printlogo


کد خبر: 268817تاریخ: 1402/7/20 00:00
جریان غرب‌گرایی که با دروغ‌سازی، مقاومت فلسطین را متهم به تروریسم می‌کرد، در مقابل جنایات جنگی اسرائیل در غزه، سکوت کرده است
دشمن انسانیت

گروه سیاسی: چند روز از آغاز جنایت‌های جنگی و ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد و بیش از 1000 نفر از مردم مظلوم فلسطین، از جمله تعداد قابل توجهی از زنان و کودکان در پی حملات بی‌وقفه اسرائیل به شهادت رسیده‌اند. صهیونیست‌ها در اقدامی غیرانسانی آب، برق و گاز غزه را هم قطع کرده‌اند. تاکنون نه‌تنها صدایی از مجامع بین‌المللی درنیامده که اغلب دولت‌های غربی از جمله آمریکا، آلمان و انگلیس نیز حمایت‌شان از جنایت‌هایی را که در فلسطین در حال وقوع است اعلام کرده‌اند. از طرف دیگر اغلب مردم مسلمان و آزادگان جهان نیز با پیشگامی جمهوری اسلامی ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی، به حمایت از مردم فلسطین پرداختند اما در مقابل جریان ضدایرانی، بنا بر وظیفه ذاتی خود، با متهم کردن حماس و مقاومت فلسطین به اقدامات تروریستی، بر جنایات صهیونیست‌ها سرپوش گذاشت.
به گزارش «وطن امروز»، روز شنبه (15 مهر) مقاومت فلسطین دست به انجام عملیات توفان الاقصی علیه سرزمین‌های اشغالی زد؛ عملیاتی که در طول 7 دهه اشغالگری صهیونیست‌ها بی‌سابقه و برآمده از بغض مردم مظلومی بود که هر روز به جرم مقاومت و حق‌طلبی، تحت ضدانسانی‌ترین جنایت‌های اسرائیل قرار دارند.
بنا بر اعلام رسمی رسانه‌ها و مقامات صهیونیست، تاکنون بیش از 1000 نفر از سربازان و شهرک‌نشینان اسرائیلی در این عملیات به هلاکت رسیده‌اند و بیش از 3 هزار نفر مجروح روی دست صهیونیست‌ها مانده است، همچنین ده‌ها نفر از نیروهای صهیونیست نیز به اسارت مقاومت فلسطین درآمده‌اند. همه اینها در کنار هم باعث شده اقتدار پوشالی رژیم اشغالگر فلسطین فرو بریزد. همین موضوع باعث شده جریان رسانه‌ای ضدایرانی که مدت‌هاست به خدمت رژیم صهیونیستی درآمده، با دروغ‌پردازی، چهره‌ای مظلوم از اسرائیل برای مردم ایران به نمایش بگذارد.
برهنه کردن و تجاوز به زنان، کشتار کودکان و غیرنظامیان و حمله به بیمارستان‌ها و مراکز غیرنظامی، از دروغ‌هایی بود که از همان ساعات اولیه انجام عملیات ضدصهیونیستی، از سوی حامیان رسانه‌ای اسرائیل ساخته و پرداخته شد. دروغ‌هایی که البته هیچ وقت سندی برای اثبات آنها منتشر نشد و برعکس، یک به یک برملا شد.
به عنوان مثال خانم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ اسرائیل گفت: ‏«چند نیروی حماس وارد خانه ما شدند. گفتم اینجا فقط من هستم با 2 بچه. گفتند نگران نباش ما مسلمانیم. آزاری به شما نمی‌رسانیم. هم تعجب کردم هم نفس راحتی کشیدم. یک مدت در خانه بودند. همه جا را گشتند. یکی از آنها نگاهش به ظرف میوه روی میز افتاد. گفت: می‌تونم یک موز بردارم؟ گفتم بله که می‌توانید». همین اذعان صهیونیست‌ها به رفتار انسانی نیروهای حماس، باعث رنگ باختن دروغ پیاده‌نظام صهیونیست‌ها مبنی بر رفتار وحشیانه حماس با اسرائیلی‌ها شد.
یکی دیگر از دروغ‌هایی که از سوی صهیونیست‌ها منتشر و از سوی پیاده‌نظام فارسی زبان رژیم اشغالگر قدس در حد وسیعی بازنشر شد، کشتار کودکان اسرائیلی توسط نیروهای مقاومت فلسطین بود.
این در حالی است که تاکنون هیچ تصویری از کودکان کشته شده رژیم صهیونیستی به دست مقاومت فلسطین منتشر نشده است. به عبارت ساده‌تر اصلا چنین اقدامی رخ نداده که بخواهد تصاویرش منتشر شود.
