printlogo


کد خبر: 268971تاریخ: 1402/7/25 00:00
اخبار

اعلام اسامی کاروان «ایمان، ایران، افتخار»
چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در شرایطی به میزبانی شهر هانگژو برگزار خواهد شد که کاروان ورزش ایران به نام «فرزندان ایران» با شعار «ایمان، ایران، افتخار» عازم چین خواهد شد. کاروان «فرزندان ایران» با شعار «ایمان، ایران، افتخار» در ۱۶ رشته ورزشی با ۲۱۰ ورزشکار (۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن) به چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اعزام خواهد شد.جوان‌ترین ورزشکار کاروان فاطمه بیات ۱۳ ساله در رشته شطرنج توان‌یابان و مسن‌ترین ورزشکار اسدالله عظیمی ۶۴ ساله در رشته پارادوومیدانی است. ورزشکاران ایران در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان به رقابت می‌پردازند. در این دوره از بازی‌ها رشته‌های پاراتکواندو و پاراکانو برای نخستین بار برگزار می‌شود. ضمن اینکه برای نخستین بار در ۲ رشته پاراوزنه‌برداری بانوان و شطرنج توان‌یابان نیز ایران نماینده خواهد داشت. ساره جوانمردی به عنوان پرچمدار کاروان در مراسم افتتاحیه حضور دارد.
***
کشف جسد بی‌جان بازیکن گمشده تیم اسپانیایی
چند روز پس از ناپدید شدن بازیکن یکی از تیم‌های دسته ۲ فوتبال اسپانیا، جسد او پیدا شد. به گزارش  نشریه مارکا، جسد آلوارو پریتو بازیکن تیم دسته دومی کوردوبای اسپانیا که چند روز پیش خبر ناپدید شدن او منتشر شده بود، بین ۲ واگن یک قطار در نزدیکی ایستگاه قطار شهر سویا در ایالت آندلس اسپانیا شناسایی شد. ۴ روز پیش بود که والدین پریتو به پلیس اعلام کردند از فرزندشان خبری نیست و تحقیقات پلیس برای پیدا کردن او در آخرین محلی که رؤیت شده بود، ایستگاه قطار سویا - سانتا خوستا آغاز شد و در نهایت روز گذشته پیکر بی‌جان این پسر 18 ساله با همان البسه‌ای که در روز ناپدید شدنش به تن داشت، پیدا شد. هنوز جزئیات علت مرگ پریتو مشخص نیست و تنها چیزی که بر اساس بازبینی دوربین‌های مدار بسته اعلام شده، ممانعت از ورود او به یک قطار به دلیل نداشتن بلیت بوده است.
***
والیبال ایران در آستانه انفجار با انفعال فدراسیون
شرایط والیبال ایران این روزها چیزی فراتر از نابسامان است و انفعال گذشته فدراسیون کار را به جایی رسانده که شاهد بروز مشکلات متعددی هستیم. به گزارش تسنیم، ترکش‌های ناکامی تیم‌ ملی والیبال ایران همچنان ادامه دارد و هر روز اتفاق جدیدی رخ می‌دهد. میلاد عبادی‌پور که مدت‌هاست در نقش مخالف ظاهر شده، پایش را از جایگاه یک بازیکن فراتر گذاشته و حرف‌های تندی علیه بهروز عطایی بر زبان آورده آن هم نه یک بار.  شواهد اینگونه نشان می‌دهد که عبادی‌پور از سمت فدراسیون هم مورد حمایت قرار می‌گیرد، چرا که اگر اینگونه نبود، زمانی که علیه کادر فنی موضع گرفت و حرف زد، دیگر به تیم‌ ملی دعوت نمی‌شد. بهروز عطایی که در این مدت حرفی نزده بود، سرانجام سکوتش را شکست و با اعلام بخشی از آنچه در دوران سرمربیگری‌اش گذشته بود، علیه عبادی‌پور موضع گرفت. از سوی دیگر حاشیه‌سازی یک بازیکن باتجربه در اردوی تیم‌ ملی والیبال که گفته از «ویپ» استفاده کرده نیز باعث شده کمیته اخلاق فدراسیون به این موضوع ورود کند. به نظر می‌رسد مشکلات تیم‌ ملی والیبال یکی یکی خود را نشان می‌دهد. اکنون این پرسش مطرح است که چرا فدراسیون زودتر به فکر حل مشکلات نیفتاده است؟ همان زمانی که عبادی‌پور به خود این اجازه را داد تا علیه کادر فنی تیم‌ ملی مصاحبه کند و فدراسیون به جای برخورد، تصمیم به تغییر افشاردوست گرفت، باید این روزها پیش‌بینی می‌شد. آیا در آن زمان فدراسیون، کمیته اخلاق نداشت؟ آیا نمی‌شد حاشیه را همان ابتدا و به اصطلاح در نطفه خفه کرد تا شاهد بروز اتفاقات دیگر نباشیم؟ عطایی در بخشی از صحبت‌های خود گفته بود: «فدراسیون والیبال برای رسیدن به اهدافش از تمام خطوط قرمز خود عبور کرد. آنها معتقدند تیم تحت هر شرایطی پیروز شود و موارد دیگر اهمیتی ندارد». اکنون فدراسیون باید توضیح دهد که چه دلایلی باعث رخ‌دادن چنین مسائلی شد؟ آیا آنها از ماجراهای رخ داده خبر داشتند؟ اگر خبر داشتند و کاری نکردند وااسفا و اگر هم خبر نداشتند، باید تأسف خورد که چگونه از اتفاقات پیرامون تیم‌ ملی بی‌اطلاع بودند. تیم‌ ملی سرپرست دارد و قاعدتا همه موارد باید به اطلاع فدراسیون برسد. در واقع اینجاست که نقش نظارتی فدراسیون خود را نشان می‌دهد. فدراسیون باید شفاف‌سازی کند که دقیقا چه اتفاقاتی رخ داده و چرا تیم‌ ملی والیبال به این حال و روز گرفتار شده است. 
***
کلاهبرداری میلیاردی از بازیکنان پرسپولیس!
بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته است، فردی با وعده سود چند میلیاردی از طریق خرید حواله‌های خودرو در بازار، مبالغ هنگفتی را از برخی بازیکنان پرسپولیس دریافت کرده و متواری شده است. به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر به دلیل اختلاف قیمت زیاد خودرو در کارخانه و بازار آزاد، گروهی از مردم برای درآمدزایی و رسیدن به سود در این بازار سرمایه‌گذاری کردند. در این میان برخی افراد سودجو نیز با وعده‌های عجیب به دنبال کسب سودهای کلان از این بازار هستند که پای یکی از این افراد به باشگاه پرسپولیس هم باز شده است! ۲ سال قبل از طریق یکی از نزدیکان این باشگاه، فردی به اعضای تیم معرفی می‌شود که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت می‌کرد. این فرد به بازیکنان پرسپولیس اعلام می‌کند افراد زیادی را می‌شناسد که در قرعه‌کشی فروش خودرو برنده شده‌اند اما مبلغ خودرو را ندارند و می‌خواهند امتیاز خرید خودروی خود از کارخانه را به فروش بگذارند. با همین وعده و وسوسه سودهای میلیاردی، برخی بازیکنان پرسپولیس به این فرد اعتماد کردند و مبالغی مانند ۱۷ میلیارد تومان، ۴ میلیارد تومان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و مبالغی از این دست را در اختیار این فرد گذاشتند. در ادامه فرد مذکور که در خرید امتیاز خرید خودروها موفق نبوده متواری می‌شود و این در حالی است که بازیکنان هم به خودروهای وعده شده و اصل پول خود نرسیده‌اند.

Page Generated in 0/0058 sec