printlogo


کد خبر: 268900تاریخ: 1402/7/23 00:00
اخبار

مشکلات واحدهای مسکونی در تأمین آب، برق و صدور پروانه‌ها رفع شد
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک مسکن گفت: با مذاکراتی که با وزرا بویژه وزیر نیرو داشتیم، اغلب مشکلات مربوط به تامین امتیاز آب و برق، بیمه تامین اجتماعی و صدور پروانه‌ها در ۶ ماه نخست سال رفع شده است. هادی عباسی‌اصل در همایش سراسری مدیران ارشد بانک مسکن بر لزوم افزایش سرمایه و تقویت بانک مسکن تاکید کرد و گفت: ساخت مسکن بدون بانک قوی محقق نمی‌شود و این مهم از طریق افزایش سرمایه و تقویت بانک مسکن میسر خواهد شد. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیران استانی با درایت و مدیریت خود و هدایت منابع استان در رفع موانع تولید مسکن در استان‌ها گام بردارند. عباسی‌اصل تصریح کرد: بیش از ۳۵ هزار میلیاد تومان منابع مالی طی ۶ ماه نخست امسال در بانک مسکن در استان‌ها توزیع شده است. وی بیان کرد: مدیران استانی بانک‌ها با رعایت فازبندی در پیشبرد پروژه‌های بزرگ به نحوی عمل کنند تا تسهیلات بانکی بدرستی توزیع شود. عباسی‌اصل در ادامه به اهمیت مسکن در رونق اشتغال، رشد اقتصاد و کاهش تورم اشاره کرد و افزود: بانک مسکن پرچمدار این موضوع است. با مذاکراتی که با وزرا بویژه وزیر نیرو داشتیم، اغلب مشکلات مربوط به تامین امتیاز آب و برق، بیمه تامین اجتماعی و صدور پروانه‌ها در ۶ ماه نخست سال رفع شده است. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تقویت خدمات ساختاری و زیربنایی همه ارگان‌های مرتبط در توسعه ساخت‌وساز مسکن دست به دست هم دهند تا مشکل مسکن در کشور حل شود.
***
باید به سمت بازار آزاد خودرو حرکت کنیم
وزیر صمت با بیان اینکه نظر شخصی من این است که باید به سمت بازار آزاد خودرو حرکت کنیم، گفت: شورای رقابت مکانیزم درستی است ولی باید به سمتی حرکت کنیم که نیاز به قیمت‌گذاری دستوری نداشته باشیم. عباس علی‌آبادی در مصاحبه با رادیو تهران درباره اینکه گفته بودید باید قیمت‌گذاری خودرو بر عهده وزارت صمت باشد، اظهار کرد: این خبر جعلی است؛ من معتقدم قیمت‌گذاری باید توسط بازار انجام شود و معتقد به قیمت‌گذاری دستوری نیستم. وی در پاسخ به این سوال که بنابراین شما در رابطه با قیمت خودرو نه به قیمت‌گذاری دستوری و نه به قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت معتقد نیستید، افزود: در این باره باید از قانون تبعیت کنیم اما نظر شخصی من این است که باید به سمت بازار آزاد حرکت کنیم و باید انحصارها را از بین ببریم به نحوی که قیمت در رقابت بازار تعیین شود. علی‌آبادی درباره راهکار آزادسازی قیمت تصریح کرد: گاهی ما در اقتصاد مجبور می‌شویم قیمت‌گذاری کنیم آن هم زمانی که انحصار وجود دارد یا ناترازی شدید که قابل جبران نیست، در آن صورت بورس کالا یا مکانیزم‌های دیگر می‌تواند به ایجاد شرایط عادلانه در بازار کمک کند ولی من معتقدم رویکردها باید به سمتی باشد که این شرایط را عادی کنیم؛ یعنی اقتصاد را به سمت اقتصادی عادی حرکت دهیم و انحصار را از بین ببریم، در این صورت می‌توانیم قیمت‌گذاری نداشته باشیم. ما در وزارت صمت تلاش می‌کنیم به این سمت حرکت کنیم. وی افزود: اتفاقا شورای رقابت، مکانیزم درستی است ولی باید به سمتی حرکت کنیم که اساسا نیاز به قیمت‌گذاری دستوری نداشته باشیم. علی‌آبادی درباره حوادث رانندگی هم تصریح کرد: یکی از عوامل بزرگ در حوادث رانندگی بحث فرهنگ رانندگی است، البته این به این معنا نیست که کیفیت خودرو و جاده‌ها در وقوع این حوادث بی‌تأثیر است. باید خودروها را به سمت استاندارد و کیفیت بین‌المللی ببریم، البته اکنون فاصله چندانی با استانداردهای بین‌المللی نداریم. به جای اینکه به لوکس کردن خودرو توجه کنیم باید برای تأمین ایمنی خودرو به سمت استاندارد‌سازی خودروها در پلتفرم‌ها و زیرساخت‌ها حرکت کنیم.
***
پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان مهر
مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: بخشی از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان مهر پرداخت خواهد شد. سهراب سهرابی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته میزان خرید تضمینی گندم از ۱۰ میلیون و ۳۴۴ هزار تن گذشت، اظهار کرد: در حال حاضر روزهای آخر خرید تضمینی گندم را طی می‌کنیم. وی ادامه داد: روز شنبه (۱۵ مهر) ۵ هزار میلیارد تومان از ‌طلب کشاورزان واریز و روزهای گذشته نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مابقی مطالبات پرداخت شد. مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: تا پایان مهر واریزی‌ها ادامه خواهد داشت. وی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته بیش از ۴۴ درصد و نسبت به ۲ سال قبل ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

Page Generated in 0/0067 sec