printlogo


کد خبر: 268749تاریخ: 1402/7/19 00:00
اخبار

حمله صهیونیست‌ها به دفتر شبکه العالم در غزه
معاونت برون‌مرزی رسانه ملی  حمله صهیونیست‌ها به دفتر شبکه العالم در غزه را تأیید کرد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دفتر شبکه خبری العالم معاونت برون‌مرزی رسانه ملی در منطقه الرمال غزه را با هدف جلوگیری از پوشش اخبار تحولات تجاوز صهیونیست‌ها به غزه مورد حمله قرار دادند.
این خبر را روابط عمومی معاونت برون‌مرزی صداوسیما تأیید کرد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دفتر العالم در منطقه حی الرمال در غزه را برای جلوگیری از پوشش خبری حملات رژیم اشغالگر به غزه بمباران کردند.
در پی این حمله، فعالیت دفتر شبکه العالم در غزه کاملاً متوقف شده است اما خوشبختانه هیچ یک از کارکنان و پرسنل این مرکز در حمله آسیبی ندیده‌اند وکار خبررسانی همچنان ادامه دارد.
***
روایت زندگی بانوی کرامت به سینماها می‌آید
در آستانه اکران «اخت‌ الرضا» پوستر این فیلم سینمایی رونمایی شد.
فیلم‌ سینمایی «اخت‌ الرضا» به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی از امروز چهارشنبه ۱۹ مهر در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.
این اثر سینمایی که سفر بانوی کرامت حضرت معصومه(س) از مدینه به قم را روایت می‌کند، توسط سازمان سینمایی سوره تولید شده است.
مراسم رونمایی از این فیلم همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم روز گذشته ۱۸ مهر در تالار فرهنگ و هنر این شهر برگزار شد.
فیلم سینمایی «اخت الرضا» با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مجموعه شبکه‌های کربلا (عتبه حسینی) ساخته شده است. سیدمجتبی طباطبایی و جعفر ادیب تهیه‌کنندگان اجرایی این اثر هستند. «اخت الرضا» توسط پخش بهمن‌سبز در گروه آزاد اکران می‌شود.
***
نامزد‌های جایزه سردار شهید حاج حسین همدانی معرفی شدند
نامزدهای بخش زندگینامه سومین دوره دوسالانه جشنواره سردار شهید حسین همدانی از میان بیش از ۷۵ اثر معرفی شدند.
نامزد‌های بخش‌های مختلف سومین دوره انتخاب آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت؛ جایزه سردار شهید حاج حسین همدانی روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه 1402 از ساعت ۱۵در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس معرفی شدند.
جواد کلاته عربی، سرداور بخش زندگینامه سومین دوره دوسالانه جایزه سردار شهید همدانی اسامی نامزدهای دریافت این جایزه در بخش‌ زندگینامه را که از میان بیش از ۷۵ اثر برگزیده شده‌اند، به این شرح معرفی کرد:
1- «این پسر من است» به قلم ندا رسولی
2- «سیگاریا رو سوریه نمی‌برن» به قلم مهری غلام‌پور
3- «دیده‌بان صبح، نگران عصر» به قلم محمد محمودی نورآبادی
4- «خون شریک» به قلم مریم علی بخشی
5- «سرباز قاسم سلیمانی» به قلم مصطفی رحیمی
6- «سرباز روز نهم» به قلم نوید نوروزی، پریسا وزیرلو
7- «پسر ایل» به قلم مهدی باتقوا
***
سیدمحمد معتمدی بازیگر «کلنل» شد
سیدمحمد معتمدی، خواننده مطرح موسیقی ایران در کنسرت نمایش «کلنل» به کارگردانی امیر بشیری به ایفای نقش می‌پردازد.
سیدمحمد معتمدی، خواننده شناخته شده موسیقی ایران در تجربه‌ای متفاوت در مقام بازیگر و خواننده، با کنسرت موسیقی «کلنل» به کارگردانی امیر بشیری روی صحنه تالار وحدت می‌رود.
همچنین کاظم سیاحی، نازنین بیاتی، رحیم نوروزی و سیامک صفری از چهره‌های نام‌آشنای بازیگری نیز در این پروژه هنری به ایفای نقش می‌پردازند.
اتابک نادری، امیر محاسبتی، الهه شه‌پرست، مجید رحمتی، علی عطایی، سعید ملک‌نژاد و محمدباقر صفانور، دیگر بازیگران کنسرت نمایش «کلنل» هستند که روایتی از زندگی و زمانه محمدتقی‌خان پسیان و عاشقانه‌ای گمشده در تاریخ معاصر ایران است.
پوستر کنسرت نمایش «کلنل» هم با طراحی محمدصادق زرجویان منتشر شد. پیش‌فروش بلیت‌های این اثر نیز از ظهر امروز چهارشنبه ۱۹ مهر از طریق سایت ایران‌کنسرت آغاز می‌شود.
امین اشرفی تهیه‌کننده، حسن جودکی مجری طرح، محمد نقایی نویسنده، نادر برهانی‌مرند مشاور کارگردان، امیرحسین سمیعی آهنگساز، رضا مهدی‌زاده طراح صحنه، محبوبه سلطانی طراح لباس، مونا جعفری طراح گریم، رضا خضرایی‌شاد طراح نور، محمدصادق زرجویان طراح گرافیک و بهزاد جاودان‌فر طراح حرکت کنسرت‌ نمایش «کلنل» هستند. بررسی رشادت‌های کلنل محمدتقی‌خان پسیان نخستین خلبان ایرانی، به عنوان یکی از شخصیت‌های مبارز، وطن‌پرست و مستقل، ضرورت تولید چنین اثری را در زمانه‌ای که مسأله اصلی مردم و مخاطبان هنر کشور جنگ روایت‌ها از تاریخ معاصر است، بیشتر از گذشته نمایان می‌کند. تنوع جغرافیایی در زندگی کلنل پسیان این فرصت را ایجاد می‌کند که روایتی ملی از تبریز و همدان تا مشهد و تهران و آلمان به منصه ظهور برسد و از یک جهت نیز پرداختن به سوژه‌های این‌چنین ملی می‌تواند ارتباط بسیار مؤثری با مخاطبان برقرار کند.

Page Generated in 0/0062 sec