بنا بر گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش حماس نیز اعلام کرده شایعات مطرح‌شده در رسانه‌های غربی که برگرفته از دروغ‌پراکنی رسانه‌های صهیونیستی است درباره کشتار کودکان و سر بریدن آنها و حمله به غیرنظامیان دروغ محض است. حماس خاطرنشان کرد گردان‌های قسام و نیروهای مقاومت فلسطین، در عملیات توفان الاقصی به سامانه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی حمله کرده و آنها اهدافی مشروع هستند. حماس تصریح کرد: ویدئوها و عکس‌های میدانی منتشرشده و اذعان شهرک‌نشینان ثابت می‌کند هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان و کودکان صورت نگرفته است.
برهنه کردن و تجاوز به زنان اسرائیلی نیز از دیگر دروغ‌هایی بود که با دستور صهیونیست‌ها ساخته و پرداخته شد. «شانی لوک» دختری بود که تصاویرش به عنوان قربانی تجاوز نیروهای حماس توسط رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده بازنشر می‌شد.
حالا مادر شانی لوک، دختری که گفته شد توسط حماس ربوده و مورد تجاوز قرار گرفته و کشته شده و برهنه پشت وانت در غزه چرخانده شده، در ویدئویی برای رسانه آمریکایی وال‌استریت ژورنال گفته است دخترش زنده است و از ناحیه سر مجروح شده و در غزه تحت درمان است.
گفتنی است بر خلاف دروغ‌های منتشرشده، او در همان وضعیت پوششی نیمه‌برهنه توسط مقاومت فلسطین بازداشت شده و برهنه کردن او توسط نیروهای حماس صحت ندارد.
* دروغ‌هایی که تبدیل به واقعیت شد
همانطور که گفته شد، کشتار کودکان، زنان و افراد غیرنظامی در کنار اقدامات ضدانسانی توسط نیروهای مقاومت فلسطین دروغ‌هایی بود که در جهت مظلوم‌سازی از رژیم صهیونیستی به‌کار رفت و بر اساس این دروغ‌ها بود که برخی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی حماس و مقاومت فلسطین را به اقدامات ضدبشری و تروریستی متهم کردند.
با این حال، این موارد ضدبشری و جنایتکارانه در روزهای اخیر اتفاق افتاد. البته نه در سرزمین‌های اشغالی که در غزه شاهد کشتار زنان، کودکان، مردم بی‌گناه و غیرنظامی فلسطین توسط تروریسم صهیونیسم بودیم.
تاکنون بیش از 1000 نفر از مردم مظلوم فلسطین در پی حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که بیش از 35 درصد آن را زنان و کودکان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.
از روز گذشته نیز جنایت جنگی اسرائیل با استفاده از بمب فسفری علیه مردم فلسطین ادامه یافته است.
* گناه فلسطین مقاومت است
در چند روز گذشته جریانی به راه افتاده و با شعارهای به ظاهر انسان‌دوستانه مثل «نه به جنگ»، انگشت اتهام را به سمت مردم فلسطین نشانه گرفته است. جریانی که برخی اصلاح‌طلبان نیز در خط مقدم آن دیده می‌شوند.
دال مرکزی مواضع این افراد در روزهای گذشته، متهم کردن مقاومت فلسطین به جنگ‌طلبی و تجویز کوتاه آمدن در مقابل رژیم صهیونیستی بوده است.
اسفند سال 1400 روسیه پس از هشدارهای متعدد به دولت اوکراین مبنی بر اینکه اجازه نخواهد داد ناتو به مرزهای روسیه نزدیک شود، به اوکراین حمله کرد. جدا از اینکه وقوع جنگ در هر نقطه‌ای از دنیا مذموم است اما جنگ روسیه و اوکراین ریشه در تلاش اوکراین برای پیوستن به ناتو و باز شدن پای آمریکا به مرزهای روسیه داشت. با این حال هیچ‌گاه شاهد مذمت ناتو و غرب توسط جریان غرب‌گرای ایرانی نبودیم که چرا اوکراین را به مسلخ جنگ بردند.
این جریان درحالی با چشم‌پوشی به 7 دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی پیشنهاد کنار آمدن با این رژیم را می‌دهد که با آغاز جنگ اوکراین و روسیه، بنابر دستوری که از غرب رسیده بود، خواستار کمک‌رسانی به زلنسکی و دفاع از تمامیت ارضی اوکراین شد و حتی جمهوری اسلامی را بابت عدم ورود به نفع کی‌یف، شماتت کرد و هیچ‌گاه از کوتاه آمدن کی‌یف در برابر روسیه سخنی نگفت.
به زعم این جریان، دفاع از سرزمین زمانی مقدس و قابل احترام است که مربوط به غرب باشد و در مساله اشغال سرزمین فلسطین، مردم این کشور باید از حق مطلق و خاک مادری‌شان کوتاه بیایند و آن را دودستی تقدیم اسرائیل 
کنند.

Page Generated in 0/0066 sec