printlogo


کد خبر: 268738تاریخ: 1402/7/19 00:00
غزه بدون آب؛ بدون برق؛ غرق در خون
جنایت جنگی علیه غزه
* به 830 نفر و زخمی‌ها به 4250 تن افزایش یافت/ * عفو بین‌الملل: قطع آب، برق و سوخت غزه مصداق تنبیه جمعی و جنایت جنگی است/ * سازمان ملل: بیش از 200 هزار نفر از ساکنان غزه آواره و بی‌خانمان شده‌اند/ * شهادت ۶ خبرنگار فلسطینی در غزه

توفان ادامه دارد
* کماندوهای حماس و جهاد همچنان/ * در شهرک‌های اشغالی حضور دارند/ * شلیک گسترده موشک و راکت به عسقلان/ * رونمایی قسام از موشک جدید «توفان» / * حماس: 40 هزار رزمنده در نوار غزه داریم/ * تلفات صهیونیست‌ها از 1000 نفر گذشت
گروه بین‌الملل: در پی عملیات توفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه نیروهای رژیم صهیونیستی و همچنان حملات بی‌وقفه ارتش اسرائیل به غیرنظامیان غزه، صدها هزار نفر از مردم سراسر جهان از آسیا تا آمریکا و اروپا در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و خواستار مداخله سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شدند. هزاران نفر از شهروندان فلسطینی، فعالان صلح و حامیان حقوق فلسطین در محکومیت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات گسترده‌ای در نیویورک و کالیفرنیا برپا کردند. در این میان درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک‌های اطراف غزه همچنان ادامه دارد و مقاومت در واکنش به حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه؛ تل‌آویو، قدس، عسقلان، اشدود و شهرهای دیگر اراضی اشغالی را هدف حملات موشکی قرار داد. شدت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مردم غیرنظامی به حدی است که تاکنون زنان و کودکان زیادی در غزه به شهادت رسیده‌اند. رژیم صهیونیستی در میانه خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در ۴ روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده که صدها شهید و هزاران زخمی بر جا گذاشته است. از جمله در نتیجه بمباران بامداد دیروز یک ساختمان مسکونی در غرب شهر غزه که دفاتر مطبوعاتی در آن واقع شده بود چند خبرنگار شهید شدند. در این راستا الجزیره تصاویری از اثرات بمباران صهیونیست‌ها را پخش کرد که نشان می‌دهد برجی مسکونی در غرب شهر غزه مورد هدف قرار گرفته و تعدادی از خبرنگاران شهید و زخمی شده‌اند. خبرنگار الجزیره در غزه جراحات وارده را شدید توصیف کرد و گفت برخی چهره‌ها از بین رفته و غیرقابل تشخیص بودند که باعث شد برخی خبرنگاران برای شناسایی اجساد، تصاویری از جلیقه‌های ضدگلوله قربانیان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. تصاویر الجزیره یونیفورم خبرنگاران را آغشته به خون نشان می‌داد و روزنامه‌نگاران در حال گریه و دعا برای همکاران خود بودند که در نتیجه حمله صهیونیست‌ها به زمین افتاده‌ بودند.
همچنین خبرنگار المیادین از شهادت کودکی فلسطینی در جریان بمباران اشغالگران که خانه‌ای را در رفح هدف گرفتند، خبر داد. از سویی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه اقدام به کشتار خانواده المدهون کردند که منجر به شهادت حداقل ۱۴ نفر شد. منابع محلی به خبرنگار فلسطین الیوم گفتند هواپیماهای اشغالگر خانه ۲ برادر؛ محمد و احمد اکرم المدهون را بمباران کردند که منجر به شهادت ۱۴ نفر از اعضای خانواده شد. این در حالی است که پدرشان اکرم موسی المدهون، مادر و ۲ برادرشان در جریان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۲۱ در بمباران خانه‌شان به شهادت رسیده بودند. حملات بی‌امان صهیونیست‌ها ادامه دارد، «یسرائیل کاتس» وزیر زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد دستور قطع فوری آب نوار غزه را صادر کرده است. وی با علم به اینکه در نتیجه حملات چند روز گذشته و قطع برق غزه توسط صهیونیست‌ها مناطق وسیعی از نوار غزه در تاریکی مطلق به سر می‌برد، این دستور را صادر کرده است. همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در شهرک حمد در غرب خان یونس در جنوب غزه بمباران کردند. در همین حال خبر می‌رسد بمباران رژیم صهیونیستی به اطراف مجتمع پزشکی الشفا در غزه نیز رسیده است. 
