printlogo


کد خبر: 268970تاریخ: 1402/7/25 00:00
دور دنیا

کاریکاتوریست گاردین به خاطر کشیدن کاریکاتور نتانیاهو اخراج شد
روزنامه گاردین انگلیس یک کاریکاتوریست این روزنامه را به خاطر کشیدن کاریکاتوری از بنیامین نتانیاهو متهم به «یهودستیزی» و اخراج کرد.
استیو بل، کاریکاتوریستی که برای مدت بیش از ۴۰ سال برای روزنامه گاردین کار کرده اعلام کرد از این نشریه چپگرا به خاطر متهم شدن به «یهودستیزی» از بابت کشیدن کاریکاتوری درباره بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخراج شده است.
این کاریکاتوریست که بیش از ۴۰ سال برای این روزنامه فعالیت کرده اظهار کرد مقامات این نشریه به او اعلام کردند بعد از آنکه او کاریکاتوری جنجالی از بنیامین نتانیاهو ارائه کرد، دیگر مایل به منتشر کردن آثارش نیستند.
استیو بل در این کاریکاتور جنجالی بنیامین نتانیاهو را در حالی به تصویر کشیده که دستکش بوکس به دست کرده و یک چاقوی جراحی را روی شکم خود قرار داده و ظاهرا آماده بریدن تکه‌ای از شکمش به شکل نقشه نوار غزه است. وی در متن ضمیمه این کاریکاتور نوشته است: «ساکنان غزه، همین الان بیرون بروید».
منتقدان می‌گویند کاریکاتور او ارجاعی به شخصیت «شایلاک» در نمایشنامه «تاجر ونیزی» شکسپیر، نویسنده مشهور انگلیسی است. شایلاک در این نمایشنامه یک نزول‌خور یهودی است که از کسی که نمی‌تواند قرض او را بدهد یک پوند از گوشت تن او را‌ طلب می‌کند. استیو بل از کاریکاتور خود دفاع و اتهام یهودستیزی علیه خود را رد کرده است.
او می‌گوید ارجاع او به یک کاریکاتور دیگر در دهه ۱۹۶۰ است که توسط دیوید لیواین در اشاره به جنگ ویتنام کشیده شد و در آن لیندون بی جانسون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را با زخمی به شکل نقشه ویتنام به روی بدنش به تصویر کشیده بود. او در بخشی از کاریکاتوری که هفته گذشته تحویل داد با فونت کوچک به منظور ادای دین نوشته بود: «بعد از دیوید لیواین».
او دوشنبه یک هفته قبل در شبکه اجتماعی «ایکس»  نوشت این کاریکاتور را تحویل داد اما «مجددا رد شد». او اضافه کرد: «دیگر کاریکاتور کشیدن درباره این موضوع (اسرائیل) برای گاردین بدون متهم شدن به یهودستیزی غیرممکن است».
او اظهار کرد بعد از تحویل این کاریکاتور، کسی از این روزنامه با او تلفنی تماس گرفت و «در یک پیام رمزی گفت: یک پوند از گوشت». استیو بل گفت این کاریکاتور چنانچه آن را ارجاعی به نمایشنامه تاجر ونیزی شکسپیر بدانند با توجه به اینکه نتانیاهو در آن «دستکش بوکس به دست دارد، معنی نخواهد داد». یک سخنگوی روزنامه گاردین نیز اخراج شدن این کاریکاتوریست از گاردین را تایید کرد.
***
پیرمرد آمریکایی در حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل کودک 6 ساله فلسطینی را با 26 ضربه چاقو به قتل رساند
کودک‌کشی آمریکایی
یک آمریکایی ساکن شهر پلین‌فیلد در ایالت ایلینویز یک پسر 6 ساله آمریکایی - فلسطینی را به دلیل عقاید اسلامی و موضوع فلسطین با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند و مادر این پسربچه را نیز بشدت مجروح کرد.
دفتر کلانتر ویل کانتی در بیانیه‌ای خبری روز یکشنبه اعلام کرد جوزف زوبا، 71 ساله، به قتل درجه یک، اقدام به قتل درجه یک با سلاح مرگبار و ۲ مورد جنایت مربوط به اشاعه نفرت متهم شده است. به گفته مقامات محلی، حدود ساعت 11:38 صبح روز شنبه، معاونان کلانتری به خانه‌ای در بلوک 16200 بزرگراه لینکلن جنوبی در رابطه با موضوع حمله مسلحانه به این منطقه فراخوانده شدند. پس از ورود پلیس مشخص شد مستاجر این خانه حنان شاهین که یک زن 32 ساله است، بیش از 12 ضربه چاقو به بدنش خورده است. با این وجود انتظار می‌رود این زن از این حمله جان سالم به در ببرد. به گفته کلانتری، جوزف زوبا، مالک آمریکایی این خانه همچنین به پسر این زن ودیع الفیوم با چاقو حمله کرده بود. کودک 6 ساله که در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل شد، بر اثر جراحات وارده جان باخت. به گفته مقامات محلی، کالبدشکافی انجام‌شده توسط پزشک قانونی در روز یکشنبه نشان داد با یک چاقوی نظامی 12 اینچی 26 ضربه به سراسر بدن این پسر اصابت کرده است. به گفته پلیس، زوبا متعاقبا به مجتمع ایمنی اداره کلانتری ویل کانتی منتقل شد و توسط کارآگاهان مورد بازجویی قرار گرفت.
در حالی که زوبا هیچ اظهارنظری درباره دخالت خود در این حمله نداد، پلیس توانست شواهدی را جمع آوری کند که باعث شد دادستان‌ها پرونده اتهامات جنایی متعددی را علیه او تشکیل دهند. پلیس اعلام کرد کارآگاهان تشخیص دادند هر دو قربانی به دلیل اعتقادات اسلامی خود و جنگ جاری اسرائیل و حماس هدف قرار گرفتند. طبق بیانیه شورای روابط آمریکایی- اسلامی (یک گروه مدافع حقوق مسلمانان) آنها به مدت ۲ سال در طبقه همکف خانه زندگی کرده بودند و هیچ مشکل قابل توجهی با صاحبخانه خود نداشتند. شورای روابط آمریکایی - اسلامی به پیام‌های ارسالی مادر پسر در بیمارستان برای پدرش اشاره و اعلام کرد که صاحبخانه «از آنچه در اخبار می‌دید عصبانی بوده است». ودیع ۶ ساله که چند هفته پیش تولدش را جشن گرفته بود، به گفته پدرش عاشق بسکتبال و فوتبال بود.

Page Generated in 0/0042 sec