printlogo


کد خبر: 268739تاریخ: 1402/7/19 00:00
آمریکا و اروپا: سندی مبنی بر دخالت ایران در عملیات توفان الاقصی نداریم
همان مقاومت فلسطین کافی است

گروه سیاسی: پس از شکست محرز و سختی که در روزهای گذشته نیروهای مقاومت به رژیم اشغالگر قدس وارد آوردند، رسانه‌های حامی این رژیم تلاش وافری در جهت پوشاندن چهره‌ فروریخته و شکست‌خورده‌ غاصبان صهیونیست به عمل آورده و با برنامه‌های مختلف به این امر جامه‌ عمل پوشاندند. یکی از تقلاها و دست و پا زدن‌های این جریانات برای کاستن درد سنگین زخمی که مقاومت بر جان‌شان گذاشت، تلاش برای ارائه این تصویر بود که ایران در حمله‌ حماس و نیروهای قسام دخالت مستقیم داشته است؛ تقلایی که با توجه به اظهار نظرات مقامات غربی و برخی مقامات صهیونیست‌، از همان ابتدا شکست محتومش مشخص و تیری بود که با برخورد به سنگ، اوج انحطاط و دریوزگی تمام صهیونیست‌ها را برملا ‌کرد.
به گزارش «وطن امروز»، روز شنبه، دنیا شاهد یک اتفاق متحیرکننده و بزرگ بود؛ محمد ضیف، فرمانده کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس)، در پیامی تصویری اعلام کرد یک عملیات به نام «توفان الاقصی» را آغاز کرده‌اند که باعث به هلاکت رسیدن صدها اسرائیلی و به اسارت درآمدن چند صد اسرائیلی شده و چند شهرک صهیونیست‌نشین نیز در اختیار نیروهای مقاومت قرار گرفته است. این عملیات بزرگ‌ترین عملیات ضداسرائیلی در داخل سرزمین‌های اشغالی در تاریخ فلسطین اشغالی است که به اذعان رسانه‌های اسرائیلی با شکست کامل نظامی و امنیتی این رژیم همراه بوده است.
با گذشت چند روز از این اتفاق و زخم عمیقی که مقاومت بر پیکر پوسیده‌ رژیم صهیونیستی وارد کرد، همچنان صهیونیست‌ها هاج و واج از ضربه‌ای که به آنها وارد شده، از اتخاذ هرگونه تصمیم عقلانی فاصله گرفته و عملا به حضیض انفعال و انحطاط افتاده‌اند. این انحطاط به حدی است که صهیونیست‌ها هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌اند چگونه نیروهای مقاومت چنین ضربه عظیمی را به آنها وارد کرده‌اند و همین سرگردانی هم باعث شد رسانه‌های‌شان را برای اتخاذ مواضع عجیب به خط کنند؛ مواضعی نظیر دخالت مستقیم ایران که تنها برای فرار صهیونیست‌ها از بار سنگین مسؤولیت شکستی که نیروهای مقاومت به آنها تحمیل کردند، کاربرد داشته و به مثابه آخرین گزینه برای گریز بزدلان تلقی خواهد شد.
متهم کردن ایران به دست داشتن در عملیات توفان الاقصی، عملا دستور کار ویژه‌ای بود که برای رسانه‌های فارسی‌زبان و البته جریان ضدایرانی طراحی شده و از سوی کارفرمای صهیونیست هم مورد مطالبه جدی قرار گرفته بود.
از آنجا که رژیم صهیونیستی با تمام ادعاهای خود مبنی بر توانمندی در حوزه نظامی و اطلاعاتی، در مواجهه با گروه‌های مقاومت با شکست مواجه شده و این موضوع برای صهیونیست‌ها قابل پذیرش نبود، رسانه‌های فارسی‌زبان به دنبال این رفتند با بی‌توجهی به حماسه مقاومت فلسطین، جمهوری اسلامی ایران را عامل اصلی عملیات اخیر معرفی کنند.  در همین رابطه «علیرضا نوری‌زاده» کارشناس ضدایرانی صدای آمریکا در واکنش به تحولات سرزمین‌های اشغالی مدعی شد: «آقای خامنه‌ای چند روز پیش در یک سخنرانی اسم رمز عملیات را صادر کرده بود»!