جنایات شدید اسرائیل علیه مردم فلسطین باعث شده است بسیاری از مردم شهرهای آمریکا هم علیه اسرائیل دست به تظاهرات بزنند. هزاران نفر از شهروندان فلسطینی، فعالان صلح و حامیان حقوق فلسطین در شهرهای نیویورک، مینیاپولیس، نیوجرسی، نیواورلئان، لوئیزیانا و نیز مناطقی از کالیفرنیا در این تظاهرات شرکت کردند و با در دست گرفتن پرچم‌های فلسطین و تصاویری که نشان‌دهنده جنایات رژیم‌ اشغالگر است، خواستار آزادی فلسطین و حمایت از حل عادلانه مساله آن شدند. طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، معترضان همچنین خواستار فراهم کردن زمینه برای حمایت و حفاظت از مردم فلسطین در برابر تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر شدند. همچنین خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد هزاران شهروند اسپانیایی دوشنبه شب برای دومین روز متوالی تجمع بزرگی را در حمایت از ملت فلسطین در شهر مادرید برگزار کردند. هزاران نفر از اعضای جوامع عربی و فلسطینی، احزاب سیاسی اسپانیایی حامی مساله فلسطین و جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی (BDC) در این تجمع مشارکت کردند. تجمع‌کنندگان در مادرید با سر دادن شعارهایی، جنگ و تجاوزات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه را محکوم کردند. شهروندان اسپانیایی در میدان سول، میدان اصلی شهر مادرید و مقابل مقر نخست‌وزیری تجمع کرده و پرچم‌های فلسطین را برافراشتند. تجمع‌کنندگان همچنین شعارهایی را در حمایت از آزادسازی فلسطین سر دادند و خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند.
تجمع‌کنندگان همچنین سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی، معیارهای دوگانه غرب و آمریکا و بی‌توجهی آنها به ریخته شدن خون فلسطینی‌های بی‌گناه توسط ماشین جنگی رژیم اشغالگر را محکوم کردند.
همچنین شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داد واشنگتن، نیویورک، لس‌آنجلس، میامی‌بیچ و دیگر شهرهای بزرگ آمریکا تدابیر امنیتی را در مناطق یهودی‌نشین و همچنین پیرامون کنیسه‌ها و مساجد تشدید کرده‌اند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری شود. مراکز محلی پلیس آمریکا در شهرهای اعلام‌شده تعداد نیروهای گشتی خود را در محل‌هایی که احتمال درگیری در آنها بالاست افزایش داده‌اند تا در صورت بروز تنش، در نطفه آن را سرکوب کنند.
از سویی روز یکشنبه طرفداران رژیم صهیونیستی و فلسطین در مقابل دفتر نمایندگی این رژیم در سازمان ملل تظاهرات کردند اما پلیس آمریکا اجازه درگیری طرفین را نداد. همچنین «ایلهان عمر» در واکنش به حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی در صفحه ایکس خود نوشت: «یادآوری می‌کنم غزه پناهگاه یا گنبد آهنین ندارد و خواهشا برای آنها دعا کنید». وی که عضو مسلمان و سومالیایی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکاست و از ایالت مینه‌سوتا به کنگره این کشور راه یافته، در ادامه این پست نوشت: «باشد که صلح در منطقه حاکم شود و ما را به سمت بیداری اخلاقی سوق دهد تا به رنج‌های انسانی که شاهدش هستیم، اهمیت بدهیم».
