این مطلب پس از ۲ روز از عملیات توفان الاقصی منتشر شد، زمانی که تصاویر متعددی از اصابت موشک‌ها و راکت‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی به طور وسیع منتشر شد. سال‌ها تلاش شده بود انتشار تصاویر ناامنی در سرزمین‌های اشغالی سانسور شود اما ورود نیروهای مقاومت به مناطق اشغالی و حجم سنگین آتش در این مناطق این انحصار رسانه‌ای را شکست.
حماس یکی از گروه‌هایی است که تحت حمایت ایران است اما در منطقه مستقل عمل می‌کند و مرتبط کردن عملیات‌های آنان به تهران در واقع رهایی از میزان حقارت و خواری‌ای است که در یک نمونه، رژیم صهیونیستی روز شنبه آن را تجربه کرد. در واقع این رژیم و سمپات‌های آن با آوردن نام ایران درصدد هستند این موضوع را القا کنند که یک گروه مستقر در منطقه تحت محاصره غزه، مسؤول شکست تحقیر‌آمیز اسرائیل نیست بلکه پشت پرده آن، کشوری قدرتمند در تراز جمهوری اسلامی ایران است. این گزاره‌ای‌ است که رسانه‌های ضدایرانی و پیاده‌نظام رسانه‌های جریان ضدانقلاب به دنبال جا انداختن آن در جامعه ایرانی هستند.
اما این تنها دستور کار تعریف‌شده برای رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین و البته حساب‌های کاربری و شبکه‌های مجازی وابسته به اپوزیسیون ایران نبود. تطهیر جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مظلوم‌سازی از آنها، از دیگر موضوعاتی بود که توسط جریان رسانه‌ای ضدایرانی دنبال شد. همدردی با رژیم صهیونیستی و متهم کردن مردم فلسطین به تروریسم! پروژه‌ای بود که از شنبه ۱۵ مهر توسط اپوزیسیون ایرانی برای تطهیر صهیونیست‌ها کلید خورد و تا امروز نیز ادامه دارد. دیکتاتورزاده پهلوی، مسیح علینژاد، شاهین زحمتکش (شاهین‌لو) و... از جمله چهره‌های ضدایرانی بودند که با رژیم صهیونیستی ابراز همدردی کردند.
* عزای عمومی در رسانه‌های ضدایرانی!
در پی عملیات توفان الاقصی، 1000 نفر از سربازان اشغالگر اسرائیلی و شهرک‌نشین‌های صهیونیست به هلاکت رسیدند. با توجه به این اتفاق، مجریان و کارشناسان شبکه‌های ضدایرانی از جمله اینترنشنال و منوتو رخت عزا به تن کردند.
در همین رابطه مجری شبکه منوتو در حالی که لباس مشکی به تن داشت با مرثیه‌سرایی برای رژیم صهیونیستی گفت: «حال خوبی نداریم». همچنین مجری و کارشناس شبکه تروریستی اینترنشنال نیز در گفت‌وگویی که با یکدیگر داشتند، با البسه مشکی و چهره‌های کرخه در مقابل دوربین حاضر شدند!

Page Generated in 0/0055 sec