printlogo


کد خبر: 268932تاریخ: 1402/7/24 00:00
دور دنیا

ادامه حمایت جهانی از مردم غزه
با تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، موج حمایت‌های مردمی از غزه در تمام جهان گسترش یافته است. دیروز تظاهرات حامیان ملت فلسطین در شهرهای ژوهانسبورگ، سئول، سیدنی و توکیو برگزار شد. در نهمین روز حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه که علاوه بر موشک‌باران و بمباران مداوم با محاصره کامل غزه، آب و برق نیز قطع و به تعطیلی بیمارستان‌ها منجر شده‌ است، شمار زیادی از حامیان مردم بی‌دفاع غزه در خیابان‌های آفریقای جنوبی، کره جنوبی، استرالیا و ژاپن تظاهرات کردند. تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار پایان دادن رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی و جنایت علیه مردم بی‌دفاع غزه شدند. به گزارش الجزیره، هزاران معترض حامی فلسطین روز شنبه نیز در پایتخت ایالات متحده تجمع کردند و با شعارهای «فلسطین آزاد» از مقابل کاخ سفید عبور کردند.
مهم در سرتاسر ایالات متحده، در حمایت از مردم غزه از جمله در لس‌آنجلس، نیویورک و میشیگان تجمع برگزار کردند. در انگلستان، تظاهرات در منچستر در شمال انگلیس و لندن برگزار شد. راهپیمایی ادینبورو و گلاسکو در اسکاتلند نیز در میان هشدارهای پلیس نسبت به دستگیری تظاهرات‌کنندگان برگزار شد. همچنین تظاهرات در حمایت از غزه در ژنو، پایتخت سوییس، در تورین - شمال غرب ایتالیا و در پایتخت ایرلند، دوبلین نیز برگزار شد. در رباط، پایتخت مراکش هم هزاران نفر در همبستگی با مردم فلسطین راهپیمایی برگزار کرده و صحنه‌ای باشکوه خلق کردند.
همچنین دیروز هزاران نفر در سانفرانسیسکو آمریکا گرد هم آمدند و حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات سانفرانسیسکو از دولت ایالات متحده خواستند به ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی خاتمه دهد. آنها همچنین خواستار توجه به از بین رفتن جان مردم مظلوم فلسطین بر اثر این جنگ شدند.  هزاران معترض در شهر نیویورک نیز برای حمایت از مردم فلسطین و آگاه کردن شهروندان آمریکایی از بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی روی شهروندان غیرنظامی در نوار غزه راهپیمایی کردند و شعارهایی را در حمایت از فلسطین سر دادند. به گزارش «الجزیره»، تظاهرات در چند منطقه از شهر نیویورک برگزار شد و تظاهرات‌‌کنندگان شعار «فلسطین آزاد» را در حمایت از حماس سر دادند و خواستار پایان دادن به اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی و خروج آنها از این سرزمین‌ها شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که میدان تایمز نیویورک مملو از معترضانی بود که پرچم فلسطین را با خود حمل می‌کردند و جوانان معترض حامی حماس در اقدامی نمادین چفیه پوشیده بودند. معترضان شعار می‌دادند: «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد». اظهاراتی که سازمان‌های یهودی آنها را محکوم کردند. در استرالیا هم هزاران نفر از حامیان فلسطین هشدارهای پلیس این کشور را نادیده گرفتند و برای حمایت از مردم غزه به خیابان آمدند. یکی از بزرگ‌ترین تجمعات استرالیا در شهر سیدنی روی داد. بسیاری از تظاهرات‌کنندگان پرچم فلسطین در دست داشتند و شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند. صدها نیروی پلیس استرالیا نیز در محل تظاهرات و خیابان‌های اطراف آن حضور داشتند. پلیس استرالیا اعلام کرد که ممکن است محدودیت‌هایی را بر شرکت‌کنندگان در تظاهرات حامیان فلسطین وضع کند، از جمله توقف و بازرسی این تظاهرات‌کنندگان. با این ‌وجود، به گزارش روزنامه گاردین، در شهرهای آدلاید و ملبورن هم هزاران نفر از حامیان فلسطین به خیابان آمدند.
***
بلینکن با بن‌سلمان دیدار کرد
وزیر خارجه آمریکا دیروز  با ولیعهد عربستان در ریاض دیدار کرد. به گزارش رویترز، محمد بن‌سلمان در دیدار آنتونی بلینکن گفت: باید برای توقف عملیات نظامی در غزه که قربانیان آن بی‌گناهان هستند تلاش کرد. عربستان برای افزایش ارتباط و همکاری برای تحقق آتش‌بس در غزه تلاش می‌کند. وی بر لزوم احترام به قوانین بین‌المللی از جمله لغو محاصره غزه و فراهم کردن شرایط برای بازگشت ثبات و احقاق حقوق ملت فلسطین و تحقق صلح عادلانه و دائم تأکید کرد و گفت: عربستان با هدف قرار دادن غیرنظامیان یا توقف فعالیت مراکز حیاتی و زیرساخت‌ها مخالف است.

Page Generated in 0/0060 sec