printlogo


کد خبر: 268783تاریخ: 1402/7/20 00:00
اخبار

اقدام جسورانه خبرنگار زن العالم در بازگشت به محل دفتر شبکه
خبرنگار العالم، در غزه با حضور در ساختمان دفتر العالم در محله الرمال، گزارشی از حجم عظیم ویرانی‌ها تهیه کرد.
اسرا البحیصی با حضور در دفتر شبکه العالم که روز سه‌شنبه (۱۸ مهر) هدف بمباران نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفت، گزارشی از حجم خسارات وارده به این دفتر ارائه کرد.
وی همچنین با شماری از فعالان رسانه و روزنامه‌نگارانی که برای تهیه گزارش و بازتاب حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به دفاتر رسانه‌ای در محل حاضر شده بودند، گفت‌وگو کرد.
در گزارش البحیصی آمده است: ۴ فروند موشک به دفتر شبکه العالم شلیک شد و طبقه ۶ و ۷ و سقف ساختمان به طور کامل تخریب شده است.
وی یادآور شد: استودیوی شبکه که برنامه‌های اختصاصی العالم در آن ضبط می‌شد، به طور کامل تخریب شد و دفتر کار من نیز به طور کامل منهدم شد و تمام مدارک و تقدیرنامه‌های من در طول ۲۰ سال فعالیت رسانه‌ای از بین رفت.
***
«زندانی خیابان دوم» نمایشنامه‌خوانی می‌شود
نمایشنامه‌خوانی «زندانی خیابان دوم» به نویسندگی نیل سایمون، ترجمه شهرام زرگر و کارگردانی فائقه محمدزاده ۲۲ مهر اجرا می‌شود.
نمایشنامه‌خوانی «زندانی خیابان دوم» به نویسندگی نیل سایمون، ترجمه شهرام زرگر، کارگردانی فائقه محمدزاده و تهیه‌کنندگی سیدمحمدصادق سیادت ۲۲ مهر، ساعت ۲۱ در تماشاخانه اهورا روی صحنه خواهد رفت.
مهدی توکلی‌نیا، میچکا خدابنده‌لو، روژان رضوانیان، فریبا طاهری، رامتین مقدادی و مریم ناصرخاکی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین این نمایشنامه‌خوانی با صدای پویا پورهمدانی، بهنام سرلک، فرزاد احدی و حمیدرضا محمدحسینی اجرا خواهد شد. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مردی در میانه‌ میانسالی دچار بحران بیکاری شده و به دلیل فشار ناشی از اتفاقات پیش آمده و پیدا نکردن شغل جدید به تدریج دچار مشکلات روحی و روانی می‌شود؛ در این بین همسر فداکارش برای نجات زندگی مشترک‌شان تمام تلاش خود را می‌کند و حتی سعی در بهبود شرایط همسر خود با کمک گرفتن از بستگانش دارد. از دیگر عوامل این اثر می‌توان به موسیقی زنده: مهدی لوئیا، مجری طرح: موسسه فرهنگی - هنری کهکشان هنر، دستیار کارگردان: مهسا بیات، گریم: سپهر بهرامیان، منشی صحنه: گلنوش بخشی، مدیر روابط عمومی و عکاس: محسن بیده، مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصالح سیادت، طراح پوستر: استودیو رد و نور و صدا: علی صابری اشاره کرد.
***
جشن بزرگ روز جهانی کودک با حضور کودکان کار و هنرمندان
مراسم جشن روز جهانی کودک با حضور کودکان کار مناطق حاشیه‌ای تهران و برخی چهره‌های رسانه مانند گیتی خامنه و محمد دلاوری، در مدرسه صبح رویش برگزار شد. روز سه‌شنبه (۱۸ مهر) در مدرسه «صبح رویش» که مختص کودکان کار در محله دروازه غار است، جشنی ویژه کودکان کار به همت مدرسه صبح رویش و دیجیتون (بزرگ‌ترین پلتفرم اختصاصی کودکان) برگزار شد. این جشن با حضور ۱۵۰ کودک از مناطق حاشیه‌ای و حومه تهران که غالباً به دلیل شرایط مختلف از تحصیل محروم هستند برپا شد.
در این مراسم دختران و پسرانی در سنین متفاوت ۵ تا ۱۵ سال حضور داشتند و ساعاتی را فارغ از کار کردن کنار هم بودن را جشن گرفتند و از کودکی‌شان لذت بردند و شاد بودند، آن هم در روزی که متعلق به آنهاست. در این مراسم کودکان با بریدن کیک 4 سالگی جابزی و دریافت هدایایی از طرف دیجیتون همراه با هنرمندان محبوب کشورمان، ساعاتی پرشور و نشاط را سپری کردند.
***
نامه دختر امام خمینی(ره) به رئیس صداوسیما برای تشکر از ساخت یک برنامه
دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین در نامه‌ای به رئیس صداوسیما از تولید برنامه «ساعت به وقت قدس» تقدیر کرد. در نامه زهرا مصطفوی دختر امام خمینی(ره) خطاب به پیمان جبلی آمده است: احتراما مقام معظم رهبری در دیدار اعضای جمعیت دفاع از ملت فلسطین با ایشان «ترویج معارف فلسطین» را به عنوان یک اولویت و ضرورت مورد تاکید قرار دادند و بعدها بر ضرورت «بصیرت‌افزایی»  و اخیرا نیز همه مسؤولان و آحاد جامعه را به «جهاد تبیین» توجه دادند. در ادامه این نامه آمده است: شکی نیست که صداوسیما در این مهم نقشی کلیدی دارد. برنامه «ساعت به وقت قدس» برنامه‌ای علمی، متنوع و پرمحتواست که به نوعی لبیکی به امر ولی امر مسلمین در ترویج و نشر معارف فلسطین در سطح جامعه است. مصطفوی در پایان نوشته است: از باب «من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق» لازم دانستم تا به شما برای تولید چنین برنامه تبیینی تبریک بگوییم. بی‌شک انتظار آن است که شاهد تکثر و استدامه چنین برنامه‌هایی از صداوسیما باشیم.
«ساعت به وقت قدس» که با اجرای علی خلیلی و سوسن الهمه و تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر تاجیک هر هفته پنجشنبه و جمعه از شبکه یک سیما پخش می‌شود، در روزهای اخیر نیز به مناسبت عملیات «توفان الاقصی» به صورت زنده روی آنتن رفته است.

Page Generated in 0/0070 sec