printlogo


کد خبر: 268939تاریخ: 1402/7/24 00:00
دهقانی در افتتاحیه مرکز فناوری و نوآوری‌های توانبخشی شهید فیاض‌بخش:
ایران در حوزه سلامت جزو کشورهای سرآمد دنیاست

مرکز فناوری و نوآوری‌های توانبخشی شهید فیاض‌بخش توسط صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی، دیروز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و حمایت معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری راه‌اندازی شد. این مرکز جهت حمایت از استارتاپ‌ها و فناوران حوزه توانبخشی راه‌اندازی شده و به ارائه خدمات مالی، استقرار، منتورینگ، آموزش و مشاوره به تیم‌ها و خدمات شتابدهی آنها می‌پردازد. روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در آیین افتتاحیه مرکز فناوری و نوآوری‌های توانبخشی شهید دکتر فیاض‌بخش اظهار داشت: در برخی موارد مانند حوزه توانبخشی و سلامت، آموزش و تحقیق در بطن زندگی مردم نشسته است. ما در کشور حوزه‌های علمی متعددی داریم و اگر منصفانه بخواهیم نگاه کنیم، در حوزه سلامت با سرمایه‌گذاری‌ای که در ۴ دهه اخیر اتفاق افتاده است، ایران جزو کشور‌های سرآمد و مطرح دنیا محسوب می‌شود. توان علمی مناسب، تجربه گسترده و استعداد‌های بی‌نظیر، همگی می‌توانند برای استفاده در جهت تولید فناورانه موثر باشند. دهقانی بیان کرد: با توجه به هدف دانشگاه‌ها و بازار کار جوانان، بسیاری از دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته‌های سلامت و فنی به دنبال ایجاد شرکت‌هایی جهت تولید نیاز‌های سلامت و توانبخشی هستند. وی گفت: فرصت همکاری مشترک و کار‌های بین‌رشته‌ای در مراکز هم‌آوری و نوآوری یک فرصت ویژه است. دهقانی اظهار داشت: چنین مراکزی می‌توانند محل تلاقی دانش و دستاور‌های علمی برای رفع نیاز توانبخشی و سلامت باشند و نباید در این فضا متوقف شوند. این مجموعه باید فضای شروع کار هسته‌های علمی از جمله دانشجویان باشد و باید کمک کرد که این هسته‌ها به شرکت‌های پویا تبدیل شوند.
* کمک به کاهش درد سالمندان و توان‌خواهان
در ادامه این مراسم سلمانی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات بهداشتی نیز اظهار داشت: در این زنجیره تامینی که صندوق برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها در حوزه توانبخشی داشت، جای همچنین مرکزی خالی بود. وی افزود: ما این مرکز را با کمک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بهره‌برداری خواهیم کرد تا بتوانیم در زنجیره تامین استفاده کنیم. همچنین بتوانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید دانشگاه و شرکت‌های کوچک‌تر حمایت کنیم. سلمانی در انتها بیان داشت: با توجه به اینکه جامعه ما رو به سالمندی است، امیدواریم بتوانیم اندکی از درد سالمندی و توان‌خواهان را کمتر کنیم. 
* لزوم پرداختن به دانش هوش مصنوعی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: قطعا یکی از مرز‌های دانشی که نیاز است تا دانشگاه‌ها به آن بپردازند هوش مصنوعی است. عبدالرضا پازوکی در آیین افتتاحیه مرکز فناوری و نوآوری‌های توانبخشی شهید دکتر فیاض‌بخش اظهار داشت: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی ایران ما رتبه اول تاثیر‌گذاری در حوزه بهداشت را در بین هزار و ۱۰۱ دانشگاه از بین ۹۱ کشور دنیا کسب کردیم. پازوکی ادامه داد: دانشکده توانبخشی، همواره رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.  وی افزود: بحث دیگر که مورد نظر است، هوش مصنوعی است. قطعا یکی از مرز‌های دانشی که نیاز است تا دانشگاه‌ها به آن بپردازند، این حوزه است که راه طولانی در پیش داریم و موضوع دیگر، بحث دانشگاه‌های نسل نو است که ما به ۲ شاخص بین‌المللی‌سازی و خلق ثروت توجه کرده‌ایم.

Page Generated in 0/0051 sec