printlogo


کد خبر: 268769تاریخ: 1402/7/19 00:00
اخبار

حمایت از خانواده چندقلوها بدون توجه به دهک‌بندی آنها
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به راه‌اندازی سامانه «ایران جوان» در سال گذشته گفت: از زمان رونمایی این سامانه تاکنون بیش از ۴۰۰ خانواده دارای فرزند چندقلو از سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند که از تمام واجدان شرایط بدون هیچ محدودیتی و فارغ از جغرافیا و دهک‌بندی خانوار حمایت می‌شود. به گزارش ایسنا، حمیدرضا علیان‌زادگان با تاکید بر حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو در سراسر کشور و بدون هیچ‌گونه محدودیتی گفت: بیشترین تعداد حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در استان‌های تهران، گلستان و آذربایجان شرقی به ترتیب با ۳۲، ۲۷ و ۲۵ مورد بوده است. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به راه‌اندازی سامانه «ایران جوان» در سال گذشته، خاطرنشان کرد: از زمان رونمایی این سامانه تاکنون بیش از ۴۰۰ خانواده دارای فرزند چندقلو از سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند که از تمام واجدین شرایط بدون هیچ محدودیتی و فارغ از جغرافیا و دهک‌بندی خانوار حمایت می‌شود. وی تاکید کرد: طرح ملی حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو از سال گذشته آغاز شده است و به این خانواده‌ها هدایای مختلفی مشتمل بر کارت هدیه به مادر به تعداد فرزندان، بسته «لبخند مادری» شامل اهم ملزومات ضروری نوزاد تا یک‌سالگی به ازای هر یک از فرزندان و پوشک فرزندان به مدت 6 ماه تقدیم می‌شود. به گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، این بنیاد در گام دوم فعالیت‌هایش 2 موضوع محوری جمعیت و سلامت را سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا کارویژه‌های متعددی را اجرا کرده است. 
***
بهره‌مندی ۱۵۰۰ نوجوان از برنامه‌های فرهنگی و مهارتی
شهردار منطقه ۱۴ از آغاز مرحله دوم طرح «مساجد آرمانی» ویژه نوجوانان در طول سال تحصیلی به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و  آموزش‌محور برای ایجاد نشاط و توانمندی این گروه سنی خبر داد. امیر یزدی با اشاره به اجرای طرح مساجد آرمانی در ۲۱ محله دارالمومنین تهران که تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نوجوان از برنامه‌های فرهنگی، اردوهای تفریحی، ورزشی و دوره‌های مهارت‌افزایی بهره‌مند شده‌اند، گفت: در دور دوم این طرح که تا پایان سال تحصیلی و  با محوریت مساجد فعال در هر محله و با مشارکت مدارس اجرا می‌شود، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه‌های مختلف تعلیم – تربیتی، همچنین ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی در کنار برنامه‌های مفرح درنظر گرفته شده است. یزدی با اشاره به اهمیت نقش مساجد در افزایش مشارکت فعالان فرهنگی این گروه سنی، گفت:  بر این اساس  مساجد آرمانی هر محله  متناسب با فعالیت ویژه کودکان و نوجوانان دارالمومنین تهران انتخاب خواهد شد. کلاس‌های آموزشی و مهارت‌افزایی ویژه نوجوانان دختر و پسر، اجرای برنامه‌های هنری با حضور نوجوانان، اجرای مسابقات و دوره‌های ورزشی و اردو‌های زیارتی، طبیعت‌گردی و ورزشی، علمی و... از جمله برنامه‌های درنظرگرفته شده است که به گفته یزدی، با استمرار این طرح ویژه دانش‌آموزان نوجوان در مدارس، محله و مساجد منتخب برگزار خواهد شد.
***
متوقف شدن آهنگ رشد مصرف مواد مخدر بین دانش‌آموزان
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از متوقف شدن آهنگ رشد مصرف مواد مخدر در حوزه دانش‌آموزی خبر داد. سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور، با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰ هزار کانون یاریگران زندگی در مدارس سراسر کشور راه‌اندازی شده است، گفت: تعداد این کانون‌ها باید به بیش از ۱۰۰ هزار کانون در همه مدارس کشور برسد. وی افزود: نکته مهم در این کانون‌ها، آگاهی‌بخشی از مواد مخدر و پیشگیری از آن است. وی با تاکید بر اینکه در کنار مقابله و برخورد با توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان گریزی نداریم جز اینکه پیشگیری را در اولویت قرار دهیم، افزود: با همین اقدامات آهنگ رشد مصرف مواد مخدر در حوزه دانش‌آموزی متوقف شده است و به نظر با اقداماتی که قرار شد از امروز در 5 حوزه توسعه یابد، شاهد روند کاهشی هم باشیم.

Page Generated in 0/0052 sec