printlogo


کد خبر: 268838تاریخ: 1402/7/22 00:00
اخبار

حضور طارمی در بین برترین‌های سال فوتبال آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا  نامزدهای بهترین‌های قاره را معرفی کرد که نام مهدی طارمی در بخش بهترین بازیکن بین‌المللی، امین حزباوی در بخش بهترین بازیکن جوان و مسلم اولادقباد و سعید احمدعباسی در بخش بهترین بازیکن فوتسال آسیا دیده می‌شود. همچنین فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در بخش بهترین فدراسیون عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا (پلاتین) و بخش فوتبال پایه (برنز) کاندیدا شده است.
متیو لکی، معز علی و سالم الدوسری  نامزدهای مرد سال فوتبال آسیا هستند.
***
اوزیل علیه رژیم صهیونیستی
کودک‌کشی رژیم صهیونیستی صدای ستاره سابق رئال را درآورد. به گزارش فارس، عملیات بزرگ توفان الاقصی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی در هفته گذشته باعث شده رژیم صهیونیستی ضربه سختی از نیروهای مقاومت دریافت کند.
اشغالگران صهیونیست اما بار دیگر نشان دادند دست از کودک‌کشی برنمی دارند و شروع به نسل‌کشی مردم نوار غزه کردند. به همین خاطر بسیاری از ورزشکاران آزاده دنیا به محکومیت وحشی‌گری صهیونیست‌ها و حمایت از مردم فلسطین پرداختند. مسعود اوزیل، ستاره سابق رئال‌مادرید و آرسنال دیروز در پستی خواستار توقف حملات ناجوانمردانه و کودک‌کشی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و توقف این جنگ شد. اوزیل در صفحه خود نوشت: دعا برای انسانیت... دعا برای بی‌گناهان... کودکان بی‌گناه جان‌شان را در جنگ از دست می‌دهند و این امری فاجعه‌بار و حزن‌آور است. درخواست می‌کنم این جنگ را پایان دهید.
***
عیادت پیشکسوتان فوتبال و سرمربی استقلال از علی پروین
به گزارش مهر، علی پروین، بازیکن، کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس که سال‌ها هدایت تیم ‌ملی فوتبال ایران را هم برعهده داشت، از روز چهارشنبه به دلیل مشکلات جسمانی در بیمارستان بستری شده است. بر اساس اعلام کادر پزشکی، پیشکسوت فوتبال ایران روز شنبه (امروز) پس از انجام معاینات نهایی از بیمارستان مرخص خواهد شد. جمعه تعداد زیادی از پیشکسوتان و اهالی فوتبال با حضور در بیمارستان از علی پروین عیادت کردند. جواد نکونام سرمربی استقلال از جمله افرادی بود که با حضور در بیمارستان از علی پروین عیادت کرد. حمید درخشان، سیدمحمد پنجعلی و حمید استیلی نیز از جمله پیشکسوتانی بودند که از سرمربی سابق خود عیادت کردند. به گفته حمید استیلی، دیابت و تبعات ناشی از آن مشکل اصلی علی پروین است که در بیمارستان بستری شده و تحت درمان است.
***
کمیته ملی المپیک روسیه تعلیق شد
کمیته بین‌المللی المپیک از تعلیق کمیته ملی المپیک روسیه خبر داد.
به گزارش  سایت المپیک، هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، کمیته المپیک روسیه را با دستور فوری به حالت تعلیق درآورد. هیات اجرایی دیروز تصویب کرد کمیته المپیک روسیه تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در بیاید. بنابراین کمیته المپیک روسیه دیگر حق فعالیت به عنوان کمیته ملی المپیک را ندارد و نمی‌تواند هیچ‌گونه بودجه‌ای از جنبش المپیک دریافت کند. همچنین همان‌طور که در مواضع و توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک در ۲۸ مارس ۲۰۲۳ آمده است، کمیته بین‌المللی المپیک این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که درباره شرکت ورزشکاران بی‌طرف با گذرنامه روسی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ و بازی‌های المپیک زمستانی تصمیم بگیرد.   کمیته بین‌المللی المپیک همچنین این حق را  محفوظ می‌دارد که بسته به شرایط، هرگونه تصمیم یا اقدام دیگری را اتخاذ کند.

Page Generated in 0/0044 sec