printlogo


کد خبر: 268860تاریخ: 1402/7/22 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارفع
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم ارفع، از اساتید اخلاق تهران را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم خدوم و پرهیزکار جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای سیدکاظم ارفع رحمت‌الله علیه را به خاندان مکرم و همه‌ بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
1402/7/20
پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت والده حجت‌الاسلام‌والمسلمین تحریری
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر تحریری، تولیت مدرسه علمیه مروی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر  حکیم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای تحریری دامت برکاته
درگذشت والده‌ گرامی را تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
1402/7/20
 
***
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:
عملیات توفان الاقصی پیش‌درآمد نابودی رژیم صهیونیستی است
حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی روز پنجشنبه هفته گذشته در آیین تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: هنگامی که در دولت قبل کشورمان قراردادی بین جان کری و ایران بسته شد اسرائیلی‌ها گفتند خیال ما برای ۲۵ سال راحت شد اما رهبر معظم انقلاب چند سال پیش فرمودند ۲۵ سال دیگر رژیم صهیونیستی نابود می‌شود و اکنون آثار و علامت‌های آن وعده را می‌بینیم. رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: رزمندگان جبهه مقاومت در فلسطین گل کاشتند و کاری کردند که در تاریخ ننگین رژیم غاصب صهیونیستی کم‌سابقه است. وی ادامه داد: صهیونیست‌ها هر روز خانه‌ای را بر سر ساکنانش خراب می‌کنند و پیرمرد و پیرزن را می‌کشند. در این بین برخی حکومت‌های ننگین و وابسته از این رژیم حمایت می‌کنند. 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: چرا یک کشور مسلمان که همه می‌شناسیم این روزها اعلام حمایت از صهیونیست‌ها می‌کند؟ این ننگ است. چرا کسانی هستند که برای مناسبات سیاسی و اقتصادی با این رژیم جعلی صف بسته‌اند؟ وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳ هزار موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اصابت کرد؛ این چه گنبد آهنینی است؟ صهیونیست‌ها گفته‌اند سر مار در ایران است اما به آنها می‌گوییم این عصای موسی است که همه مارها را نابود می‌کند. 
وی با اشاره به قدرت پوشالی رژیم اشغالگر قدس گفت:‌ اسرائیلی‌ها تصمیم گرفته‌اند باریکه غزه را نابود کنند اما نخواهند توانست و یقینا اینچنین است. حیفا دومین شهر بزرگ رژیم صهیونیستی است که اکنون زیر موشک قرار گرفته و خود تل‌آویو هم در معرض موشک‌هاست. 
***
محمدجواد لاریجانی:
توفان الاقصی در حوزه اطلاعاتی فاجعه‌ای بزرگ برای اسرائیل رقم زد
محمدجواد لاریجانی در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: خشونت بدون مرز ویژگی منحط فرهنگ غربی است و این خشونت بدون مرز استراتژی آنهاست؛ همان‌گونه که زیرساخت‌های عراق و سوریه  را در جنگ سال‌های پیش نابود کردند. 
وی افزود: عملیات توفان الاقصی در حوزه اطلاعاتی فاجعه‌ای بزرگ برای رژیم صهیونیستی رقم زد و برادران فلسطینی حماسه آفریدند. عملیات پیچیده با همه ابعاد چنان اجرا شد که هیچ‌کدام از نیروهای منطقه نتوانستند بو ببرند  و این حادثه بزرگ سال‌ها در جاهای مختلف تدریس خواهد شد. لاریجانی تاکید کرد: درس‌هایی که حوادث چند روز اخیر برای بشریت دارد عظیم است. مثلا کشور انگلیس با چه رویی حتی دفاع سیاسی و رسانه‌ای از مظلومین غزه را جرم‌انگاری می‌کند؛ این لکه ننگی برای آنهاست. 
وی با اشاره به شگفتی پنهان کردن اطلاعات توسط رزمندگان فلسطینی گفت: این پیروزی از الطاف خفیه الهی است؛ نحوه پنهان کردن اطلاعات یکی از شگفتی‌های عظیم برادران فلسطینی بود.
لاریجانی تاکید کرد: کشورهای جهان اسلام که بر عادی‌سازی حساب کرده بودند، معادلات‌شان به هم خورد. 
***
حسن روحانی: 
توفان الاقصی واکنش به سال‌ها کشتار فلسطینی‌ها بود
رئیس‌جمهور سابق در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام فوری کشور‌های اسلامی در جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان و پایان محاصره ۱۷ ساله غزه شد. در بیانیه حسن روحانی آمده است: آنچه این روز‌ها بر مردم مظلوم فلسطین و زنان و مردان آزاده و مقاوم غزه می‌گذرد، پرده دیگری از ماهیت جنایتکار رژیم اشغالگر صهیونیستی برمی‌دارد؛ رژیمی که طی ۷۵ سال موجودیت خود جز جنگ، ویرانی، ناامنی، اشغال و تهدید صلح جهانی، نتیجه و ثمره دیگری نداشته است. حال که دیوار‌ها و گنبد‌های به ‌اصطلاح آهنین آن با ابتکار فرزندان فلسطینی ویران شده و تصویر شکست‌ناپذیر این رژیم غاصب ترک برداشته، برای جبران شکست مفتضحانه خود، دیوانه‌وار بمباران مردم بی‌دفاع و محاصره‌شده غزه را در مقابل دیدگان مردم جهان پیش گرفته و آشکارا دست به یک نسل‌کشی دیگر می‌زند.

Page Generated in 0/0051 sec