 همچنین شهروندان آمریکایی در ایالت سانفرانسیسکو به خیابان‌ آمده و حمایت خود را از مردم بی‌دفاع غزه اعلام کردند. معترضان در این تظاهرات خواستار توجه به نقض حقوق بشر و قتل عام کودکان و زنان در نوار غزه شدند. از سوی دیگر هواداران تیم پرطرفدار الاهلی مصر نیز با سر دادن شعار «با خون و با روح‌مان، فدای فلسطین می‌شویم» حمایت خود را از فلسطین و مردم غزه اعلام کردند. صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس نیز روز دوشنبه در حمایت از عملیات توفان الاقصی برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع کردند.
شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی که در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، با حمل پرچم‌های فلسطین و شعارنوشته‌هایی که روی آن عبارت‌هایی در محکومیت سران رژیم صهیونیستی نوشته شده بود، فریاد آزادی فلسطین را سر دادند.
هزاران نفر از مردم آرژانتین نیز با برپایی تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در پایتخت این کشور، جنایات جدید رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. این تظاهرات ضد صهیونیستی روز دوشنبه برگزار شد. تظاهرات‌کنندگان در قلب شهر بوئنوس‌آیرس تجمع کرده و پس از راهپیمایی در خیابان اصلی پایتخت در برابر سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کردند.
تظاهرات‌کنندگان در برابر سفارت رژیم صهیونیستی فریاد می‌زدند: صهیونست‌ها بدانید فلسطین هرگز تنها نخواهد ماند.
تظاهرات‌کنندگان با شعار «رژیم صهیونیستی تو تروریستی» به ادعا‌های صهیونیست‌ها در متهم کردن ملت فلسطین پاسخ داده و با شعار «فلسطین آزاد به پایتختی بیت‌المقدس تشکیل خواهد شد» حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کردند.
در بیانیه پایانی این تظاهرات بر حق قانونی مردم فلسطین در دفاع از خود در برابر نیرو‌های متجاوز خارجی تاکید شد. تظاهرات‌کنندگان همچنین از دولت آرژانتین خواستند روابط خود را با رژیم کودک‌کش صهیونیستی قطع کند. این تظاهرات به دعوت نهاد‌های مستقل و مردمی، حامیان حقوق بشر و برخی احزاب سیاسی برگزار و با استقبال گسترده مردم از جمله مسلمانان این کشور همراه شد.
در ادامه واکنش جامعه جهانی به تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، صدها نفر در بارسلونای اسپانیا نیز گرد هم آمدند و با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های فلسطین، تعلیق هرگونه روابط نهادی یا همدستی با رژیم اسرائیل و دفاع از حقوق فلسطینی‌ها را خواستار شدند.
از استرالیا گزارش رسیده است مردم شهر سیدنی در پی پیروزی‌های جبهه مقاومت در سرزمین‌های ‌اشغالی به خیابان‌ها آمدند و نورافشانی کردند، همچنین ده‌ها نفر از شهروندان آمریکایی روز گذشته تجمعی را در مقابل کاخ سفید برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین برگزار کردند. این راهپیمایی از مقابل محل اقامت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در میدان لافایت در مرکز واشنگتن آغاز شد و سپس شهروندان در مقابل کاخ سفید تجمع کردند و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند. میدان تایمز نیویورک نیز روز گذشته صحنه تظاهرات صدها نفر از شهروندان آمریکایی بود که برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و درخواست برای پایان ‌اشغالگری رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین تظاهرات کردند. تجمع‌کنندگان پرچم‌های فلسطین را برافراشته و بنرهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی در حمایت از حق مقاومت برابر ‌اشغالگری و رد توصیف فلسطینیان به تروریسم نوشته شده بود. آنها با سر دادن شعار خواهان آزادی فلسطین و همه اسرایی شدند که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و از دولت آمریکا خواستند دست از کمک به اسرائیل بردارد.
