printlogo


کد خبر: 268895تاریخ: 1402/7/23 00:00
آماده‌سازی شاد برای کوچ فوری آموزش دانش‌آموزان در «آلودگی هوا»
ارائه نسخه بین‌المللی «شاد»

اگرچه کارشناسان معتقدند اثرات مثبت آموزش و یادگیری به صورت حضوری در کلاس درس نسبت به غیرحضوری بسیار بیشتر است اما وجود سامانه‌هایی برای آموزش غیر حضوری در شرایط اضطرار نیز نیاز است تا دانش‌آموزان در چنین مواقعی از تحصیل عقب نمانند. در این باره  وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به ارائه نسخه بین‌المللی «شاد» گفت: از همکاران می‌خواهم از هم اکنون پیش‌دستی کرده و «شاد» را آماده آموزش در روزهایی کنند که به دلیل آلودگی هوا یا حوادث دیگر کلاس‌ها تعطیل می‌شود و اینگونه «شاد» قابلیت جایگزینی کلاس واقعی را هم پیدا کند. رضامراد صحرایی در مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه «شاد»، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران شبکه «شاد» برای ارائه نسخه بین‌المللی «شاد» اظهار کرد: از همکاران می‌خواهم با بررسی زمان‌هایی که در سال‌های قبل به دلیل آلودگی هوا مجبور به تعطیلی کلاس‌ها بودیم، از هم اکنون پیش‌بینی  و پیش‌دستی کرده و «شاد» را آماده آموزش کنند تا در آن روزهایی که کلاس‌ها به دلیل آلودگی هوا یا حوادث دیگر تعطیل می‌شوند، «شاد» قابلیت جایگزینی کلاس واقعی را هم پیدا کند. وی در عین حال خطاب به دانش‌آموزان و معلمان گفت: در برنامه‌ریزی در بستر «شاد» کوشا باشید و راه‌های ارتباطی را در بستر «شاد» بیش از پیش فعال نگه دارید. کاری کنید «شاد» به طور روزمره در اختیار بچه‌ها باشد تا زمانی‌ که به هر دلیلی خواستیم تغییر و کوچ فوری به «شاد» دهیم، از زمان عقب نمانیم. وی با بیان اینکه «شاد» نماد خودباوری و تبدیل تهدید به فرصت است، عنوان کرد: «شاد» ما را در مقابل کرونا پیروز کرد. یکی از میدان‌های آسیب‌پذیری ما در بحران جهانی کرونا مدرسه‌ها و آموزش بود که اگر شاد نبود بسیار وضعیت بحرانی پیش روی ما بود. از این بابت باید به همه کسانی که در توسعه این نرم‌افزار دست داشتند خداقوت بگویم. وزیر آموزش‌و‌پرورش معتقد است: کلاس جایی است که بچه‌ها باید یاد بگیرند نه آنکه صرفا آموزش ببینند. «شاد» می‌تواند مقدمه‌ساز اجرای آموزش‌های ترکیبی و تلفیقی در جهان پساکرونا و در آموزش‌و‌پرورش متحول شده ما در دوران پساکرونا باشد. بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت معتقدند بزرگ‌ترین یافته ما از  کلاس‌های مجازی دوران کرونا، کوچ ما از آموزش‌های سنتی به نوین و مبتنی بر رویکردهای تلفیقی بویژه آموزش معکوس و آموزش آمیخته است. صحرایی با بیان اینکه در آموزش معکوس، کلاس محل یادگیری و نه آموزش است، تصریح کرد: از معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی این انتظار را دارم که کمک کنند بچه‌ها به کمک «شاد» پیش از کلاس، درس‌ها را بخوانند و کلاس به جای محیط آموزش به محیط یادگیری تبدیل شود.

Page Generated in 0/0118 sec