printlogo


کد خبر: 268937تاریخ: 1402/7/24 00:00
ورود سامانه بارشی از امروز به کشور؛ سازمان هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد
بارش باران در 19 استان

سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز، برای ۱۹ استان از جمله تهران هشدار آبگرفتگی و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها صادر کرد. پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان جنوبی بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت روی می‌دهد. امروز با نفوذ سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق، شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه در برخی مناطق واقع در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر و پنجشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پیش‌بینی شده است. بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به ‌صورت برف خواهد بود. طی 5 روز آینده در ارتفاعات جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.
همچنین سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در تهران و 3 استان دیگر، همچنین افزایش ارتفاع موجب در آب‌های شمال و جنوب کشور هشدار داد. 
این سازمان با صدور هشدار نارنجی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: دوشنبه (امروز) وقوع رگبار باران، رعدوبرق، در برخی مناطق احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقت در تهران، البرز، ارتفاعات قزوین و شمال مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0058 sec