printlogo


کد خبر: 268961تاریخ: 1402/7/25 00:00
اخبار

زمان تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش اعلام شد
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر چهارشنبه ۲۶ مهر در پهنه رودکی تالار وحدت برگزار می‌شود.
سخنگوی خانه سینما در گفت‌وگویی اعلام کرد مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر روز چهارشنبه ۲۶ مهر ساعت ۱۰ صبح در پهنه رودکی تالار وحدت با سخنرانی هنرمندان برگزار و در ادامه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه می‌شود.
داریوش مهرجویی و همسرش حمیده محمدی‌فر، شنبه شب در خانه خود در کرج توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند. مرحوم مهرجویی متولد ۱۳۱۸ بود و با ساخت آثاری مانند گاو، دایره مینا، هامون، لیلا، سارا، پری، اجاره‌نشین‌ها، مهمان مامان، نارنجی‌پوش، سنتوری، آسمان محبوب و لامینور از جمله کارگردانان صاحب‌سبک سینمای ایران به شمار می‌آمد.
***
«شمر زمانه» بر دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) 
جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) برای همدردی با مردم فلسطین و قطع آب غزه، با عنوان «شمر زمانه» رونمایی شد. سحرگاه  دوشنبه ۲۴ مهر جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با توجه به ظلم بی‌امان رژیم صهیونیستی و قطع آب روی مردم مظلوم فلسطین نصب و رونمایی شد.
پیش از این نیز ۲۱ مهر، همزمان با راهپیمایی مردم تهران برای همدردی با مردم مظلوم فلسطین، خانه طراحان انقلاب اسلامی، دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) را تعویض کرد و دیوارنگاره «دردِ فلسطین» را با شعار «شرف هم‌پاست با درد فلسطین» رونمایی کرد. پوسترها، بیلبوردها و دیوارنگاره‌های شهری پس از عملیات «توفان الاقصی»، تحت تأثیر این عملیات قرار گرفتند و برای همدردی با مردم فلسطین با این موضوع طراحی شدند.
***
«کلنل» از امروز روی صحنه می‌رود
کنسرت نمایش «کلنل» به کارگردانی امیر بشیری از ۲۵ مهر اجرای عمومی خود را در تالار وحدت آغاز می‌کند. کنسرت نمایش «کلنل» به کارگردانی امیر بشیری و تهیه‌کنندگی امین اشرفی از امروز ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. در این کنسرت نمایش که توسط محمد نقایی نگاشته شده و روایتی از زندگی و زمانه محمدتقی‌خان پسیان و عاشقانه‌ای گمشده در تاریخ معاصر ایران است، سیدمحمد معتمدی، خواننده شناخته‌شده موسیقی ایران در نقش عارف قزوینی، کاظم سیاحی در نقش کلنل محمدتقی‌خان پسیان، نازنین بیاتی در نقش‌های ایرنه و آموزگار، رحیم نوروزی در نقش‌های افسر آلمانی، پریداکس و ژنرال گلروپ و سیامک صفری در نقش‌های قوام‌السلطنه و ملک‌الشعرای بهار، به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین اتابک نادری، الهه شه‌پرست، مجید رحمتی، علی عطایی، امیر محاسبتی، سعید ملک‌نژاد و محمدباقر صفانور دیگر بازیگران این پروژه هنری هستند.
حسن جودکی مجری طرح، نادر برهانی‌مرند مشاور کارگردان، امیرحسین سمیعی آهنگساز، رضا مهدی‌زاده مدیر هنری و طراح صحنه، محبوبه سلطانی طراح لباس، مونا جعفری طراح گریم، رضا خضرایی‌شاد طراح نور، محمدصادق زرجویان طراح گرافیک، بهزاد جاودان‌فر طراح حرکت و آرمین تاجبخش رهبر ارکستر کنسرت‌ نمایش «کلنل» هستند. فروش بلیت کنسرت نمایش «کلنل» از طریق سایت ایران‌کنسرت انجام می‌شود.
***
معاون هنری وزارت ارشاد: 
امیدوارم کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان برگزار شود
محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان گفت: با تماس تلفنی با این خواننده ضمن عذرخواهی پیگیر حل مشکل شدم و امیدوارم قربانی بزودی در شهر اصفهان اجرا داشته باشد.
تور کنسرت‌های علیرضا قربانی، خواننده موسیقی سنتی با مدیریت هنری حسام ناصری از ۱۶ اردیبهشت تا ۲۶ تیر امسال طی ۳۰ اجرا در شهرهای گرگان، رشت، تبریز، کرمان، سیرجان، شیراز، جزیره کیش و تهران برگزار شد. فصل دوم تور کنسرت‌های این خواننده قرار است مهر و آبان امسال به همت موسسه فرهنگی - هنری آهنگ اشتیاق و شهر آفتاب در شهرهایی از جمله یزد، کاشان، شهرکرد، اصفهان، شیراز و تبریز برگزار شود. قربانی تاکنون در شهرهای یزد و شهرکرد روی صحنه رفته است و قرار بود ۲۱، ۲۲ و ۲۳ مهر در شهر اصفهان روی صحنه برود که به دلیل صادر نشدن مجوز، کنسرت کنسل شد.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان اعلام کرد: کنسرت آقای قربانی مجوزهای لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان داشته و از این نظر هیچ مشکلی برای اجرای ایشان وجود نداشته است. متأسفانه در روند برگزاری این کنسرت برخی ناهماهنگی‌ها با ارشاد استان منجر به لغو کنسرت شده است.
سالاری افزود: با تماس تلفنی با قربانی ضمن عذرخواهی از ایشان پیگیر حل مشکل این هنرمند گرامی کشور شدم و قول پیگیری تا حل کامل این مسأله را می‌دهم. همین‌طور طی تماس با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این مورد هماهنگی جهت رفع موانع را خواستار شدم. امیدوارم کنسرت آقای قربانی بزودی در شهر اصفهان اجرا شود.

Page Generated in 0/0055 sec