printlogo


کد خبر: 268829تاریخ: 1402/7/22 00:00
اخبار

سریال «سرزمین مادری» بالاخره به تلویزیون رسید
سریال «سرزمین مادری» پنجشنبه بیستم مهر از شبکه 3 سیما روی آنتن رفت.
به گزارش مهر سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی طی چند هفته اخیر از طریق تلوبیون عرضه شد و پنجشنبه بیستم مهر ماه پس از 3 هفته بالاخره به جدول پخش صداوسیما راه یافت.
تاکنون ۵ قسمت از «سرزمین مادری» از طریق پلتفرم تلوبیون عرضه شده است و حالا بعد از پخش چند قسمت به شکل اینترنتی، این مجموعه به تلویزیون هم راه یافت.
این سریال با نام سابق «سرزمین کهن» ۱۰ سال پیش در دی ۹۲ روی آنتن رفت و بعد از پخش ۳ قسمت، پخش آن متوقف شد. در همه ۱۰ سال بارها مطالبه شد مشکلات این سریال پرستاره حل شود و مخاطبان بتوانند شاهد تماشای این مجموعه تاریخی که بیش از چند دهه را از قبل از انقلاب به تصویر می‌کشد، باشند.
سریال «سرزمین مادری» در ابتدای پخش با اعتراض بختیاری‌ها مواجه شد و بعد از آن جلسات متعددی برای دلجویی از بختیاری‌ها از طرف صداوسیما برگزار شد؛ جلساتی که در ادامه به اصلاحیه‌های متعدد سریال انجامید. بالاخره با تمام کش‌وقوس‌ها مشکل «سرزمین مادری» حل شد و این سریال از شبکه 3 سیما روی آنتن رفت.
***
روایت «پانتومیم» در بستر نمایش
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روایت «پانتومیم» در بستر نمایش، روایتی متفاوت است که طیف وسیعی از مخاطبان را به تماشای سکوت پرهیاهوی خود می‌کشاند. محمود سالاری در حاشیه آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی زنجان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این جشنواره و جایگاه پانتومیم گفت: اگر به پانتومیم درست و مبنایی پرداخته شود، می‌تواند به بقیه هنرهای ما و به مفاهمه بین افراد در جامعه فارغ از هر اتفاق هنری کمک کند. پانتومیم یعنی جامعه‌شناسی، روانشناسی فردی و انتقال مفهوم به زبان بدن.
وی افزود: روایت «پانتومیم» در بستر نمایش، روایتی متفاوت است که طیف وسیعی از مخاطبان را به تماشای سکوت پرهیاهوی خود می‌کشاند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: من از کسانی که این جشنواره را فراهم آوردند، بویژه از اساتید و داوران و هنرمندانی که در این جشنواره حضور یافتند، قدردانی می‌کنم. این جشنواره فرصتی است برای توجه به استعدادهای ویژه هنری، در آن بخش‌هایی از ایران که در صورت توسعه فرصت‌های ناب هنری در بین جوانان و نوجوانان، می‌توانند بروزدهنده استعدادها و قابلیت‌هایی درخور و شایسته‌تر از پیش باشند. 
***
پرواز پروانه‌ها در جشنواره فیلم کودک
مراسم اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان روز پنجشنبه در سالن کوثر مجموعه ارتش با حضور پرشور کودکان و خانواده‌هایشان، بیش از 200 نفر از مسؤولان لشکری، کشوری و استانی، صاحبان آثار، اصحاب رسانه، چهره‌های محبوب سینمای ایران، میهمانان خارجی و مدیران سینمایی و رسانه ملی برگزار شد. در این مراسم، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره به فیلم «سینگو» تقدیم شد.
همچنین در خاتمه برنامه از پوستر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران که با دبیری وحید ملتجی برگزار می‌شود، با پخش یک کلیپ رونمایی شد. پایان‌بخش مراسم اختتامیه حضور ملیکا زارعی، خاله شادونه بچه‌های ایران بود که دقایقی را برای حاضران به صحبت پرداخت و در پایان با داوران کودک و نوجوان  روی صحنه عکسی به یادگار انداخت.
***
پخش سریال جدید «من یک خبرنگارم» از شبکه تماشا
سریال جدیدی با نام «من یک خبرنگارم» از  شبکه تماشا پخش می‌شود.  این سریال درام و معمایی  به کارگردانی روزمری رادریگوز و کت کندلر سال 2020 ساخته شده است. 
سریال «من یک خبرنگارم» برگرفته از زندگی خبرنگار نوجوانی  به نام هیلد لیزیاک است که از بروکلین به سمت شهر کوچک دریاچه‌ای حرکت می‌کند که اتفاقات آنجا او را به سمت کشف پرونده‌ای می‌برد ...
در این سریال جیم استرجس، بروکلین پرینس، ابی لی میلر، کیلی راجرز، مایکل وستون و جوئل کارتر به هنرمندی پرداخته‌اند.
سریال «من یک خبرنگارم» هر شب ساعت 23 پخش و در ساعات 11،5 و 17 بازپخش می‌شود.

Page Generated in 0/0049 sec