printlogo


کد خبر: 268866تاریخ: 1402/7/22 00:00
جریان مقاومت نسبت به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه هشدار داد
دست‌ها روی ماشه موشک‌ها آماده شلیک
امیرعبداللهیان: نیروهای مقاومت برای گشودن جبهه‌های دیگر علیه رژیم صهیونیستی، از تهران اجازه نمی‌گیرند

گروه سیاست خارجی: حسین امیرعبداللهیان در سفری مهم به 3 کشور عراق، لبنان و سوریه رفت و قصد دارد در سفر سوم به دمشق با مقامات ارشد این کشور درباره تجاوز اخیر اسرائیل به نوار غزه و لزوم کمک جهان اسلام به مقاومت اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند. ایران از همان ابتدای «عملیات توفان الاقصی» که توسط مقاومت اسلامی فلسطین انجام شد، اعلام کرد مقاومت به آن سطح از بازدارندگی رسیده که می‌تواند خودش عملیات بزرگ انجام دهد. بعد از عملیات بزرگ توفان الاقصی، اسرائیل شروع به حملات هوایی سنگین به منطقه باریکه غزه کرد که تاکنون هزار و 800 غیرنظامی از جمله 583 کودک به شهادت رسیده‌اند.
وزیر امور خارجه از همان ابتدای جنگ در غزه دیپلماسی را آغاز کرد البته ایران اعلام کرد نقشی در عملیات توفان الاقصی ندارد و آمریکایی‌ها هم به این موضوع اشاره کردند. ایران اعلام کرد اگر اسرائیل عملیات نظامی علیه مردم غیرنظامی فلسطین را متوقف نکند، جبهه‌های جدیدی باز خواهد شد. 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از 3 روز پیش آمادگی خود را برای برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه در تهران اعلام کرده است. ایران در این رابطه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هماهنگی‌های اولیه را به عمل آورده است. چنین درخواستی از سوی مقامات ذی‌ربط عراق نیز در دست اقدام است.
امیرعبداللهیان ادامه داد: باید فورا جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین متوقف شود و محاصره انسانی و قطع آب و برق و ارسال غذا و دارو به غزه باید به شرایط طبیعی خود برگردد و این جنایات انسانی علیه مردم غزه باید متوقف شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: طرف آمریکایی با ارسال پیام‌های مختلف به جهان خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها و نگران از گسترش جنگ است اما مضحک و خنده‌دار آن است که در عین توصیه خویشتنداری به دیگران دست جنایتکاران رژیم جعلی اسرائیل و نتانیاهو را برای کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان در غزه کاملا باز گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند با یک دست سلاح و بمب برای رژیم اسرائیل ارسال کنند تا زنان و کودکان فلسطینی را به قتل برسانند و با دست دیگر همه طرف‌های دیگر را به خویشتنداری فرا بخوانند. سفر امیرعبداللهیان به کشورهای محور مقاومت چند پیام مهم دارد. ابتدا اینکه نشان می‌دهد گستردگی محور مقاومت چنان است که فقط محدود به غزه نیست و اگر اسرائیل حمله زمینی به غزه را شروع کند باید عواقب درگیری در مناطق شمالی و سایر محدوده‌های سرزمین‌های اشغالی را هم بپذیرد. از سوی دیگر این سفر هشدار جدی به واشنگتن هم هست. آمریکا باید این موضوع را کامل درک کند که نمی‌تواند به راحتی اسلحه و مهمات در اختیار اسرائیل قرار دهد و از سوی دیگر ناو جنگی برای کمک به تل‌آویو اعزام کند و از آن طرف اعلام کند نباید کشورهای اسلامی و محور مقاومت کمک مستقیم به مردم بی‌دفاع غزه داشته باشند. این موضع متناقض توسط مقاومت یمن و عراق هم رد شده است. عبدالمالک الحوثی، رهبر انصارالله در سخنرانی خود اعلام کرد آماده کمک به مردم فلسطین است و هادی العامری از فرماندهان حشدالشعبی هم گفت اگر آمریکا وارد نبرد غزه شود نیروهای مقاومت عراق به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و عراق حمله خواهند کرد. این موارد نشان‌دهنده یک پیام واضح برای آمریکاست، اگر تو به خود حق می‌دهی به تل‌آویو کمک کنی محور مقاومت هم بر اساس نقش انسانی و اسلامی خود باید به غزه کمک کند.
دومین نکته سفر دوره‌ای امیرعبداللهیان به عراق، لبنان و سوریه این است که ایران هم به آمریکا پیام می‌دهد هیچ‌وقت دست از حمایت از محور مقاومت و فلسطین بر نخواهد داشت و باید واشنگتن کمک‌های نظامی خود به تل‌آویو را متوقف کند. مقاومت در صورت ادامه حمله هوایی اسرائیل به غزه واکنش‌های دیگری نشان خواهد داد که شاید غافلگیرکننده‌تر از عملیات توفان الاقصی باشد. 
از سوی دیگر به نظر می‌رسد واکنش‌های اخیر آمریکا به تجاوز اسرائیل به غزه برای سرپوش گذاشتن بر شکست تاریخی اسرائیل از حماس است که یک تزلزل بزرگ امنیتی و نظامی برای این رژیم به وجود آورده است. واشنگتن در سناریوی دوم هم می‌خواهد با حمایت از اسرائیل بسیاری از مردم غزه را به صحرای سینا کوچ بدهد تا طرح معامله قرن برای آنها و عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی راحت‌تر شود. در همین رابطه حسین امیرعبداللهیان در سفر به بیروت و دیدار با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با اشاره به اینکه عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک عملیات صددرصد فلسطینی بوده و حتی غربی‌ها این را تایید می‌کنند، گفت: این اقدام فلسطینی‌ها واکنشی طبیعی به جنایات نتانیاهو بویژه در ماه‌های اخیر است. وی تاکید کرد: فلسطین بعد از توفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است. وی با اشاره به اینکه حمایت نامحدود آمریکا از جنایات جاری اسرائیل شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد، گفت برخی نگران گسترش جنگ در منطقه و باز شدن جبهه‌های جدید هستند.
همچنین امیرعبداللهیان دیدار مهمی با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان داشت و ۲ طرف درباره مسائل غزه صحبت کردند. امیرعبداللهیان در این دیدار تاکید کرد: نیروهای مقاومت در منطقه برای گشودن جبهه‌های دیگر در نبرد با اسرائیل، از تهران اجازه نمی‌گیرند. تمام این موارد نشان‌دهنده آن است که محور مقاومت منتظر اجازه نیست و برای دفاع از خود هر زمان لازم باشد با دشمن مبارزه می‌کند. شاهد این موضوع صحبت‌های وزیر امور خارجه در دیدار سید حسن نصرالله است. عبداللهیان ادامه داد: مقامات برخی کشورها با ما در ارتباط هستند و امکان گشودن جبهه جدیدی در منطقه را جویا می‌شوند و پاسخ ما این بود که احتمالات آینده عمدتا به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه بستگی دارد.

Page Generated in 0/0071 sec