printlogo


کد خبر: 268906تاریخ: 1402/7/23 00:00
گزارش اختصاصی‌«وطن‌امروز» از آماده‌باش کامل جبهه مقاومت برای سیلی بزرگ‌تر به رژیم صهیونیستی
ضرب‌الاجل حزب‌الله
* حزب‌الله ضرب‌الاجل تعیین و تصریح کرده سرزمین‌هایی را که آزاد می‌کند به رژیم صهیونیستی پس نخواهد داد/ * کرانه باختری از روز جمعه حملات مهمی را علیه رژیم اشغالگر قدس آغاز کرده است/ * حزب‌الله لبنان هشدار داده در صورت ادامه حملات وحشیانه و ورود زمینی نظامیان صهیونیست به غزه، وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود

گروه سیاست‌ خارجی: «جنایت را متوقف کنید، شاید چند ساعت دیگر دیر باشد!» این صحبت‌های حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری خود در لبنان است که یک پاسخ رسمی به رژیم صهیونیستی و آمریکاست که در صورت حمله زمینی اسرائیل به نواره غزه، همچنین ادامه حملات به غیرنظامیان برای کوچاندن مردم این باریکه به مصر، «ساعت صفر» عملیات بزرگ مقاومت آغاز خواهد شد. روز گذشته حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری خود با خبرنگاران لبنانی به نکات بسیار مهمی اشاره کرد که مجموع سخنرانی او نشان می‌دهد مقاومت در بالاترین سطح آمادگی برای عملیات مجدد علیه اسرائیل در صورت حمله زمینی به غزه قرار دارد؛ عملیاتی که ساعت صفر سردرگمی اسرائیل را نزدیک می‌کند و کاملا ورق جنگ به سود محور مقاومت خواهد شد. امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به دیدار اخیرش با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در این دیدار در جریان آخرین تحولات میدانی مقاومت در غزه و جنوب لبنان قرار گرفتم. وی ادامه داد: همه جهانیان می‌دانند سیدحسن نصرالله مرد عمل است. وی با اشاره به نقش مهم و موثر سیدحسن نصرالله در طول سال‌های گذشته در ارتباط با موضوع لبنان و منطقه گفت: آنچه سیدحسن نصرالله به آن می‌اندیشد، امنیت لبنان، امنیت منطقه و ایجاد آینده امنیتی پایدار در منطقه است، حزب‌الله لبنان با در نظر گرفتن جمیع جهات به حمایت و اقدام خود به شکل مقتضی عمل می‌کند. وی تصریح کرد: روش سیدحسن نصرالله این است که اقدام می‌کند و بعد توضیح می‌دهد و افکار عمومی را در جریان آنچه گذشت، قرار می‌دهد. وی با بیان اینکه هنوز فلسطین برای مقاومت و نشان دادن مقاومت قوی و پایدار از توانمندی بالایی در منطقه برخوردار است، گفت: با توجه به سناریوهای پیش روی حزب‌الله لبنان هرگونه اقدامی از سوی آن یک زلزله بزرگ برای صهیونیست‌ها خواهد بود. وزیر امور خارجه تاکید کرد که اعلام ساعت صفر برای هر اقدامی در صورت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، در اختیار مقاومت است. وزیر خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پیامی که قدرت‌های سیاسی در لبنان می‌دهند به چه شکل است، با توجه به خلأ سیاسی در لبنان و آیا ممکن است جبهه جنوب لبنان گشوده شود؟ اظهار داشت: امنیت لبنان برای همه و ایران بسیار مهم است. درباره گشوده شدن جبهه‌های جدید هر احتمالی متناسب با وضعیت میدان متصور است. در گفت‌وگو با رهبران مقاومت دریافتم که در زمان اتخاذ تصمیم برای پاسخ، پاسخی که داده خواهد شد تعیین کننده، پشیمان‌کننده و تغییردهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی است.
از سخنان واضح وزیر امور خارجه چند نکته مهم می‌توان استنباط و برداشت کرد. نخست اینکه مقاومت اخطار جدی به طرف اسرائیلی و آمریکایی داده است در صورت تداوم جنایت صهیونیست‌ها در غزه قطعا سایر محور مقاومت شامل حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی در کرانه باختری وارد عمل می‌شوند.
* ضرب‌الاجل سرنوشت‌ساز حزب‌الله
اظهارات امیرعبداللهیان درباره هشدار مقاومت به رژیم صهیونیستی در صورت تداوم جنایت در غزه، نشان‌دهنده عزم محور مقاومت در مقابله به مثل و متوقف کردن رژیم اشغالگر قدس است. این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از اراده مصمم مقاومت برای وارد کردن ضربات سرنوشت‌ساز دیگر به رژیم صهیونیستی است.
بر اساس شنیده‌های خبرنگار «وطن امروز»، اظهارات امیرعبداللهیان بویژه آن بخش از اظهارات او که ناظر بر باز شدن جبهه جدید مقاومت علیه رژیم غاصب و تغییر جغرافیای مقاومت و سرزمین‌های اشغالی است، صرفا تهدید یا یک استراتژی یا تاکتیک دیپلماتیک برای اثرگذاری بر دشمن نیست.
