printlogo


کد خبر: 268757تاریخ: 1402/7/19 00:00
دور دنیا

الحوثی: با صدها هزار رزمنده از فلسطین دفاع خواهیم کرد
رهبر انصارالله یمن هشدار داد: اگر آمریکا مستقیما وارد جنگ شود ما آمادگی داریم با موشک و پهپاد در آن شرکت کنیم.
رهبر انصارالله یمن تأکید کرد غرب و آمریکا می‌خواهند دشمن صهیونیستی سرنیزه آنان در بین کشورهای عربی باشد تا بتوانند کل امت اسلامی را هدف قرار دهند.
سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله بعداز‌ظهر سه‌شنبه تأکید کرد غرب و آمریکا پشتیبان رژیم صهیونیستی هستند تا بتواند همچنان به اشغالگری ادامه دهد.
شکبه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد، عناوینی که غرب در زمینه حقوق و آزادی مطرح می‌کند، درباره ملت فلسطین، هیچ ارزش و اعتباری ندارد، زیرا کشورهای غربی کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها را مجاز می‌دانند.
رهبر انصارالله با تأکید بر اینکه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که سران غرب هم جنایتکاران ظالمی هستند که به هیچ چیز باور ندارند، خاطرنشان کرد: غرب تصور می‌کند جامعه بشری به اندازه‌ای احمق است که عناوین فریبکارانه آنان را که در سیاست به کار می‌برند، باور ‌کند.
الحوثی ادامه داد: آمریکا و رژیم‌های اروپایی به دنبال تحمیل این معادله هستند که دشمن صهیونیستی دست به قتل و غارت بزند و ملت فلسطین هم هیچ واکنشی نداشته باشد. آنها از طریق عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی به دنبال نابودی مساله فلسطین هستند.
وی اقدام جهادی را تنها راه برای اخراج اسرائیل از فلسطین دانست و گفت: توفان الاقصی یک عملیات بزرگ و مهم است که در چارچوب حق مشروع ملت فلسطین برای مقابله با دشمن ظالم و اشغالگر است.
الحوثی با تأکید بر اینکه مسلمانان نباید نظاره‌گر ملت فلسطین باشند و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی حمایت کنند، خاطرنشان کرد: باید از توفان الاقصی حمایت کرد و مسلمانان موضع روشنی در این زمینه داشته باشند. سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب کجا هستند؟ چرا موضع جدی نمی‌گیرند؟
وی همچنین تأکید کرد: امیدوار بودیم در کنار فلسطین باشیم. اگر شرایط فراهم باشد ملت ما با صدها هزار رزمنده از فلسطین دفاع خواهد کرد. با محور مقاومت در هماهنگی کامل هستیم.
***
شهادت ۶ خبرنگار فلسطینی از آغاز حملات صهیونیست‌ها به غزه
منابع فلسطینی اعلام کردند از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون 6 خبرنگار به شهادت رسیده است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس شهادت سعید الطویل، محمد صبح و هشام نواجحه، خبرنگاران فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را تسلیت گفت. وی تأکید کرد: ترور خبرنگاران تلاش ناکامی از سوی رژیم صهیونیستی برای ممانعت از انتقال اخبار مربوط به جنایت‌هایش علیه مردم غزه به جهان برای سرپوش گذاشتن بر آن است. وی خواهان پیگرد رهبران رژیم صهیونیستی و مجازات آنها به دلیل جنایت‌های‌شان در حق خبرنگاران شد. در نتیجه بمباران یک ساختمان مسکونی که دفاتر مطبوعاتی در غرب شهر غزه در آن واقع شده بود، 6 خبرنگار در بامداد سه‌شنبه شهید شدند. سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه، شهادت خبرنگاران سعید الطویل و محمد صبح را که بر اثر هدف قرار گرفتن از سوی هواپیماهای اشغالگر هنگام پوشش خبری تخلیه یکی از ساختمان‌های در معرض تهدید بمباران در غرب به شهادت رسیدند، تسلیت گفت. این در حالی است که همکار دیگرشان هشام النواجحه نیز که در کنار آنها بود و بشدت زخمی شده بود پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.
***
حمایت نماینده مجلس آمریکا از فلسطین
کوری بوش، نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت میسوری در بیانیه‌ای با اشاره به درگیری‌ها میان ۲ طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: «این حملات پاسخی به اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل علیه ملت فلسطین بود». بوش در ادامه توقف حمایت‌های نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی را خواستار شد. به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نماینده دموکرات آمریکایی تاکید کرد: باید تمرکز نهایی ما بر صلحی عادلانه و پایدار باشد که امنیت را برای همه در منطقه تضمین کند. همچنین تظاهراتی در برابر کاخ سفید در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه و محکومیت جنایتکاران صهیونیست انجام شد و در آن معترضان خواستار توجه به نقض حقوق بشر و قتل عام کودکان و زنان در نوار غزه شدند.
***
هنیه: توفان الاقصی مقدمه آزادی فلسطین است
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنرانی گفت: به طرف‌هایی که با ما درباره اسیران دشمن در تماس هستند اطلاع دادیم که این پرونده تا قبل از پایان نبرد باز نخواهد شد. وی تاکید کرد تصمیم درباره نبرد توفان الاقصی کاملا از طریق فلسطینیان اتخاذ و از طرف آنها هم اجرا شده است. هنیه در ادامه به جنایات هولناک اشغالگران علیه مردم غزه اشاره کرد و گفت توحش رژیم صهیونیستی علیه ملت ما در غزه بیانگر نتایج ویرانگر ضربات قسام و دیگر گروه‌های مقاومت به این رژیم  است. رئیس دفتر سیاسی تاکید کرد: دشمن بهای سنگینی برای جنایات و تروریسم خود پرداخت خواهد کرد. هنیه تاکید کرد: مردم فلسطین در نوار غزه بار دیگر ثابت کردند با نبرد توفان الاقصی که مرحله آزادسازی را کلید زد، در سطح آن همراه است. این نبرد قدرت ملت ما را برای ایستادگی و به چالش کشیدن دشمن و آمادگی برای جانفشانی در راه آزادی و کرامت خود ثابت کرد.

Page Generated in 0/0051 sec