printlogo


کد خبر: 268832تاریخ: 1402/7/22 00:00
اهالی سینما «آتیلا پسیانی» هنرمند بنام عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون را به خانه ابدی بدرقه کردند
وداع با پسیانی

اهالی سینما پنجشنبه گذشته (۲۰ مهر) در مقابل تالار وحدت با «آتیلا پسیانی» هنرمند بنام عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون که چند روز پیش پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت، خداحافظی و او را به سمت خانه ابدی بدرقه کردند.
مراسم وداع با زنده‌یاد آتیلا پسیانی روز پنجشنبه با حضور هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون مقابل پهنه رودکی تهران برگزار شد. در این مراسم پژمان بازغی، سیروس مقدم، بهزاد خداویسی، رامبد جوان، سحر دولت‌شاهی، پریناز ایزدیار، سیاوش خیرابی، محمد چرمشیر، مهوش وقاری، حسن معجونی، مستانه مهاجر، صابر ابر و بازیگران و فعالان حوزه سینما و تئاتر حضور داشتند.
آتیلا پسیانی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون متولد دهم اردیبهشت ۱۳۳۶ و فرزند جمیله شیخی از هنرمندان فقید ایران بود. وی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم «عفریت»، کاری از فرشید فلک‌نازی، تجربه کرد.
پسیانی پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان، جمعه ۱۴ مهر در ۶۶ سالگی چشم از جهان فروبست و جامعه هنری کشور را سوگوار کرد و تاسف و اندوه بسیاری را برانگیخت. 
پسیانی چندی پیش برای سفری شخصی به فرانسه رفته بود که متاسفانه در پی نامساعد شدن شرایط جسمی‌اش به دلیل عوارض بیماری سرطان مجبور شد در بیمارستانی در این کشور بستری شود.
در بخش پایانی مراسم با حضور حجت‌الاسلام یاری نماز بر پیکر آتیلا پسیانی اقامه شد و در ادامه پیکر این هنرمند با نوای سنج و دمام و در میان اشک و اندوه حاضران به سمت خانه ابدی بدرقه شد.

Page Generated in 0/0045 sec