printlogo


کد خبر: 268980تاریخ: 1402/7/25 00:00
اخبار

رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد
رایزنی هلال‌احمر ایران برای برپایی بیمارستان صحرایی در نزدیکی مرز غزه
رئیس جمعیت هلال‌احمر از ادامه تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین خبر داد و گفت: برای برپایی بیمارستان صحرایی در نزدیکی مرز غزه و مداوای مردم مجروح فلسطین در حال رایزنی هستیم. 
دکتر پیرحسین کولیوند در همایش اخلاق امدادگری که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر با حضور اندیشه‌ورزان برگزار شد، گفت: برگزاری این همایش با حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به فلسطین مقارن شده است. اتفاقاتی که هم‌اکنون در غزه در حال وقوع است در هیچ کجای دنیا رخ نداده که جهانیان در برابر آن سکوت کنند. امکان امدادرسانی و حتی ارسال اقلام اولیه زیستی برای مردم فلسطین و غزه وجود ندارد. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال تلاش و رایزنی هستیم تا از طریق مصر و در منطقه‌ای در کنار مرز غزه، بیمارستان صحرایی برای مداوای مردم  ایجاد کنیم. 
وی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق در هلال‌احمر و در امدادگری توضیح داد: رعایت اخلاق امدادگری باعث ارتقای سرمایه اجتماعی هلال‌احمر می‌شود و از سویی، تمام اقدامات داوطلبانه و بشردوستانه داخلی و بین‌المللی هلال‌احمر در راستای اخلاق امدادگری انجام می‌شود. 
***
تأکید استاندار تهران بر تمرکز بر نوسازی بافت‌های فرسوده
استاندار تهران به فرمانداران و شهرداران برای تمرکز بر نوسازی بافت‌های فرسوده‌ تاکید کرد. علیرضا فخاری دیروز در جلسه شورای مسکن و همچنین ستاد بازآفرینی شهری استان تهران اظهار کرد: جلسه شورای مسکن به صورت دوره‌ای برای رسیدن به وضعیت مطلوب مورد انتظار برگزار می‌شود.  وی ادامه داد: سهم استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۵۰۰ هزار واحد است، البته تعداد متقاضیان یک‌میلیون نفر است که از این سهم ۳۴۰ هزار واحد در دست اقدام است که با احتساب آمار ۴۱ هزار واحدی حوزه بازآفرینی است. استاندار تهران با تاکید به فرمانداران و شهرداران جهت نوسازی بافت‌های فرسوده عنوان کرد: در طرح نهضت ملی از لحاظ برنامه و سقف عقب‌ماندگی نداریم اما استان تهران در کلیات امر با یک سری محدودیت‌ها به لحاظ کمبود زمین و شیب تند منحنی اراضی شمالی استان، همچنین کاربری‌ها در بخش جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب مواجه است.  
فخاری گفت: عمدتا این کاربری‌ها کشاورزی است که به دلایلی چون فقدان منابع آبی و حتی تفکیک اراضی به قطعات کوچک‌تر، قابلیت لازم را برای کشاورزی ندارند و باید در تصمیمات مناسب و جدید، در بارگذاری‌های آتی در سطح استان تهران در نظر گرفته شود. در این جلسه 2 طرح از جمله ضرب‌الاجل ۱۰ روزه به پیمانکاران طرح ۱۴۵ هکتاری شهر جدید پرند برای شروع به کار، همچنین تامین اراضی نهضت ملی مسکن از طریق بخش خصوصی مصوب شد.
***
استفاده پلیس از تجهیزات روز
جانشین فرمانده فراجا اظهار کرد: پلیس با استفاده از تجهیزات روز تلاش دارد متهمان را در کوتاه‌ترین زمان شناسایی و دستگیر کند و با کمترین صدمه تحویل مراجع قضایی بدهد. سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم آغاز به کار بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایپاس که دیروز در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در این دوره از نمایشگاه ایپاس ۲۷۰ شرکت داخلی، خارجی و نمایندگی‌های برتر در حوزه امنیتی و انتظامی حضور دارند. پیام این نمایشگاه امنیت و آرامش است. 
وی با بیان اینکه نمایشگاه ایپاس صرفاً در چارچوب نیاز پلیس فعالیت نمی‌کند، گفت: این نمایشگاه برای ایجاد و ارائه تجهیزات برای حفظ آرامش و امنیت در جامعه برپا شده است. جانشین فرمانده فراجا از ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارائه‌شده در این مرحله از نمایشگاه ایپاس خبر داد و گفت: تفاوت این نمایشگاه با سال گذشته در این است که کیفیت کالاهای ارائه‌شده ارتقا یافته است، همواره رویکرد ما ارتقا و افزایش کیفیت خدمات بوده است، چراکه معتقدیم باید نیازهای جامعه برای استفاده از تجهیزات امنیتی احصا شود و همچنین ضعف و عیب‌های تجهیزات ارائه‌شده در این نمایشگاه برطرف شود. 
جانشین فرمانده فراجا با اشاره به ضرورت استفاده از تجهیرات و ابزارهای به‌روز گفت: پلیس جمهوری اسلامی به دنبال این است حتی افرادی را که رعایت قانون نمی‌کنند در کوتاه‌ترین زمان شناسایی کرده و با کمترین صدمه تحویل مراجع قضایی بدهد؛ در همین راستا نیز برای هوشمندسازی تجهیزات ابزارها اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.
***
ثبت‌نام رایگان دهک‌های یک تا ۴ در مدارس سمپاد
بنا بر اعلام رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، اگرچه تاکنون اعتبار لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان قبول‌شده در سمپاد که جزو دهک‌های درآمدی یک تا 4 هستند هنوز به این سازمان داده نشده است اما این دانش‌آموزان ثبت‌نام شده‌اند. الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: به تمام مدارس اعلام کردیم فعلا علی‌الحساب بدون اینکه هیچ پولی از بچه‌های دهک یک تا 4 دریافت کنند، این بچه‌ها را ثبت‌نام کنند. 
وی ادامه داد: هنوز اعتبار آن به ما داده نشده است با این حال برای بچه‌ها نباید مشکلی وجود داشته باشد. اگر احیانا دانش‌آموزی وجود دارد که جزو 4 دهک اول بوده اما به مدرسه مراجعه کرده و برای ثبت‌نام با او همکاری نشده است به ستاد سمپاد مراجعه کند یا زنگ بزند تا ما این موضوع را پیگیری کنیم. رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان  افزود: اسامی بچه‌هایی را که تازه امسال سمپاد قبول شده‌اند برای تعیین دهک به وزارت کار ارسال کردیم اما وزارت کار هنوز دهک‌ها را به ما برنگردانده است.

Page Generated in 0/0050 sec