printlogo


کد خبر: 268934تاریخ: 1402/7/24 00:00
اخبار

اهمیت سپردن کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌ها
وزیر دادگستری با اشاره به اهمیت سپردن کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست به خانواده‌ها، گفت: برخی خانواده‌ها حاضر نیستند کودک معلول و بیمار را برای همیشه به عنوان فرزندخواندگی بپذیرند اما حاضرند این کودکان را سرپرستی کنند. امین‌حسین رحیمی در مراسم افتتاح نخستین مجتمع شوق زندگی استان تهران، با اشاره به قانون کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، توضیح داد: طبق این قوانین حدود ۲۰ دستگاه اجرایی مسؤولیت مستقیم در این زمینه دارند که نیازمند هماهنگی بین این دستگاه‌هاست. وی با اشاره به پیگیری وزارت دادگستری برای افتتاح مجتمع شوق زندگی، یادآور شد: وزارت دادگستری از سال گذشته پیگیر این امر بود که این مجتمع‌ها را با همکاری دوستان در سراسر کشور تشکیل دهد. نمونه آن پیش‌تر در مشهد انجام شده بود، گرچه آن نمونه تفاوت جدی با این مجتمع دارد. آنجا به‌جز کار کودک درباره موضوعات سرپرستی نیز کارهایی انجام می‌شود اما این مجتمع اختصاصا برای کودکان و نوجوانان است. وی توضیح داد:. قانون این اجازه را به سازمان بهزیستی داده است که پس از دستور دادستان و در اختیار قرار گرفتن کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، بهزیستی یا کودکان را خودش نگه دارد، یا در اختیار مراکز شبه‌خانواده قرار دهد و یا موقتا به خانواده‌ها بدهد. بهترین کار این است که به خانواده‌ها بدهد.
***
حمایت از تولید محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از تولید محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده حمایت می‌کند. تفاهمنامه همکاری بین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و انجمن سینمای جوانان ایران با موضوع حمایت این بنیاد از تولید محصولات فرهنگی و فیلم‌های برتر در حوزه جمعیت و خانواده به امضا رسید. بر اساس این گزارش، طی مراسمی در پردیس سینمایی چارسو با حضور حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد و مهدی آذرپندار، رئیس انجمن سینمای جوانان ایران، از جایزه ملی «ایران جوان» جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد. همچنین در این مراسم تفاهمنامه همکاری میان بنیاد ۱۵ خرداد و انجمن سینمای جوانان ایران با موضوع حمایت این بنیاد از فیلم‌های برتر در حوزه جمعیت و خانواده به امضای طرفین رسید. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره اهداف امضای تفاهمنامه با انجمن سینمای جوانان ایران گفت: ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و فرزندآوری، بسط و گسترش فرهنگ و هنر و ایجاد بستر مناسب جهت استفاده شهروندان در حوزه فیلم، ایجاد عدالت فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار و توجه بیشتر به جهاد فرزندآوری در جامعه از جمله اهداف این تفاهمنامه است. علیان‌زادگان در ادامه با اشاره به فعالیت بنیاد 15 خرداد در حوزه‌های محوری جمعیت و سلامت اجتماعی اظهار داشت: بنیاد در دور دوم فعالیت‌هایش ضمن تداوم اقدامات قبلی‌اش در محرومیت‌زدایی، ۲۰ کارویژه را در هر یک از این 2 حوزه محوری طراحی کرده است و طی 5 سال عملیاتی می‌کند.
***
محور چالوس به کرج به صورت موقت مسدود شد
رئیس پلیس کندوان از انسداد موقت جاده چالوس به کرج از ۲۳ مهرماه جاری به مدت یک ماه و در برخی روزهای هفته خبر داد. سرگرد محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه ابلاغی از پلیس راه استان مازندران جهت  اجرای انسداد محور چالوس به کرج از ۲۳ مهرماه اظهار کرد: برابر برنامه، به علت اجرای عملیات توری سنگی و تثبیت دیواره‌های ریزشی و لق‌گیری، این محور روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۶  به‌ مدت یک‌ماه مسدود است. وی از رانندگان خواست در مقابل گیت‌های پلیس راه در عوارضی و جاده قدیم و بالای طویر تجمع نکنند تا این عملیات با سرعت بیشتر انجام و نسبت به بازگشایی در ساعت اعلام شده اقدام شود. سرگرد احمدی گفت: در نقاطی از محور با دپوی ایجاد شده امکان تردد وجود نخواهد داشت.

Page Generated in 0/0056 sec