مجری شبکه بهایی منوتو نیز در آنتن زنده این شبکه اظهار کرد: «به یاد صحبت‌های چند ماه پیش [سردار] قاآنی افتادم. چند ماه پیش بود که [به صهیونیست‌ها] می‌گفت، زودتر [خانه‌های‌تان را] بفروشید و [از فلسطین] بروید». 
یکی از کارشناسان شبکه تروریستی اینترنشنال نیز در موضعی مشابه نسبت به حوادث اخیر فلسطین گفت: «اسماعیل قاآنی تا مدت‌ها متهم بود هنوز نتوانسته جای حاج‌قاسم سلیمانی را پر کند، حالا دیگر حاج اسماعیل احساس قدرت می‌کند». 
تحلیلگر صهیونیست اینترنشنال نیز در موضعی مشابه گفت حماس به تنهایی نمی‌تواند چنین کاری کند؛ ایران پشت پرده آن است. نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی فارسی نیز در تحلیلی نوشت: «این عملیات فراتر از حماس است. فقط حماس پشت چنین عملیات پیچیده‌ای نیست. به نظر نمی‌رسد این عملیات توسط یک گروه آن هم در غزه برنامه‌ریزی و اجرا شده باشد».
این گوشه‌ای از تلاش‌های رسانه‌های فارسی‌زبان معاندی است که در این روزها برای جانیان و غاصبان مسجدالاقصی جامه‌ سیاه به تن کرده و برای کاستن ذره‌ای از بی‌آبرویی صهیونیست‌ها تن به هر دروغی می‌دهند؛ دروغ‌هایی بی‌پایه و اساس که نوک پیکان حملاتش به سمت ایران است و با ادعایی جعلی، نقش مستقیم ایران در جهاد نیروهای مقاومت را نیز پررنگ می‌کند.
* غربی‌ها ادعای سیاه‌پوشان صهیون را رد کردند
در کشاکش تقلای رسانه‌های صهیونیستی فارسی‌زبان مبنی بر مرتبط دانستن ایران در جهاد نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، غربی‌ها هیچ سندی مبنی بر اثبات چنین ادعایی (حداقل مستقیم) از سوی ایران نداشتند. همین امر هم باعث شد عملا تکاپوی بی‌فایده‌ کارگران رسانه‌ای صهیونیسم با شکستی سخت از سوی حامیان خود مواجه و بی‌اعتباری آنها بیش از پیش نمایان شود. 
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در راستای همین مسائل و نقش ایران نکاتی را بیان کرده و ضمن رد ورود مستقیم ایران در جهاد نیروهای حماس گفت: با وجود روابط قدیمی بین حماس و تهران، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران پشت حمله نیروهای حماس  به اسرائیل است، دیده نمی‌شود.
همچنین جان کربی، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه نسبت به همین امر اعتراف کرد و اظهار داشت: مقامات آمریکایی معتقدند ایران مدت‌هاست از گروه فلسطینی حماس حمایت می‌کند اما واشنگتن هیچ اطلاعاتی درباره دخالت تهران در حمله روز شنبه به اسرائیل ندارد.
سوای مقامات آمریکایی، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته در نشست خبری با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اظهار کرد هیچ درک رسمی درباره دخالت مستقیم ایران وجود ندارد. 
جالب‌تر از همه سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز پس از چندی، آب پاکی را روی دست کارگران رسانه‌ای خود ریخت و طی اظهارنظری در فضای مجازی ایکس اعلام کرد هیچ دلالتی بر دخالت ایران در جنگ غزه وجود ندارد. 
بدتر از همه اینکه خبرنگاران اسرائیلی هم به این امر صحه گذاشته و بر خلاف خودفروخته‌های فراری فارسی‌زبان رسانه‌های اقماری، به عدم دخالت مستقیم ایران در جهاد نیروهای مقاومت تاکید کردند. در همین راستا راوید، خبرنگار صهیونیست اعلام کرد بر خلاف گزارش وال‌استریت‌ژورنال، همچنان دخالت مستقیم ایران در این رویدادها مشخص نیست.