شنیده‌های خبرنگار «وطن امروز» نشان از آماده‌باش حزب‌الله برای انجام یک اقدام بزرگ در منطقه است. بر همین اساس خبرنگار «وطن امروز» کسب اطلاع کرده است سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان از طریق واسطه‌هایی به طرف مقابل هشدار داده است در صورت ادامه حملات وحشیانه و بمباران‌های پر‌حجم علیه مردم بی‌دفاع غزه، حزب‌الله جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی را علیه رژیم اشغالگر قدس باز می‌کند. نکته مهم درباره این هشدار سیدحسن این است که اگر تا پیش از این تصور می‌شد خط قرمز حزب‌الله ورود زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه است اما اکنون مشخص شده حزب‌الله، ادامه جنایت در غزه را خط قرمز خود می‌داند. در همین راستا حزب‌الله لبنان یک ضرب‌الاجل مشخص کرده است تا رژیم صهیونیستی جنایت بمباران دیوانه‌وار مردم مظلوم غزه را پایان دهد. سیدحسن نصرالله در ادامه تاکید کرده است در صورت ادامه حملات وحشیانه به غزه پس از این ضرب‌الاجل، حزب‌الله از شمال سرزمین‌های اشغالی، عملیات نظامی را علیه صهیونیست‌ها آغاز می‌کند. نکته حائز اهمیت درباره این ضرب‌الاجل حزب‌الله این است که نصرالله تصریح کرده یکی از اقدامات حزب‌الله در باز کردن جبهه شمال علیه رژیم صهیونیستی، ورود زمینی به اراضی اشغالی است. سیدحسن نصرالله همچنین به طرف مقابل گفته است حزب‌الله در این جنگ هرگز زمین‌هایی را که تصرف می‌کند، به رژیم اشغالگر صهیونیستی بازپس نخواهد داد.
این هشدار مهم حزب‌الله لبنان می‌تواند معادلات صحنه میدان را تا حدود زیادی تغییر دهد بویژه که برخی منابع گزارش داده‌اند ارتش رژیم اشغالگر قدس نسبت به ورود زمینی به غزه دچار تردید شده است و برآورد مقامات صهیونیست این است که در صورت ورود زمینی به غزه، یک شکست مهلک در انتظار آنهاست. در این شرایط ضرب‌الاجل سیدحسن نصرالله و تعیین مهلت برای پایان دادن به بمباران غزه، رژیم صهیونیستی را در تنگنای تصمیم‌گیری قرار داده است. این در حالی است که منابع آگاه به خبرنگار «وطن امروز» گفته‌اند از روز جمعه عملیات‌های مقاومت فلسطین در کرانه باختری شدت گرفته است. جوانان فلسطینی اقدامات مهمی را علیه دشمن صهیونیستی انجام داده‌اند. نکته بسیار مهم این است که رژیم صهیونیستی تاکنون از اطلاع‌رسانی تحرکات مقاومت در کرانه باختری خودداری کرده است.
در کنار این مسائل، موضوع مهم دیگر، شکست پروژه رژیم صهیونیستی و آمریکا برای کوچاندن مردم غزه به مصر است. بر اساس گزارش‌های دریافتی، از مجموع 300 هزار فلسطینی آواره شده در نوار غزه، تنها کمتر از 5 هزار فلسطینی از غزه خارج شده‌اند و مابقی مردم در بخش‌های دیگر غزه مستقر شده‌اند. این شکست صهیونیست‌ها در کنار سایر تحولات منطقه نشان می‌دهد طراحی توفان الاقصی بسیار دقیق بوده و جریان مقاومت فلسطین، برای تمام مراحل جنگ برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است. 
بر همین اساس حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با مقامات مقاومت در لبنان و سوریه، به رژیم صهیونیستی و آمریکا هشدار داده است در صورت ادامه جنایت در غزه و بی‌توجهی به هشدارهای مقاومت، تبعات سنگینی در انتظار آنها خواهد بود. امیرعبداللهیان این را هم گفت که شاید چند ساعت دیگر هم برای صهیونیست‌ها دیر شده باشد.
از طرف دیگر ایران هم به طرف غربی اعلام کرده دست مقاومت روی ماشه است و این محور منتظر اجازه تهران هم نمی‌ماند. شاهد این استدلال هم صحبت‌های سیدحسن نصرالله در دیدار امیرعبداللهیان است. سیدحسن نصرالله در این دیدار گفت: امروز وضعیت مقاومت عالی است و همه سناریوها کاملا آماده است. همچنین برخی تیپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی با ارزیابی اولیه در نوار غزه دریافتند که حضور زمینی در این منطقه با خطرات بسیار زیادی برای آنها همراه خواهد بود که شاید هیچ وقت نتوانند کمر راست کرده و حتی زوال علنی جغرافیایی اسرائیل نزدیک شود. توان نظامی حماس هم باعث شده برخی رسانه‌ها از سیستم رزم مقاومت ابراز تعجب کنند. رویترز در گزارشی مفصل درباره حماس نوشت: «حماس یک ارتش سری کوچک برای مقابله با اسرائیل تشکیل داده است». یک منبع نزدیک به حماس در نوار غزه که به دلیل حساسیت موضوع از ذکر نامش خودداری کرد به رویترز گفت: حماس یک ارتش کوچک است. این گروه دارای یک آکادمی نظامی است که طیفی از تخصص‌ها از جمله امنیت سایبری را آموزش می‌دهد و دارای یک یگان کماندوی دریایی در میان شاخه نظامی 40 هزار نفری خود است. این خبرگزاری مدعی شد حمله اخیر حماس به اسرائیل برای آزادی 5 هزار زندانی فلسطینی، پایان محاصره نواره غزه، همچنین توقف هتک حرمت مسجد الاقصی است.

Page Generated in 0/0084 sec