printlogo


کد خبر: 268777تاریخ: 1402/7/19 00:00
اخبار

عملیات‌ منسجم میدانی گشت‌های مشاور املاک در استان تهران
نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن، املاک و مستغلات کشور از عملیات منسجم و مستمر گشت‌های مشاور املاک در ۳ شهر پیشوا، قرچک و ورامین در هفته جاری خبر داد. علیرضا مهلی همچنین گفت: در 2 هفته گذشته با هماهنگی فرمانداران شهرهای قدس، ملارد و دماوند در این شهرها حاضر شدیم و با کمک‌های موثر اداره‌های راه و شهرسازی، شهرداری، فرمانداری، صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی و اماکن توانستیم تعداد زیادی بازدید از مشاوران املاک داشته باشیم و دفاتر مشاوران املاک غیرمجاز را پلمب کنیم. وی بیان ‌داشت: این عملیات از ابتدای هفته جاری در استان تهران و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرهای جنوب شرق استان (پیشوا، قرچک و ورامین) آغاز شده و با قدرت در حال انجام است. 
مهلی افزود: ساماندهی مسکن از اولویت‌های دولت است و گشت‌های مشترک در جنوب شرق استان تهران فعال شده‌اند و در این چند روز تعدادی از بنگاه‌های متخلف با دستور قاضی تعزیرات حکومتی پلمب شدند. وی همچنین از پلمب 5 ‌هزار و ۶۰۰ بنگاه املاک متخلف در کل کشور و بازرسی ۸۰ هزار مورد مشاور املاک از آغاز طرح ساماندهی و تنظیم بازار اجاره مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی در اردیبهشت امسال تاکنون خبر داد. نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن، املاک و مستغلات کشور مهم‌ترین تخلفات بنگاه‌های معاملات املاک را نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخ‌نامه، گران‌ فروشی و اخذ کمیسیون بیش از رقم مجاز، استفاده از اجاره‌نامه‌های دستی، عدم ثبت سیستمی و ندادن کد رهگیری به متقاضیان اعلام کرد.
***
جزئیات اکتشاف 4 میدان نفتی و گازی جدید ‌در کشور
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در دولت سیزدهم 4 میدان نفتی و گازی با ظرفیت 2.6 میلیارد بشکه معادل هیدروکربور مایع کشف شده که ایران را در رتبه یکم اکتشافی منطقه قرار داده است. محسن خجسته‌مهر با اشاره به اکتشافات جدید میادین نفتی و گازی در دولت سیزدهم عنوان کرد: میزان اکتشافات انجام شده در دولت سیزدهم بالغ بر 2.6 میلیارد بشکه معادل هیدروکربور مایع بوده و 4 میدان نفتی و گازی هیرکان، گناوه، تنگو و چشمه شور کشف شده است. وی افزود: این میادین نفتی و گازی در شمال شرق و جنوب غرب کشورمان کشف شده است. در 2 سال گذشته انجام عملیات لرزه‌نگاری سه‌بعدی نسبت به چند سال قبل بیش از 300 درصد افزایش یافته است و ما در رتبه یکم اکتشافی در بین کشورهای منطقه قرار گرفته‌ایم. خجسته‌مهر گفت: حفاری چاه اکتشافی هیرکان-1 در گرگان از فروردین 1400 آغاز شد و در نهایت با انجام حفاری به عمق 2971 متر در فروردین سال گذشته، وجود نفت قابل تولید در این میدان اثبات و میدان هیرکان اکتشاف شد. این میدان در 30 کیلومتری شمال شهر گرگان واقع شده و دارای نفت سنگین است. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد: درباره میدان تنگو، پس از اطمینان از وجود مخازن هیدروکربوری، حفاری چاه اکتشافی تنگو-2 در دستور قرار گرفت که هدف آن ارزیابی کامل پتانسیل هیدروکربوری سازندهای آسماری، سروک، کژدمی، داریان، گدوان و فهلیان این میدان بوده است. وی افزود: عملیات حفاری این چاه اردیبهشت 1400 آغاز شد و شهریور 1402 با کشف نفت به پایان رسید. میدان تنگو در جنوب میدان نفتی گازی رگ‌سفید و در نزدیکی شهر هندیجان در استان خوزستان قرار گرفته است. خجسته‌مهر ادامه داد: میدان گناوه هم در بخش ساحلی استان بوشهر قرار گرفته است. با انجام حفاری چاه اکتشافی و با رسیدن به عمق نهایی 4572 متری، در مخزن سروک به مقادیر قابل توجهی از هیدروکربور مایع دست یافتیم. 
معاون وزیر نفت با اشاره به اکتشاف میدان گازی چشمه‌شور نیز افزود: حفاری چاه چشمه شور-1 از اردیبهشت 1401 آغاز شد و این چاه در عمق 4505 متری به مقادیر قابل توجهی گاز رسید. این میدان گازی در شمال شرق استان خراسان رضوی و در مجاورت میدان خانگیران واقع شده است. وی تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه قصد داریم با سرمایه‌گذاری حدود 1.5 میلیارد یورویی اقدام به حفاری 38 حلقه چاه اکتشافی خشکی، حفاری 7 حلقه چاه اکتشافی دریایی، برداشت 6750 کیلومتر لرزه‌نگاری دوبعدی، برداشت 6000 کیلومتر مربع لرزه‌نگاری سه‌بعدی و برداشت 10 هزار کیلومتر مربع لرزه‌نگاری سه‌بعدی دریایی کنیم.
***
آغاز به کار همایش تجاری اکسپوی ایران - روسیه
نمایشگاه اکسپوی ایران - روسیه که دیروز در برج میلاد افتتاح شد  تا بیستم مهر ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه نشان‌دهنده همکاری‌های گسترده ایران و روسیه در حوزه‌های رسانه، تجارت، فناوری و دیگر بخش‌هاست.
در بیانیه خبری «ژانروبژ اکسو»، برگزارکننده این رویداد هدف همایش تجارت تهران و روسیه را حمایت از تحکیم و تقویت رابطه تجاری و اقتصادی و صدور کالاها و بنیه دو کشور عنوان کرد. در این همایش تجاری ۳۰۰ شرکت‌کننده از روسیه حضور دارند.   استاندار مازندران در این نشست بیان کرد: رویکرد نزدیک 2 کشور ایران و روسیه در حوزه‌های ملی و بین‌المللی و تعمیق روابط انسانی و فرهنگی در دهه اخیر نشان از شکل‌گیری جبهه جدیدی در مقابل یک جانبه‌گرایی غرب به سردمداری آمریکاست. سیدمحمود حسینی‌پور افزود: ظرفیت‌هایی مازندران برای توسعه روابط ایران و روسیه زیاد است. وجود 3 بندر فعال در استان مازندران زیرساخت مناسبی را برای ترانزیت کالا از ایران به روسیه مهیا کرده است. وی ظرفیت‌های انرژی ایران و روسیه را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: بیش از ۴۵ درصد از ذخایر گاز جهان در اختیار ایران و روسیه است که در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند. در ادامه رئیس شورای تجاری و اقتصادی ایران و روسیه نیز بیان کرد: میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه همواره روابط تجاری خوبی وجود داشته اما به اندازه علایق مشترک، این روابط گسترش نیافته است و اکنون نیاز داریم از پتانسیل‌های یکدیگر استفاده کنیم. رجب صفروف افزود: ما در حال حرکت به سمت همکاری‌های استراتژیک هستیم.

Page Generated in 0/0063 sec