printlogo


کد خبر: 268918تاریخ: 1402/7/24 00:00
اخبار

اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی سرود فجر معرفی شدند
اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی سرود فجر با صدور احکامی جداگانه معرفی شدند. محمد الله‌یاری، حامد جلیلی، هادی آرزم، شهروز حقی، حسین صیامی، امین صافی‌زاده، احسان غلام‌نژاد، احسان خداپرست و مهدی جاور به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی سرود فجر معرفی شدند. به زودی فراخوان و پوستر این جشنواره منتشر می‌شود و گروه‌های کر، آکاپلا و گروه‌های سرود می‌توانند به صورت حرفه‌ای در این جشنواره شرکت کنند.  ایجاد تعامل بین گروه‌ها و ارتقای سطح شنیداری اهالی سرود و مخاطبانِ سرود یکی از اهداف برگزاری جشنواره ملی سرود فجر است. اهالی سرود می‌توانند پس از انتشار فراخوان و براساس قواعدی که در فراخوان جشنواره ذکر خواهد شد، آثارشان را برای شرکت در جشنواره ملی سرود فجر ارسال کنند. همه اقشار جامعه با هر طیف فکری و مذهبی می‌توانند در جشنواره شرکت داشته باشند.
***
آهنگ جدید تار و تاریخ با عنوان «به دست نایی» منتشر شد
میدیا فرج‌نژاد آهنگساز موسیقی ایرانی، تازه‌ترین اثر از پروژه «تار و تاریخ‌» را با عنوان «به دست نایی»‌ منتشر کرد.
«تار و تاریخ»، قطعه‌ «به دست نایی» در قلعه دختر استان کرمان ضبط شده و تازه‌ترین گام از پروژه‌ «تار و تاریخ» است. این اثر با آهنگساز و نوازندگیِ تار میدیا فرج‌نژاد و آواز بهمن جهانسوز اجرا شده و شعر آن از سروده‌های خواجوی کرمانی است. ویدئوی این قطعه به کارگردانی مرتضی حاج‌محمدی ضبط شده و میکس و مسترینگ آن را پویا پایور برعهده داشته و انتشار بین‌المللی آن از سوی موسسه فرهنگی - هنری نغمه‌سازان دلنشین انجام شده است. چندی پیش بود که پروژه «تار و تاریخ» در مسابقات جهانی گلوبال موزیک اواردز، ۲ جایزه جهانی را برای بهترین نوازندگی و بهترین موسیقی فولک معاصر به خود اختصاص داد.
***
رونمایی از سردیس هوشنگ ابتهاج و سیدحسن حسینی
آیین رونمایی از سردیس هوشنگ ابتهاج و سید حسن حسینی و آغاز پویش «شهر شعر» در پایتخت به‌ مناسبت روز حافظ و هفته شعر و ادب فارسی در خانه نیما برگزار شد. رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی در آیین رونمایی از ۲ سردیس شعرای کشور هوشنگ ابتهاج و سیدحسن حسینی و آغاز اکران پویش «شهرشعر» در خانه نیما با قرائت ابیاتی از استاد سعید بیابانکی به نام عشق گفت: ایده اینکه در و دیوار شهر با شعر سخن بگوید به مدت‌ها قبل باز می‌گردد که با تمام جذابیت‌هایش چالش‌های بسیاری به همراه داشت و خوشبختانه با همکاری همکارانم در بخش فرهنگی سازمان و کمک شعرا  مجموعه‌ای از آثار 100 شاعر فارسی‌زبان دوره معاصر انتخاب شده است و طی چند روز آینده با اجرای این پویش در فصل پاییز شهر رنگ شعر خواهد گرفت.  
***
برگزاری اختتامیه سومین دوره انتخاب آثار برتر جبهه مقاومت
سردار «علی‌محمد نائینی» مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس دیروز با تبریک حماسه بزرگ جبهه مقاومت در فلسطین و شکست مفتضحانه رژیم غاصب صهیونیستی، از برگزاری اختتامیه «جایزه سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی» خبر داد و اظهار داشت: سومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا، همچنین نویسندگان و ناشران فعال در عرصه جبهه مقاومت و مدافعان حرم سه‌شنبه، بیست‌وپنجم مهرماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار خواهد شد.وی با اشاره به اینکه در این دوره آثار منتشرشده بازه زمانی 1400 تا 1401 مورد داوری قرار گرفته است، گفت: با اعلام فراخوان در داخل کشور، همچنین در سطح بین‌الملل، 518 اثر به دبیرخانه ارسال شد و این آثار در 8 گروه شامل داستان و رمان، مستند و پژوهش، زندگینامه و خاطرات خودنوشت، شعر و کودک و نوجوان، خاطرات و ۲ گروه جدید ویراستاری و بخش طراحی و گرافیک، توسط داوران مورد ارزیابی واقع شدند که در هر گروه آثار برگزیده و آثار شایسته تقدیر معرفی خواهند شد. وی با اشاره به اینکه تکریم خانواده معزز شهدا از بخش‌های مهم این دوسالانه است، تصریح کرد: در این مراسم قرار است از تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم که طی ۲ سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند، تجلیل می‌شود.

Page Generated in 0/0047 sec