printlogo


کد خبر: 268904تاریخ: 1402/7/23 00:00
ماشین عملیات روانی رژیم تل‌آویو چگونه کار می‌کند
از دروغ آرمیتا تا دروغ بریدن سر کودکان

گروه سیاسی: «کار، کار اسرائیل است»؛ این دقیق‌ترین و عینی‌ترین تعریفی است که می‌توان برای اغتشاشات سال 1401 در ایران به کار برد. به طور ثابت شده‌ای، رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر نقش محوری در ایجاد اغتشاش، آشوب و ناامنی در ایران داشته است، چنانکه در جریان ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ که به بهانه مرگ مهسا امینی در کشور به راه افتاد، دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و موساد نقش ویژه‌ای در این باره داشتند. این نقش محوری چند ماه پس از فروکش کردن آشوب‌های خیابانی و در آستانه سالروز آغاز اغتشاشات علنی‌تر هم شد.
اردیبهشت امسال دیکتاتورزاده پهلوی - از لیدرهای خارجی جریان آشوب و ترور در ایران - به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد؛ سفری که در راستای تلاش رژیم صهیونیستی برای اعتباربخشی به رضا پهلوی انجام شد و لیدر سلطنت‌طلبان در این سفر بر ضرورت تعامل بیشتر با اسرائیل تاکید کرد و از آینده‌ای با دوستی ایران و رژیم صهیونیستی سخن گفت. سفر ربع پهلوی به سرزمین‌های اشغالی آن هم پس از فروکش کردن آشوب‌های خیابانی در ایران، نشان از یک برنامه‌ریزی و طراحی اطلاعاتی - امنیتی از سوی رژیم صهیونیستی برای از سرگیری ناامنی در کشورمان داشت؛ برنامه‌ای که به مرور زمان شفاف‌تر هم شد. ۱۵ شهریور امسال، درست ۱۰روز پیش از سالگرد مرگ مهسا امینی و فراخوان ضدانقلاب خارجی برای از سر‌گیری آشوب در ایران، گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به لندن رفت و در جلسه‌ای که ترتیب داده بود، با خبرنگاران رسانه‌های ضدانقلاب، از بی‌بی‌سی فارسی تا صدای آمریکا، منوتو، اینترنشنال و... به گفت‌وگو نشست. دیدار وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با عوامل رسانه‌ای فارسی‌زبان ضدایرانی، بخشی از کمپین او برای ایجاد کانال‌های ارتباطی با گروه‌های مختلف ضدایرانی خارج از کشور بود.
ماجرای میزبانی از ربع پهلوی در سرزمین‌های اشغالی و بعدتر دیدار وزیر اطلاعات صهیونیست‌ها با عوامل رسانه‌های آشوب‌طلب ضدانقلاب در آستانه موعد فراخوان اپوزیسیون ایرانی برای ایجاد اغتشاش در سالمرگ مهسا امینی، به وضوح نشان داد فتنه پاییز ۱۴۰۱ توسط کارفرمای اسرائیلی دنبال می‌شد و در واقع صهیونیست‌ها که پیش از این توسط موساد و از پشت‌پرده به مدیریت آشوب و ناامنی در ایران اقدام می‌کردند، تغییر راهبرد داده و حالا به صورت علنی مدیریت و پرچم پروژه زن، زندگی، آزادی را در دست گرفته‌اند.
* زنده به دروغ
اساسا پروژه‌ای که پاییز سال گذشته با شعار زن، زندگی، آزادی علیه ایران راه افتاد، بر پایه دروغ‌سازی و دروغ‌پردازی بنا شد. به طور مشخص مبنای جریان آشوب و ترور، تولید و انتشار اخبار کذب برای پیشبرد اهداف‌شان بود، چنانکه در جریان اغتشاشات سال 1401، رسانه‌های آشوب دروغ‌های زیادی را بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، برای انجام عملیات روانی در جامعه ایرانی طراحی و منتشر کردند.
