printlogo


کد خبر: 268951تاریخ: 1402/7/24 00:00
تکلیف بازی سپاهان - الاتحاد با پالس مثبت کنفدراسیون فوتبال آسیا تا حدودی مشخص شد
تکرار محتمل

وب‌سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تغییراتی را درباره وضعیت دیدار سپاهان - الاتحاد ایجاد کرد. همچنان علاقه‌مندان به فوتبال در انتظار تصمیم نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره وضعیت دیدار جنجالی سپاهان و الاتحاد هستند؛ مسابقه‌ای که به دلیل عدم حضور تیم عربستانی در زمین مسابقه برگزار نشد و کمیته انضباطی AFC باید در این باره نظر نهایی خود را اعلام کند. پس از عدم برگزاری این مسابقه، وب‌سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا وضعیت این دیدار را به حالت «لغو شده» یا «Canceled» درآورد و از به انجام نرسیدن این مسابقه خبر داد اما از صبح دیروز یکشنبه  تغییراتی در وضعیت جدال جنجالی ۲ تیم ایجاد شده و این بار سایت AFC از عبارت «به تعویق افتاد» یا «Postponed» استفاده کرده است. در واقع این تغییرات در سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند یک پالس مثبت بزرگ به معنای تکرار دیدار سپاهان و الاتحاد باشد، چرا که استفاده از عبارت «به تعویق افتاد» نشان‌دهنده این موضوع است که AFC قصد دارد این بازی پرحاشیه را مجددا برگزار کند. البته از صبح دیروز بسیاری از رسانه‌ها مدعی شدند کنفدراسیون فوتبال آسیا از تکرار دیدار سپاهان و الاتحاد در اصفهان خبر داده که این موضوع صحت ندارد و سایت AFC تنها درباره اعلام آخرین وضعیت این دیدار که قرار بود در نقش جهان برگزار شود، از عبارت «به تعویق افتاد» استفاده کرده است. پس از اتفاقات این بازی، مسؤولان عالی‌رتبه ورزشی و سیاسی ۲ کشور از جمله وزرای خارجه ایران و عربستان تماس‌های متعددی با یکدیگر داشتند تا این موضوع را حل و فصل کنند و از بروز حواشی و تنش‌ها جلوگیری شود. روز گذشته نیز هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال از تعامل فدراسیون‌های ایران و عربستان برای توافق بر سر تکرار این مسابقه خبر داده بود. حالا همه چیز به AFC بستگی دارد تا نظر خود را درباره این بازی اعلام کند که در صورت تکرار جدال سپاهان و الاتحاد، این بازی در چه استادیومی برگزار می‌شود. با توجه به تغییری که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره آخرین وضعیت دیدار برگزار نشده سپاهان و الاتحاد ایجاد کرده، می‌توان گفت احتمال تکرار این بازی حالا بیشتر از هر زمان دیگری افزایش یافته است که این موضوع به دلیل رایزنی‌های هفته‌های اخیر فدراسیون فوتبال و مقامات سیاسی کشور است. هر چند زمان و مکان این بازی هنوز مشخص نیست ولی در این پرونده، تلاش‌های فدراسیون فوتبال به نتیجه رسیده تا برای نخستین‌بار در چنین موضوعی، خواسته‌های طرف ایرانی به کرسی بنشیند که البته این اتفاق دلایل مختلفی دارد از جمله نفوذ فدراسیون و خواست ۲ کشور که تقریبا می‌توان گفت تکلیف این مسابقه روشن شده و باید در انتظار تکرار جدال سپاهان و الاتحاد باشیم و خبری از ۳ بر صفر شدن این مسابقه به سود طرف سعودی نخواهد بود.
* توافق ایران و عربستان
دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید الاتحاد اعلام کرده است مشکلی با تکرار بازی برابر سپاهان ندارد. هنوز وضعیت دیدار جنجالی سپاهان و الاتحاد نامشخص است؛ مسابقه‌ای که به دلیل امتناع سعودی‌ها از حضور در زمین مسابقه برگزار نشد. طی روزهای گذشته، بحث و گمانه‌زنی‌های متعددی درباره این دیدار به وجود آمد و همه در انتظار تصمیم نهایی AFC هستند. آخرین اظهارنظر رسمی در این باره را «داتو ویندزور جان» دبیرکل مالزیایی کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داد که اعلام کرد تا پیش از برگزاری دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، تکلیف این مسابقه مشخص خواهد شد. هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال هم در یک نشست خبری گفت: هفته گذشته جلسه بسیار خوبی را با حضور تارقلی‌زاده مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون، رئیس و دبیرکل فدراسیون عربستان، ویندزور دبیرکل AFC، شین رئیس کمیته مسابقات و معاون دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاشکند ازبکستان داشتیم. واقعیت این است فدراسیون فوتبال عربستان با ما و فدراسیون فوتبال ایران نزدیک است و ما هم کمک می‌کنیم روابط فوتبالی به شکلی پیش برود که ۲ کشور با یکدیگر مشکلی نداشته باشند، فدراسیون عربستان اعلام کرد رای کمیته انضباطی AFC هرچه باشد، از آن تبعیت خواهد کرد؛ حتی اگر تجدید بازی در اصفهان باشد. او ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید بازی سپاهان و الاتحاد بعد از گزارش افسر امنیتی مسابقه، به ارکان قضایی AFC که مستقل هستند، ارجاع داده شد. گزارش‌ها گرفته شده و تصمیم‌گیری در کمیته انضباطی انجام خواهد شد. با این حال باشگاه الاتحاد و فدراسیون فوتبال عربستان به AFC اعلام کردند هیچ مشکلی با تکرار بازی نخواهند داشت.
پیش از این نیز گفته می‌شد احتمال دارد این مسابقه در ایران و مکانی جز استادیوم نقش جهان برگزار شود. حتی از ورزشگاه فولادشهر نیز به عنوان یکی از میزبانان احتمالی این مسابقه یاد می‌شد و باید دید بالاخره کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

Page Generated in 0/0063 sec