printlogo


کد خبر: 268989تاریخ: 1402/7/25 00:00
اخبار

گوشت قرمز کیلویی 440 تا 460 هزار تومان
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: عرضه گوشت داخلی و وارداتی در بازار تداوم دارد و هیچ کمبودی وجود ندارد. علی‌اصغر ملکی درباره قیمت دام زنده و گوشت قرمز در بازار افزود: اکنون گوشت گوسفندی مورد نیاز کشور از محل تولید داخل و واردات به وفور در حال تامین است و طبق گفته مسؤولان قرار است این مهم استمرار یابد. این مقام صنفی اظهار کرد: دیروز قیمت دام زنده گوسفندی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بود، بنابراین هر کیلوگرم لاشه گوسفندی نیز با نرخ ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان به قصابی‌ها فروخته شده و آنان می‌توانند این محصول را با سود ۱۰ درصد به دست مصرف‌کنندگان برسانند. وی تصریح‌کرد: اکنون هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی تنظیم بازاری با نرخ ۲۸۲ هزار تومان و گوشت گوساله با نرخ ۲۶۰ هزار تومان در میادین میوه و تربار و میدان بهمن و گوشت گرم تفکیکی وارداتی گوسفندی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت کمتر از ۳۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ملکی گفت: دولت با همه توان در حال تامین و واردات گوشت قرمز گرم، منجمد گوسفندی و گوساله است که همین امر باعث شده قیمت در بازار گوشت گوسفندی روند کاهشی به خود بگیرد و تا حدودی به تعادل برسد. وی بر تشدید نظارت‌ها بر این بخش تاکید و اضافه‌ کرد: بتازگی نیز دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان، اقدام به تامین ارز برای تجار به ‌منظور واردات گوشت گوساله منجمد از برزیل برای جذب صنف و صنعت کرده است تا با کاهش فشار از روی بازار گوشت داخلی، گوشت مورد نیاز این صنف تامین شود و همین امر نیز در کاهش قیمت گوشت در بازار داخلی بی‌تاثیر نبوده است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: در صورت تداوم تامین گوشت گوسفندی، گوساله گرم و منجمد وارداتی، بازار گوشت به سمت تنظیم سوق داده خواهد شد و ما در ماه‌های آینده نگرانی‌ای برای بازار این محصول نخواهیم داشت.
***
دستیابی به رکورد 3.3 میلیون بشکه‌ای تولید نفت تا پایان سال
معاون وزیر نفت گفت: تا پایان سال موفق خواهیم شد تولید نفت را به بیش از 3 میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم. محسن خجسته‌مهر درباره مذاکره با روس‌ها افزود: مذاکرات نفتی و گازی ایران با روس‌ها ادامه دارد و به محض حصول نتیجه، جزئیات آن اعلام خواهد شد. وی درباره میدان مشترک آرش بیان‌ داشت: وزیر نفت و وزارت امور خارجه پیش‌تر در این زمینه اعلام موضع کرده‌ بودند و موضع شرکت ملی نفت هم همان است. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای قرارداد توسعه‌ 3 میدان یاران جنوبی، یاران شمالی و سهراب گفت: تولید نفت از میادین سپهر و جفیر با ظرفیت روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت از هفته گذشته آغاز شده است. وی درباره فشارافزایی پارس جنوبی خاطرنشان ‌کرد: در فاز طراحی این پروژه بسیار مهم هستیم که مستلزم ساخت تجهیزات مدرن است؛ قرارداد آن منعقد شده و برنامه‌ریزی برای اجرای آن با ارزش ۲۰ میلیارد دلار تدوین و نهایی شده است. مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه اولویت درباره تولید حداکثری از میادین مشترک دنبال می‌شود درباره میادین مشترک غرب کارون گفت: نسبت تولید نفت از میادین مشترک در مقایسه با تولید از میادین مستقل 3 به یک است. خجسته‌مهر اظهار داشت: سال گذشته در میدان آزادگان جنوبی ۴۰ حلقه چاه را وارد مدار تولید کردیم. همچنین تا پایان مهر امسال ۱۵ حلقه چاه جدید و تا پایان آبان نیز ۱۵ حلقه چاه دیگر وارد مدار تولید می‌شود.
***
بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های زیرساختی و حمل‌ونقلی ایران و روسیه
آخرین وضعیت همکاری‌های زیرساختی و حمل‌ونقلی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در جلسه تصویری 3 ساعته‌ای که با حضور معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر حمل‌و‌نقل فدراسیون روسیه و مشارکت نمایندگان کشورمان از وزارت اقتصاد، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی کشور و شرکت راه‌آهن برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه 2 طرف به ارزیابی وضعیت همکاری‌های حمل‌ونقلی و زیرساختی میان ایران و روسیه پرداختند و راه‌های عبور از موانع و افزایش سطح همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دادند. بحث و بررسی درباره وضعیت تملک اراضی و روند پیشرفت پروژه ریلی رشت - آستارا، بررسی وضعیت جریان بار ریلی و بررسی مسائل حمل‌و‌نقل جاده‌ای از اهم موضوعاتی بود که طرف‌ها درباره آن به گفت‌وگو پرداختند. در این نشست، شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌و‌نقل با تاکید بر اهمیت پروژه ریلی رشت - آستارا برای توسعه ترانزیت در کریدور شمال - جنوب، خواستار اهتمام جدی طرف روس برای نهایی‌سازی فاز طراحی و انعقاد قرارداد تجاری تا پیش از پایان سال جاری میلادی شد. وی همچنین با اشاره به توانمندی ترانزیت ریلی کشور بویژه در مسیر شرق خزر، بر ضرورت استمرار و افزایش حجم بارهای ترانزیتی روسی در این مسیر برای انتقال به بندرعباس تاکید کرد. بررسی مسائل و مشکلات رانندگان کامیون در تردد به روسیه از قبیل لزوم ارائه تسهیلات برای دریافت ویزای فوری رانندگان، لزوم افزایش سقف پوشش تعهدات «کارنه تیر» در روسیه و لزوم رفع محدودیت وزن کامیون از دیگر موضوعاتی بود که افندی‌زاده پیرامون آن با همتای روس خود به تبادل نظر پرداخت. در پایان 2 طرف برای برگزاری چهاردهمین اجلاس همکاری‌های جامع حمل و نقلی ایران و روسیه ظرف 2 ماه آینده تفاهم کردند.

Page Generated in 0/0046 sec