از آنجا که اپوزیسیون ایرانی برای «براندازی»، از هیچ گفتمان و منطق مشخصی برخوردار نبود و نمی‌توانست بدون تحریک احساسات جامعه، اهداف خود را دنبال کند، دروغ‌سازی ساده‌ترین راه‌حل برای پر کردن خلأ گفتمانی در قدم اول و تحریک مردم ایران به عنوان قدم دوم بود.
از همین رو اغتشاشات 1401 با دروغ درباره مرگ مهسا امینی آغاز شد و با کشته‌سازی‌های بی‌اساس و بدون مدرک، ادامه یافت. نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیل‌زاده، حمیدرضا روحی، کیان پیرفلک، محمد حسن‌زاده، حسین رونقی، آرمیتا عباسی و اسرا پناهی، اسم رمزهایی بودند که برای پیشبرد پروژه تحریک احساسات جامعه برای ایجاد ناامنی در کشورمان به کار گرفته شدند و البته با گذشت زمان کذب بودن این موارد مشخص شد. 
آرمیتا گراوند آخرین نمونه از پروژه دروغ جریان زن، زندگی، آزادی بود. صبح روز یکشنبه ۹ مهر، دختر دانش‌آموزی به نام آرمیتا گراوند که از ایستگاه متروی شهدای تهران به سمت مدرسه می‌رفت، در واگن مترو تعادلش را از دست داد و بر زمین افتاد. پس از این اتفاق، این دختر ۱۶ ساله توسط 2 نفر از دوستانش از داخل واگن به بیرون منتقل شد و بلافاصله نیز عوامل اجرایی مترو اقدامات اولیه درمانی را روی وی آغاز کردند و در نهایت هم به بیمارستان منتقل شد. این اتفاق اما مقدمه‌ای برای تلاش جریان متوحش زن، زندگی، آزادی برای ظهور دوباره و از سرگیری آشوب‌های خیابانی بود.
با اینکه تنها چند روز پس از حادثه‌ای که برای آرمیتا گراوند رخ داد، تصاویر کامل از لحظه ورود وی به ایستگاه تا زمانی که حادثه رخ می‌دهد، منتشر و ابعاد قضیه و اتفاقی بودن آن مشخص شد اما جریان رسانه‌ای آشوب با تداوم ادعاهای بی‌اساس خود در ارتباط با گراوند، همچنان پروژه دروغ خود را دنبال می‌کرد.
* از آرمیتا تا کودکان صهیونیست
پس از عملیات پیچیده و بی‌سابقه مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی که منجر به هلاکت بیش از هزار و 500 نفر از سربازان و شهرک‌نشینان اسرائیلی شد، این رژیم فصل جدیدی از جنایت علیه بشریت را در غزه آغاز کرد. در طول یک هفته گذشته شاهد بمباران بی‌وقفه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی بودیم. در جریان حملات دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی - که همچنان هم ادامه دارد - تاکنون بیش از 2 هزار و ۲۰۰ نفر از مردم فلسطین به شهادت رسیده‌اند. بنا بر آماری که تاکنون منتشر شده، بیش از نیمی از شهدای غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
جنایات جنگی اسرائیل علیه مردم غزه واکنش مردم مسلمان و غیرمسلمان دنیا را در پی داشت به طوری که در چند روز گذشته شاهد تجمعات ضدصهیونیستی در ایران و دیگر کشورهای دنیا از جمله عراق، یمن، فرانسه و انگلیس بودیم. این اما یک سوی ماجراست. در سوی دیگر رسانه‌هایی قرار دارند که برای تطهیر صهیونیست‌ها و مظلوم‌سازی از رژیم کودک‌کش و ضدبشری صهیونیست به خط شده‌اند.