دوحه، پایتخت قطر نیز شامگاه یکشنبه صحنه راهپیمایی مردم این کشور برای اعلام همبستگی با عملیات توفان الاقصی‌ای مقاومت فلسطین و محکومیت بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بود. جشن خوشحالی جهانیان از عملیات غافلگیرانه مقاومت فلسطین علیه ‌اشغالگران صهیونیست به استادیوم‌های ورزشی هم رسیده است و هواداران یک تیم فوتبال سلتیک گلاسکوی اسکاتلند در بازی این تیم در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر اسکاتلند با برافراشتن پرچم فلسطین و بنرهایی که روی آن عبارات «فلسطین آزاد باید گردد» و «پیروزی برای مقاومت است» نوشته شده بود، از فلسطین حمایت کردند.
همچنین بازیکنان ۲ تیم القادسیه و العربی کویت با پوشیدن چفیه فلسطینی وارد مسابقه لیگ کویت شدند و همبستگی خود را با ملت فلسطین و مقاومت آنها اعلام کردند. در تونس، هواداران اسپرانس اسپورت نیز با اعلام حمایت از مقاومت فلسطین و برافراشتن پرچم فلسطین در جشن موفقیت عملیات توفان الاقصی شریک شدند. روز دوشنبه نیز در مدارس دولتی تونس برای اعلام همبستگی با نوار غزه و نبرد توفان الاقصی سرود ملی فلسطین طنین‌انداز شد. مردم در شهرها و استان‌های مختلف اردن نیز با برپایی راهپیمایی‌های گسترده و اعلام حمایت از مقاومت فلسطین، خواستار قطع روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی شدند. جشن‌های خیابانی در حمایت از مقاومت فلسطین به قاره اروپا نیز رسیده و در کشورهای هلند، اسپانیا، ترکیه و... مردم با برپایی راهپیمایی، حمایت خود را از فلسطینیان در برابر تجاوزات اسرائیل اعلام کردند. شهروندان دیاربکر ترکیه  نیزدوشنبه در تظاهراتی به خیابان‌ها آمدند و حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند. در همین حال آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا در بیانیه مشترکی آشکارا از جنایت مستمر صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین چشم‌پوشی کرده و از تداوم وحشی‌گری‌های اسرائیل حمایت کردند.در این بیانیه دفاع مشروع مردم فلسطین علیه ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی محکوم و گفته شده: ما حماس و اقدامات تروریستی وحشتناک آن را محکوم می‌کنیم. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد دست‌کم ۱۱ شهروند آمریکایی در حملات اخیر حماس به اسرائیل کشته شده‌اند. بایدن همچنین گفت «احتمال دارد» شهروندان آمریکایی در میان گروگان‌های حماس باشند اما دولت او در «هر جنبه‌ای از بحران گروگان‌گیری» آماده همکاری با مقامات اسرائیل است. تظاهرات بزرگی نیز در دانمارک در حمایت از فلسطینیان برگزار شد. مردم یمن نیز با برگزاری راهپیمایی در شهرهای مختلف این کشور حمایت خود از مقاومت فلسطین و عملیات «توفان الاقصی» را اعلام کردند. صعده، تعز، ریمه و حجه شاهد برگزاری راهپیمایی حمایتی مردم این کشور از مقاومت فلسطین بودند. در این راهپیمایی‌ها مردم یمن پلاکاردهایی حاوی پیام‌های حمایت‌آمیز و پیام‌های تبریک به مناسبت پیروزی‌های مبارزان قهرمان مقاومت فلسطین در دست گرفته بودند. در شهر صعده راهپیمایان یمنی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند عملیات توفان الاقصی نبرد تمام امت اسلام و آزادگان جهان است و خفت و خواری دشمن صهیونیستی را محقق کرده است. مردم صعده در این بیانیه آمادگی ملت یمن برای هرگونه تحول نظامی یا میدانی مورد نیاز برای مقابله با دشمن صهیونیستی را اعلام کردند و به عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن اختیار کامل دادند تا هرگونه تصمیم راهبردی برای مقابله با دشمن در هر زمان و هر مکانی را اتخاذ کند. همچنین گروه «برای عدالت در