printlogo


کد خبر: 268803تاریخ: 1402/7/20 00:00
اخبار

نتایج آزمون دبیری تا آخر مهر اعلام می‌شود
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی کرد که نتایج آزمون دبیری تا آخر مهر اعلام ‌شود. علی خالقی در ویژه‌برنامه گفت‌وگو که از شبکه شاد به صورت زنده پخش شد، اظهار کرد: پیش‌بینی شده است نتایج آزمون دبیری تا آخر مهر اعلام شود. امیدواریم زودتر اعلام شود اما به دلیل سبک ارزیابی که امسال وجود داشت و تغییر سیستم برنامه‌ریزی، امیدواریم تا پایان ماه جاری اعلام شود. وی در پاسخ به اینکه رتبه‌بندی معلمان و احکام جدید چه زمانی اعلام می‌شود، تصریح کرد: بررسی اولیه تمام اعتراضات انجام شده و به اتمام رسیده و رتبه‌بندی نیز انجام شده‌ است. رتبه‌های یک و ۲ را باید هیات ممیزه در استان‌ها رسیدگی می‌کرد که ابلاغ شد. ماه قبل پس از رسیدگی به اعتراضات، ۵۹ هزار حکم جدید در رتبه‌بندی صادر و در کارتابل‌های اداری استان‌ها قرار داده شد و حتی معوقه ۶ ماهه هم واریز شد. خالقی در مورد صدور احکام بازنشسته‌ها تصریح کرد: احکام تعداد زیادی از بازنشسته‌ها هم صادر شده است. اینها را در اولویت قرار داده بودیم و بقیه هم در حال بررسی هستند. رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی  و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: جلسات ستاد مرکزی رتبه‌بندی هفتگی برگزار می‌شود و فعالیت کارگروه‌ها را رصد می‌کنیم.
***
ثبت فهرست رسمی داروهای کشور در سامانه تیتک
سازمان غذا و دارو اعلام کرد فرآیند ثبت فهرست رسمی داروهای کشور در سامانه تیتک تکمیل شد. فرآیند صحیح ثبت داروها در فهرست رسمی داروهای کشور، صدور کد ژنریک و IRC در بخش مدیریت پروانه‌های سامانه TTAC، با تشکیل کارگروه‌های تخصصی طراحی شد و در فرآیند جدید، افزودن داروی جدید به فهرست رسمی داروهای کشور (پس از طی فرآیندهای قانونی مربوط) به عهده دبیرخانه کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی کشور قرار گرفت. همچنین فهرست رسمی داروهای ایران با فهرست داروهای موجود در سامانه مدیریت پروانه‌ها توسط کارشناسان حوزه توسعه و تحول مقایسه و مواردی که در فهرست رسمی داروهای ایران وجود داشته ولی به دلایل مختلف از جمله عدم پیگیری متقاضیان وارد سامانه IRC نشده‌ بودند (۲۷۵ قلم)، احصا و ثبت شد. بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو، بر این اساس این فهرست از نظر جزئیات فنی شامل راه مصرف دارو، قدرت دارویی، حجم دارو و... مقایسه و موارد عدم انطباق برای پیگیری بیشتر احصا شده است؛ در نتیجه اقدامات صورت گرفته، امکان استفاده از فهرست رسمی اصلاح شده داروهای ایران هم‌اکنون از طریق سامانه مدیریت پروانه‌ها (قسمت فهرست دارویی کشور) به صورت برخط برای عموم مقدور بوده و از این پس نیاز به انتشار فایل فهرست به صورت ماهانه در سایت سازمان غذا و دارو نیست.
***
8 نفر قربانی حادثه انفجار گاز در سوسنگرد
سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش فوتی‌های حادثه انفجار گاز منزل مسکونی در سوسنگرد به 8 نفر خبر داد.  عارف شرهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه نشت و انفجار گاز در یک منزل مسکونی در روستای گلبهار سوسنگرد که ساعت ۷:۰۵ دیروز ۱۹ مهر رخ داد، اظهار کرد: در پی این حادثه یک  نوزاد دختر 2 ماهه، 5 زن ۳۰، ۴۰ و ۴۵ ساله و 2 مرد حدود ۴۰ ساله جان باختند. وی با اشاره به اعزام 5 دستگاه آمبولانس و استقرار یک اتوبوس‌آمبولانس در محل حادثه تا پایان این بحران، افزود: همچنین در این حادثه 2 پسر بچه ۶ و ۱۲ ساله، یک دختر بچه 5 ساله و یک زن ۶۰ ساله مصدوم شدند که توسط تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های آیت‌الله طالقانی و گلستان اهواز انتقال یافتند.
***
۵۰ بیمارستان تهران فرسوده است
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت علاوه بر فرسودگی ۵۰ بیمارستان در شهر تهران، 3 هزار و ۲۰۰ هکتار از کالبد پایتخت هم فرسوده است که مراکز بهداشتی و درمانی در این محدوده قرار گرفته‌اند. علیرضا زالی دیروز در هشتمین کنگره تخصصی و پنجمین کنگره بین‌المللی مدیریت بیمارستان و منابع و تجهیزات در مرکز همایش‌های رازی، افزود: از مجموع ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی، ۸۵ درصد آنها مستهلک و قدمت بالا دارند، با توجه به اینکه تهران روی 5 گسل قرار گرفته ۷۰ درصد بیمارستان‌های پایتخت قدمت بالای ۴۰ سال دارند که با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیت نیاز به نوسازی دارند. 
زالی اظهار داشت: در ۲ سال اخیر، فرآیند ساخت‌وساز بیمارستانی در کشور چالاک بوده و شاهد افتتاح مراکز درمانی در نقاط مختلف کشور هستیم و زیرساخت‌ها به جلو می‌رود. به گفته رئیس کنگره بین‌المللی مدیریت بیمارستان، توسعه تخت‌های بیمارستانی در کنار توجه به زیرساخت‌های بهداشتی انجام می‌شود و در دانشگاه‌های علوم پزشکی ساخت مراکز درمانی همگام با احداث مراکز بهداشتی پیش می‌رود و حاکی از تفکر منطقی و راهبری در نظام سلامت است. 
زالی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورمان از نظر زلزله‌خیزی جزو 5 کشور دنیا است و بلایای طبیعی نیز می‌توانند تهدیدی برای مراکز بهداشتی و درمانی باشند، ایمنی‌سازی بیمارستانی بحث فانتزی نیست، بلکه بحث جدی و ضرورتی است. زالی در پایان به ساخت بیمارستان هوشمند مهدی کلینیک و غدیر اشاره کرد و گفت: این بیمارستان از تکنولوژی‌های مدرن و به‌روز از لحاظ تجهیزات و فضا برخوردار بوده که اکنون پذیرای بیماران از نقاط مختلف کشور است.

Page Generated in 0/0139 sec