printlogo


کد خبر: 268814تاریخ: 1402/7/20 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب انجام شد
انتصاب حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد به تولیت مسجد مقدس جمکران
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در حکمی حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد را به تولیت مسجد مقدس جمکران منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد دامت توفیقاته
با تشکر و تقدیر از خدمات باارزش جناب حجت‌الاسلام آقای رحیمیان دامت افاضاته در دوران خدمت در مسجد مقدس جمکران، جنابعالی را به تولیت آن مکان شریف و نورانی منصوب می‌کنم. خدمتگزاری در آن جایگاه محترم، منزلت والا و افتخار بزرگی است و شایسته است به شکرانه‌ آن، همه‌ توان را برای خدمت به زائران و تسهیل بهره‌مندی از معنویت آن و نیز ارشاد و هدایت فکری آنان به کار برید. توفیق شما را از خداوند متعال مسالت دارم.
سیدعلی خامنه‌ای
***
رئیسی: 
سازمان‌های بین‌المللی به وظایف خود در قبال جنایات صهیونیست‌ها عمل کنند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه هیات دولت با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در غزه، اظهار داشت: صهیونیست‌‌ها مقابل چشم جهانیان مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شوند و همه سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی باید به وظایف خود در این زمینه بدون هیچ استثنا و تبعیضی عمل کنند. رئیس‌جمهور همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات انجام شده، تداوم تلاش و جهاد شبانه‌روزی مسؤولان را در زمینه اجرای برنامه‌های دولت در راستای تامین نیازها و رفع مشکلات مردم خواستار شد.
***
راهپیمایی ضدصهیونیستی روز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن محمودی، معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: پیروزی غرورآفرین حماس و جبهه مقاومت بر رژیم غاصب اسرائیل موجی از شور و سرور را در بین مسلمانان و آزادگان دنیا ایجاد کرد و ابهت پوشالی رژیم منحوس صهیونیستی را شکست و اقتدار مقاومت را به رخ مستکبران کشید و ۱۵ مهر ۱۴۰۲ را در تاریخ مقاومت ماندگار کرد که باید بابت این موهبت الهی خداوند را شاکر بود.
معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: از آن سو وحشیگری صهیونیست‌های خون آشام و به خاک و خون کشیدن زنان و مردان و کودکان بی‌دفاع و ویران کردن خانه‌ها و همچون یزیدیان بستن آب و محروم کردن آنان از غذا و دارو و درمان اوج درنده‌خویی این حاکمان مزدور را به نمایش گذاشته است.
معاون امور استان‌ها، حقوقی و امور مجلس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور خاطر نشان کرد: به همین منظور مردم عزیز و انقلابی ایران اسلامی که همواره در کنار مردم فلسطین بوده‌اند، روز جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ با حضور در نمازهای جمعه سراسر کشور ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال به خاطر این پیروزی معجزه‌گونه، همگام با سایر ملت‌های مسلمان با شرکت در تظاهرات، جنایات رژیم نژادپرست و کودک‌کش را محکوم خواهند کرد.
محمودی بیان کرد: این راهپیمایی نیز در تهران رأس ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ از 2 مسیر میدان فردوسی و چهارراه توحید در خیابان آزادی به سوی دانشگاه تهران (محل برگزاری نماز جمعه تهران) برگزار خواهد شد.
***
جزئیاتی از ویژگی‌های ماهواره «نور ۳»
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه جزئیاتی تازه از ویژگی‌های ماهواره «نور ۳» را اعلام کرد. سردار علی جعفرآبادی در نشست بررسی ظرفیت‌های کاربردی فضا با همگرایی فناوری اظهار کرد: در ساخت ماهواره «نور ۳» گام‌های بلندتری برداشته شد. در «نور 2» هم بسیار پیشرفت کرده بودیم و ظرف 2 هفته آن را کاملاً پایدار کردیم و ماهواره شروع به کار کرد اما در «نور ۳» آنقدر پیشرفت کردیم که ۹۰ دقیقه بعد وقتی در تبریز ماهواره را گرفتیم؛ کاملاً پایدار شده و آماده بود وارد فازهای بعدی شود. جعفرآبادی ادامه داد: کارهای کنترلی و تستی که متخصصان و دانشمندان باید روی ماهواره «نور۳» انجام بدهند، انجام و آماده بهره‌برداری است. سنسور ستاره به ماهواره «نور ۳» اضافه شده که با استفاده از ناوبری نجومی ماهواره با دقت صدم درجه می‌فهمد که کجا قرار دارد. وی با بیان اینکه در ماهواره «نور ۳» برای نخستین بار از سنسور ستاره استفاده شده است، تاکید کرد: استفاده از تراسترهای فضایی را هم در ماهواره «نور ۳» تجربه کردیم که یک موتور است و به ایجاد تغییرات یا جبران نزول ارتفاع کمک می‌کند. این فناوری را هم بومی مورد استفاده قرار دادیم. وقتی عمری از ماهواره گذشت قرار است که از این تراستر استفاده شود و ما فعلا قصد بهره‌گیری از آن را نداریم. فرمانده فضایی هوافضای سپاه یادآور شد: موضوع ماهواره‌بر پس از شهادت شهید طهرانی‌مقدم چندان جدی دنبال نمی‌شد، ولی سال ۱۳۹۵ به ماهواره‌بر نیز یک نگاه جدی شد تا بتوانیم مستقل از دولت مطابق با تدابیر فرماندهی کل قوا کار صنعت فضایی را ادامه داده و زنجیره را تکمیل کنیم.
***
جزایر سه‌گانه جزو لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی بیست‌وهفتمین نشست مشترک وزیران خارجه اتحادیه اروپایی و شورای همکاری خلیج ‌فارس، درج برخی مطالب را مردود دانست و گفت: جزایر سه‌گانه ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزو لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است.

Page Generated in 0/0053 sec