فلسطین» تظاهرات گسترده‌ای در مرکز شهر شیکاگو با حضور هزاران نفر از اتباع فلسطینی، عربی و اسلامی تدارک دید. برخی شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «دست‌تان را از روی قدس بردارید». آنها همچنین در راستای حمایت از حقوق فلسطینی‌ها و لازمه پایان اشغالگری و توقف اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه مسلمانان و مسیحیان در بیت‌المقدس شعار دادند. «غسان بلوط» مدیر مرکز «النهضه» در شیکاگو طی سخنانی در این تجمع گفت مردم فلسطین هرجا که باشند حول محور مقاومت و در راستای استیفای حقوق خود متحد هستند. او همچنین ایستادگی مسلمانان در مسجدالاقصی و مسیحیان در کلیسای رستاخیز در مقابل نظامیان صهیونیست را ستود. غسان بلوط در ادامه از جامعه جهانی و شورای امنیت و نهادهای حقوقی خواست برای فشار بر رژیم صهیونیستی و استیفای حقوق فلسطینی‌‌ها و توقف تجاوزات به اماکن مقدس و ممانعت از عبادت فلسطینی‌ها وارد عمل شوند. در شهرهای هیوستون در تگزاس و تامپا در فلوریدا نیز تظاهرات مشابهی از سوی گروه «برای عدالت در فلسطین» برگزار شد و گروه‌های مختلف از اتباع کشورهای عربی و اسلامی شرکت کردند. «کمال خلیل» رئیس شورای فلسطینی - آمریکایی در این باره گفت: این تظاهرات نشان واضحی از ارتباط ادامه‌دار میان فلسطینی‌ها در تمام نقاط دنیاست. او همچنین گفت که بسیاری از فعالان صلح و برخی کاندیداهای دموکرات که قرار است در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره شرکت کنند، حمایت خود را از مسأله فلسطین اعلام کرده‌اند. در همین حال منابع امنیتی عالی‌رتبه مصری روز سه‌شنبه اعلام کردند رژیم صهیونیستی فلسطینی‌ها را وادار می‌کند یا مرگ در زیر بمباران را انتخاب کنند یا اینکه به خارج از سرزمین‌شان مهاجرت کنند. این اظهارات در پی پیشنهاد سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه برای رفتن به مصر جهت فرار از حملات رژیم صهیونیستی عنوان شد. یک منبع امنیتی مصری در مصاحبه با شبکه «القاهره الاخباریه» گفت: مساله فلسطین در حال حاضر در پیچی قرار گرفته است که خطرناک‌ترین در تاریخ این مساله است و طرح آشکاری برای خدمت‌رسانی به اهداف اشغالگر برای خارج کردن ساکنان از اراضی فلسطین وجود دارد. وی افزود: دولت اشغالگر فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند بین مرگ در زیر بمباران یا مهاجرت در خارج از اراضی‌شان یکی را انتخاب کنند. از سوی دیگر شهرهای سیدروت، بیت‌المقدس، تل‌آویو و بسیاری از شهرهای دیگر سرزمین‌های اشغالی مورد حمله موشکی مقاومت قرار گرفت و ابوحمزه سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد بهتر است شهرک‌نشینان هر چه سریع‌تر شهرهای اطراف غزه را خالی کنند.  نیروهای مقاومت فلسطین همچنین در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه به تل‌آویو و منطقه نزدیک به فرودگاه بن‌گوریون در این شهر حمله موشکی کردند. منابع صهیونیستی خبر دادند تعداد کشته‌های حمله راکتی نیروهای مقاومت فلسطین به منطقه صهیونیست‌نشین «اشکول» به ۲ نفر رسیده و ۲ شهرک‌نشین دیگر هم بشدت مجروح شدند. از سوی دیگر، اسپوتنیک به ‌نقل از منابع خود خبر داد که به‌دنبال حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح، ۲ کارگر مصری مجروح شده‌اند. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل مصر را تهدید کرده چنانچه کامیونی حامل کمک‌ها از گذرگاه رفح وارد نوار غزه شود، آن را هدف قرار می‌دهد.
***
آخرین تحولات نبرد توفان الاقصی
شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش از صهیونیست‌های ساکن شهرک مطله در مرز با لبنان خواسته سریعا خانه‌های خود را ترک کنند.