جریان رسانه‌ای آشوب که در اغتشاشات سال 1401 برای پیشبرد پروژه ناامنی کشورمان وظیفه دروغ‌سازی و عملیات روانی علیه مردم ایران را بر عهده داشت، این بار مشغول دروغ‌پردازی برای تطهیر رژیم صهیونیستی است. سر بریدن کودکان شهرک‌نشین، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دروغی بود که از سوی این رسانه‌های انگلیسی‌زبان ساخته و در ادامه توسط رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین نیز بازنشر شد. اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و منوتو، رسانه‌های فارسی‌زبانی بودند که در کنار رسانه‌های اصلی آمریکایی و اروپایی از جمله سی‌ان‌ان، یورونیوز، تایمز لندن و... دست به دروغ‌سازی برای تحت‌الشعاع قرار دادن جنایت جنگی و کودک‌کشی اسرائیل در نوار غزه زدند. این دروغ‌ها درحالی تولید و بازنشر شد که تاکنون هیچ تصویری از کودکان صهیونیستی که به دست مقاومت فلسطین سر بریده یا سوزانده شده‌اند، منتشر نشده و مقاومت فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای این موضوع را تکذیب کرده است.
حتی تصاویری هم که حساب کاربری رسمی نتانیاهو با ادعای کودکان سوزانده شده توسط حماس منتشر شد، غیرواقعی بود و مشخص شد ساخته هوش مصنوعی بوده است. در ارتباط با سر بریدن کودکان صهیونیست نیز خبرنگار و مجری شبکه سی‌ان‌ان آمریکا ضمن عذرخواهی بابت انتشار خبر کذب سر بریدن کودکان توسط جنبش مقاومت حماس، گفت رژیم صهیونیستی اعلام کرده نمی‌تواند ادعای دفتر بنیامین نتانیاهو مبنی بر سر بریدن کودکان را تایید کند.
سارا سیدنر، خبرنگار و مجری سی‌ان‌ان پس از برملا شدن این دروغ بزرگ و ساختگی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در برنامه زنده سی‌ان‌ان سر بریدن نوزادان و کودکان توسط حماس را تایید کرد. امروز دولت اسرائیل می‌گوید نمی‌تواند سر بریدن نوزادان را تایید کند. باید بیشتر مراقب اظهاراتم می‌بودم و عذرخواهی می‌کنم. با این حال اغلب رسانه‌هایی که دست به بازنشر اخبار دروغ علیه مردم فلسطین ‌زده بودند، تاکنون بابت خون‌شویی از دستان رژیم صهیونیستی عذرخواهی نکرده‌اند و برعکس مثل بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال، در جهت مظلوم‌سازی بیشتر از اسرائیل تلاش می‌کنند.
به همین خاطر شماری از معترضان انگلیسی به جنایت‌های اسرائیل، در اعتراض به همسویی سازمان رسانه‌ای BBC با روایت‌های رژیم صهیونیستی و سکوت در برابر جنایات جنگی این رژیم در غزه، روی دیوارهای ساختمان آن رنگ قرمز پاشیدند.
* انتقال دفتر شبکه اینترنشنال به اسرائیل تحت تدابیر شدید امنیتی
شبکه تروریستی اینترنشنال که وظیفه خون‌شویی از دستان کارفرمای کودک‌کش خود را بر عهده دارد، برای تطهیر هرچه بیشتر چهره جنایتکار رژیم صهیونیستی، دفتر و عوامل خود در واشنگتن را با پرواز ویژه نظامیان رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی منتقل کرد. اینترنشنال در کنار دیگر رسانه‌های حامی فتنه زن، زندگی، آزادی که در ابتدا سعی در معرفی مردم فلسطین به عنوان تروریست داشتند، همزمان با آغاز جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، به حمایت تمام قد از اسرائیل پرداخت و حتی درخواست حمله مستقیم رژیم اشغالگر فلسطین به ایران را مطرح کرد.
اکنون با توجه به انتقال دفتر و عوامل شبکه تروریستی اینترنشنال به سرزمین‌های اشغالی، مهر تایید دیگری بر مزدوری این رسانه برای رژیم صهیونیستی ‌زده شد.

Page Generated in 0/0076 sec