با این حال، کاسبی رسانه‌های معاند، در خلاف این نکته نهفته است و باید به هر نحوی شده برای خوش‌رقصی پیش ارباب‌شان، هر دروغی را به مخاطب بخورانند. 
جمهوری اسلامی ایران اما ضمن حمایت قاطع از دفاع مشروع نیروهای مقاومت در مقابل 7 دهه اشغال ظالمانه و جنایات فجیع رژیم نامشروع صهیونیستی، ادعای مطرح شده را بی‌اساس و آن را تقلایی در جهت توجیه شکست سنگین رژیم صهیونیستی از مجاهدان فلسطینی دانسته است. 
در همین چارچوب، نمایندگی ایران در سازمان ملل روز یکشنبه (8 اکتبر/ ۱۶ مهر) طی بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور در عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی دخالتی نداشته است.
نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین اعلام کرد موفقیت عملیات حماس به دلیل غافلگیری‌ای بود که آن را به بزرگ‌ترین شکست سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل می‌کند. نمایندگی ایران در سازمان ملل در این بیانیه تشریح کرد: «ما قاطعانه بر حمایت مصمم از فلسطین ایستاده‌ایم اما در پاسخ فلسطین دخالتی نداریم و تنها توسط خودشان انجام شده است. آنها (صهیونیست‌ها) تلاش می‌کنند شکست خود را توجیه کنند و آن را به قدرت اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی ایران نسبت دهند. برای‌شان پذیرش اینکه در جامعه اطلاعاتی نقل می‌شود از یک گروه فلسطینی شکست خوردند، بسیار سخت است».
* رهبر انقلاب: این یاوه‌گویی‌ها اشتباه و این محاسبه غلط است
شکست بزرگی که مجاهدان فلسطینی به صهیونیست‌ها تحمیل کردند، به حدی سنگین بود که مقامات و وابستگان این رژیم باور نمی‌کردند از حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی چنین کاری ساخته باشد. به علاوه اینکه پذیرش این شکست از مجاهدان فلسطینی، به حدی برای‌شان دردآورد بود که هر مفری را برای کوچک شمردن آن مورد استفاده قرار می‌دادند. مقوله‌ ورود و دخالت مستقیم ایران در جهاد نیروهای مقاومت نیز از همین جنس است.
اما بیانات روز گذشته رهبر حکیم انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، روایتی را برجسته ‌کرد که صهیونیست‌ها از بازتاب هرچه بیشتر آن واهمه داشتند؛ روایتی که قدرت ارتقا‌یافته‌ مجاهدان فلسطینی را به جهان یادآور می‌شود و عملا هم بر زبونی و خواری هر چه بیشتر صهیونیست‌ها صحه می‌گذارد. 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در بخشی از بیانات روز گذشته‌شان ضمن اشاره به یاوه‌گویی‌های برخی مقامات رژیم صهیونیستی و حامیان آن درباره دست داشتن غیرفلسطینی‌ها از جمله ایران در حوادث اخیر، محاسبه غلط صهیونیست‌ها در دست‌کم گرفتن نیروهای مقاومت را یادآور شدند  و فرمودند: ما پیشانی و بازوی جوانان فلسطینی و طراحان مدبر و هوشمند فلسطینی را می‌بوسیم و به آنها افتخار می‌کنیم اما این یاوه‌گویی‌ها اشتباه و این محاسبه غلط است و کسانی که می‌گویند ضربه اخیر فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌هاست، ملت بزرگ فلسطین‌ را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند.
بیانات رهبر انقلاب و همچنین سیر حوادث این چند روز، نشان از آن دارد رژیم صهیونیستی به حدی از ضعف و استیصال رسیده که خود مجاهدان فلسطینی با طراحی و تدبیر هوشمندانه، قادرند نسخه‌ اشغالگران کودک‌کش را پیچیده و در گذر زمان آن را به زباله‌دان تاریخ بیندازند. 

Page Generated in 0/0056 sec