ارتش رژیم صهیونیستی رسما به هلاکت ۲ نظامی خود در درگیری‌های مسلحانه روز گذشته در مرز با لبنان اذعان کرد و کشته‌های ارتش در این منطقه به 4 نفر افزایش یافت.
ارتش رژیم صهیونیستی اسامی 32 نفر از افسران و نظامیان کشته شده خود در نبرد توفان الاقصی را منتشر کرد. بدین ترتیب شمار رسمی کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت تا این لحظه به 155 نفر افزایش یافت.
سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 200 هزار نفر از ساکنان نوار غزه در پی حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی آواره و بی‌خانمان شدند.
یک مقام رژیم صهیونیستی کشته‌ شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر از آغاز عملیات غافلگیرانه حماس در روز شنبه را تأیید کرد و اذعان داشت رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اوقات «بسیار سختی» داشته است.
گردان‌های قسام از موشک جدید خود به اسم «توفان» رونمایی و اعلام کرد تا این لحظه این موشک به کار گرفته نشده و در صورتی که بمباران غیرنظامیان در غزه ادامه داشته باشد، برای نخستین بار از این موشک برای بمباران مناطق صهیونیست‌نشین استفاده خواهد شد.
منابع عبری‌زبان اعلام کردند که یک دستگاه نفربر زرهی اسرائیلی از سمت لبنان در شهرک اویویم در شمال فلسطین اشغالی هدف موشک هدایت‌شونده کورنت قرار گرفته است.
ارزش پول رژیم صهیونیستی به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۶ رسید. با ادامه درگیری نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، واحد پول رژیم  اسرائیل  به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ به این سو رسید.
سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد بیانیه روز گذشته وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر قطع آب، غذا، برق و سوخت به روی غزه مصداق تنبیه جمعی و جنایت جنگی است.
منابع فلسطینی از نفوذ شماری از کماندوهای القسام به شهر عسقلان خبر دادند. طبق این خبر، این نیروها از طریق دریا وارد شهر اشغالی عسقلان شده و گروهی دیگر از این نیروها وارد مفلاسیم شده‌اند.
بیانیه نظامی قسام: در صورتی که دشمن صهیونیستی سیاست کوچاندن و آواره کردن غیرنظامیان در غزه را متوقف نکند، قسام به وارد کردن ضربات سخت به عسقلان تا کوچاندن ساکنان آن ادامه می‌دهد، سپس سراغ دیگر شهرها خواهد رفت.
اعلام تعطیلی مراکز آموزشی اسرائیل. در پی تداوم عملیات توفان الاقصی، یوآو کیش، وزیر آموزش‌و‌پرورش اسرائیل دستور بازگشت قوانین مدارس آنلاین و غیر حضوری شدن آموزش را صادر کرد.
 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات اخیر رژیم صهیونیستی به 830 نفر و تعداد زخمی‌ها به 4250 تن افزایش یافته است.
شبکه قدس فلسطین از شهادت یک شیرخواره 6‌ ماهه فلسطینی به‌نام سماالوادیه در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و بیرون کشیده شدن پیکر پاک وی از زیر آوار منزل‌شان در منطقه تل‌الهوی در جنوب شهر غزه خبر داد.
گیلعاد آردان اردان سفیر جنجالی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در جدیدترین اظهارنظر خود پس از گذشت ۴ روز از آغاز عملیات توفان الاقصی گفت برآورد ما این است که 150 اسرائیلی در حال حاضر در بند نیروهای فلسطینی هستند اما هنوز آمار دقیقی از تعداد اسرا در دست نداریم!
یکی از سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما 2 هزار رزمنده را به عملیات نظامی علیه اسرائیل فرستادیم و هنوز 40 هزار رزمنده دیگر در نوار غزه داریم».
وزیر جنگ اسرائیل دوباره صحبت‌های نژادپرستانه‌اش را تکرار کرد: موجودی نباید در غزه وجود داشته باشد.

 


Page Generated in 0/0062 sec