printlogo


کد خبر: 268741تاریخ: 1402/7/19 00:00
حراست از حماسه فلسطین

مرتضی اخلاقی: ایران همواره حامی فلسطین بوده و این موضوع را بارها به صورت علنی اعلام کرده است. مقامات ایران در عالی‌ترین سطح نیز همواره به این مهم تاکید کرده‌اند که نه تنها از فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف حمایت می‌کنند، بلکه نسبت به تجهیز رزمندگان فلسطینی نیز اقدام کرده و می‌کنند. جریان مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا نیز در راستای آرمان آزادی قدس بنا نهاده شده و اکنون تبدیل به مهم‌ترین واقعیت تاثیرگذار در منطقه شده است بنابراین در حمایت ایران از مقاومت فلسطین هیچ تردیدی وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران همواره با سربلندی این موضع خود را اعلام کرده است.
قطعا و بدون تردید تقویت جریان‌های مقاومت فلسطینی همواره از راهبردهای جبهه مقاومت بوده است. چه به لحاظ سیاسی و دیپلماتیک، چه به لحاظ حقوقی در مجامع بین‌المللی و چه به لحاظ تجهیزات و ادوات دفاعی، جمهوری اسلامی ایران بنا بر وظیفه انسانی و اسلامی خود دست مقاومت فلسطین را پر کرده است و در ادامه نیز این حمایت‌ها در همه ابعاد ادامه خواهد داشت. 
یکی از بزرگ‌ترین واقعیت‌ها و پیام‌های حماسه ۱۵ مهر، رونمایی از مقاومت فلسطین به عنوان یک قدرت بزرگ و مجهز و اثرگذار است. یکی از شکست‌های بزرگ اسرائیل همین آشکار شدن قدرت اثرگذاری حماس و جهاد اسلامی است. مقاومت فلسطینی ۱۵ مهر یک ضربه کاری و غیرقابل جبران به حیثیت صهیونیست‌ها زد و شکست‌ناپذیر بودن ارتش صهیونیست‌ها را برای همیشه به یک ادعای گزاف و خلاف واقع تبدیل کرد. شکست اطلاعاتی صهیونیست‌ها و استحکامات سست آنها در‌ مقابل جبهه مقاومت فلسطین نشان داد تعبیر اسب بازنده برای صهیونیست‌‌ها، برآمده از فهم واقعی از وضعیت رژیم غاصب صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی در مقابل این شکست بزرگ، مدعی شده است حماسه ۱۵ مهر توسط ایران برنامه‌ریزی و فرماندهی شده است. این ادعا از آن جهت مطرح شده که اولا ضعف‌های نظامی و شکننده بودن ارتش غاصب را بپوشاند و ثانیا تلاش کند مانع تثبیت این واقعیت شود که آنها در مقابل مقاومت فلسطین متحمل چنین شکست مفتضحانه‌ای شده‌اند، ضمن آنکه صهیونیست‌ها با این ادعا دنبال ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با ایران هستند. 
اشارات روز گذشته رهبر حکیم انقلاب مبنی بر اینکه حماسه ۱۵ مهر توسط خود فلسطینی‌ها طراحی و اجرا شده است؛ دقیقا در راستای مقابله با همین راهبرد صهیونیست‌ها است. این خود فلسطینی‌ها بودند و هستند که خالق حماسه ۱۵ مهر شدند و کاری را که ارتش‌های عربی نتوانستند انجام دهند با رزمندگان از جان گذشته خود انجام دادند. 
اگر تقابل ناسیونالیسم عربی با رژیم صهیونیستی راه به جایی نبرد و منجر به رسوب ادعای شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل در ذهن حکام عربی شد اما رزمندگان مقاومت فلسطین این بار نشان دادند تقابل عقیدتی و اسلامی در مقابل ظالم و متجاوز همان نسخه پیروزی و آزادی قدس است. رزمندگان مقاومت فلسطین شکست جبران‌ناپذیری به صهیونیست‌ها تحمیل کردند اما مهم‌ترین پیروزی آنها اثبات این واقعیت است که حماس و جهاد آنقدر قدرتمند و هوشمند شده‌اند که با یک ضربه کاری، هم نشان دادند چه ظرفیتی دارند، هم ثابت کردند صهیونیست‌ها یک رژیم شکستنی هستند و هم در بعد مهم‌تر، این واقعیت را تثبیت کردند در هر نوع تصمیم‌گیری و راه‌حل‌اندیشی برای فلسطین و قدس شریف، فلسطینی‌ها و مقاومت اسلامی تصمیم‌گیرنده هستند. حماسه ۱۵ مهر حاوی این نکته مهم بود که عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی حکام عربی، یک اقدام غیرعادی و غیرواقعی است و تصمیم‌گیرنده اصلی، خود فلسطینی‌ها هستند.  مقاومت فلسطین، رزمندگان حماس و جهاد، حالا فخر جبهه مقاومت شده‌اند. آنها ستاره‌های جدید منطقه و امت اسلامی شده‌اند.

 


Page Generated in 0/0061 sec