printlogo


کد خبر: 268883تاریخ: 1402/7/23 00:00
اخبار

حمایت مدافع تیم‌ ملی مصر از فلسطین
مدافع ملی‌پوش مصر و عضو باشگاه الاتحاد عربستان از فلسطین حمایت کرد. رژیم اشغالگر قدس در یک هفته گذشته شروع به بمباران نوار غزه کرده و مردم بی‌دفاع، زنان و کودکان فلسطینی را قتل عام می‌کند. این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی باعث شده بسیاری از فوتبالیست‌ها و ورزشکاران از مردم فلسطین حمایت کنند و خواهان توقف این نسل‌کشی شوند. احمد الحجازی، مدافع تیم‌ ملی مصر و عضو باشگاه الاتحاد عربستان جزو نخستین فوتبالیست‌هایی بود که از مردم فلسطین حمایت کرد. فوتبالیست سرشناس مصری با تغییر پروفایلش با شعار «فلسطین آزاد» از مردم غزه حمایت کرد. پیش از این فوتبالیست‌های سرشناس دیگری مثل مسعود اوزیل، حکیم زیاش، ریاض محرز و محمد الننی به حمایت از فلسطین پرداخته بودند. 
***
ورزشکاران روس از المپیک پاریس محروم نیستند
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تاکید کرد ورزشکاران بی‌طرف روسیه از المپیک محروم نخواهند بود. توماس باخ گفت اعضای کمیته المپیک روسیه به دلیل اینکه هیچ ارتباطی با ارتش این کشور ندارند و از جنگ در اوکراین حمایت نمی‌کنند، جریمه نمی‌شوند. اظهارات باخ یک روز پس از آن بیان شد که کمیته بین‌المللی المپیک، کمیته المپیک روسیه را به دلیل اعلام اختیار بر سازمان‌های ورزشی اوکراین، تعلیق کرد. توماس باخ در نشست خبری درباره محرومیت ۲ عضو روس IOC، عنوان کرد: آنها نمایندگان روسیه در IOC نیستند، بلکه نماینده IOC در روسیه هستند. باخ گفت این تصمیم بر اساس اعلام کمیسیون اخلاق IOC است. باخ افزود: درک کمیسیون اخلاق این است که نه خانم ایسینبایوا و نه آقای تارپیشف ارتباط قراردادی با ارتش روسیه یا آژانس‌های امنیتی نداشته‌اند یا از جنگ در اوکراین حمایت نکرده‌اند. ماه جولای، IOC اعلام کرد روسیه و بلاروس را به بازی‌های المپیک 2024 پاریس دعوت نمی‌کند. هنوز تصمیمی رسمی درباره اینکه آیا ورزشکاران ۲ کشور مجاز به رقابت با پرچم بی‌طرف هستند یا خیر، گرفته نشده است. باخ گفت تصمیم تعلیق کمیته المپیک روسیه هیچ تاثیری بر وضعیت ورزشکاران بی‌طرف ندارد. 
***
ایران در سید اول جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴
تیم ملی فوتسال کشورمان در سید نخست مسابقات جام ملت‌های آسیا جا گرفت. 
پرونده مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 روز جمعه با راهیابی چین به دور گروهی این مسابقات بسته شد. تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی از سد تیم‌های مالدیو، قرقیزستان و لبنان گذشت و راهی جام ملت‌های آسیا شد. همچنین تیم‌های ملی کویت و افغانستان نیز با سرمربیگری محمد ناظم‌الشریعه و مجید مرتضایی موفق شدند از دور مقدماتی صعود کنند و در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به میدان خواهند رفت. با توجه به اینکه سیدبندی جام ملت‌های فوتسال آسیا بر مبنای عملکرد تیم‌ها در دوره قبلی بازی‌ها انجام می‌شود، سایت
 «Asean Football» سیدبندی این مسابقات را اعلام کرد که تیم‌ ملی ایران در سید نخست بازی‌ها دیده می‌شود. شاگردان وحید شمسایی در جام ملت‌های آسیا 2022 با شکست مقابل ژاپن، به مقام نایب قهرمانی رقابت‌ها دست یافتند. قرعه‌کشی مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 روز 23 آذر برگزار می‌شود. سیدبندی کامل این رقابت‌ها به شرح زیر است:
سید اول: تایلند، ایران، ژاپن و ازبکستان
سید دوم: کویت، تاجیکستان، عربستان و ویتنام
سید سوم: عراق، بحرین، کره‌جنوبی و میانمار
سید چهارم: افغانستان، استرالیا، چین و قرقیزستان
***
هواداران خانم برای استقلال - هوادار به ورزشگاه می‌آیند
هواداران خانم در دیدار استقلال - هوادار می‌توانند در ورزشگاه حاضر شوند و تیم محبوب خود را حمایت کنند. به گزارش ایسنا، تیم فوتبال استقلال در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هوادار خواهد رفت. خبرنگار ایسنا مطلع شد قرار است ۲۲۰۰ تماشاگر خانم مانند بازی قبلی پرسپولیس مقابل گل‌گهر در دیدار استقلال هم حضور داشته باشند. این نخستین باری است که تماشاگران در این فصل در بازی‌های استقلال به ورزشگاه خواهند آمد. 
***
اعتراف عجیب کی‌روش قبل از بازی با ایران!
سرمربی سابق ایران بعد از پیروزی با قطر مقابل عراق در ضربات پنالتی اعتراف عجیبی کرد. تیم ملی فوتبال قطر در مسابقات چهارجانبه دوستانه با هدایت کارلوس کی‌روش به مصاف عراق رفت و این بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود که شاگردان کی‌روش برنده شدند. سایت «المحترفین» عراق در خبری اختصاصی مدعی شد کارلوس کی‌روش سرمربی قطر بعد از بازی با کاساس سرمربی عراق دیدار کرد و این جملات را به او گفت: این بدترین بازی دوران مربیگری‌ام بود و داشتم خفه می‌شدم. ما در این بازی مستحق برد نبودیم و شما تیم برتر بودید. تیم ملی فوتبال کشورمان هم که با هدایت امیر قلعه‌نویی در این تورنمنت حضور دارد موفق شد اردن میزبان را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد و در فینال رقیب قطر با کی‌روش شود. 

Page Generated in 0/0051 sec