printlogo


کد خبر: 268990تاریخ: 1402/7/25 00:00
اخبار

ولایتی: رژیم اسرائیل رفتنی است
مشاور رهبر حکیم انقلاب در امور بین‌الملل در دیدار نماینده حماس در تهران با اشاره به عملیات «توفان الاقصی» گفت: سرعت عمل در کاری که انجام شد بسیار تحسین‌برانگیز است و اقدامی بزرگ بود که دشمنان را غافلگیر کرد. علی‌اکبر ولایتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده است و به حمایت‌های معنوی خود ادامه خواهیم داد. وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری درباره مساله فلسطین بسیار جدی هستند و شما با تمام توان پیش بروید و می‌دانیم این حرکت شما موجب خواهد شد بقیه کشورهای اسلامی و عربی هم به سمت شما بیایند و همان‌طور که ملاحظه می‌کنید امروز جهان اسلام یکپارچه در حمایت از شما به پا خاسته است.
مشاور رهبر معظم انقلاب افزود: رژیم اسرائیل رفتنی است و شما و ملت فلسطین سرافراز و پیروز خواهید ماند و این مهم یک اصل قطعی است. وی ضمن ابلاغ سلام و تبریک به رهبران و همه رزمندگان جبهه مقاومت در فلسطین افزود: ما فلسطین را مرکز مبارزه علیه ظالم می‌دانیم و هر کس در فلسطین ثابت قدم باشد یعنی در راه اسلام ثابت قدم است. نماینده حماس در ایران نیز ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان‌های ملت فلسطین تأکید کرد: به‌رغم همه پیروزی‌های به دست آمده، توفیق و پیروزی اخیر ملت فلسطین کم‌نظیر است و مردم ما ثابت کردند رژیم صهیونیستی رو به زوال است و این پیروزی را محقق و قدس شریف و ملت فلسطین را آزاد خواهیم کرد. خالد قدومی با تأکید بر ادامه مسیر مقاومت مردم فلسطین افزود: راه آزادی دشوار است و ما باید این راه را با همه سختی‌هایی که دارد طی کنیم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند شکستی که رژیم صهیونیستی خورده قابل ترمیم نیست، امروز با توجه به سخنان و رهنمودهای ارزشمند معظم‌له باید متحد شویم تا به هدف خود که همان پیروزی بر ظلم و رژیم جنایتکار صهیونیستی است، دست یابیم.
***
رئیسی:
وطن‌دوستی و رفع مسائل مردم از مهم  ترین ویژگی‌های نخبگی است
رئیس‌جمهور روز گذشته در سیزدهمین همایش ملی نخبگان اظهار داشت: اگر کسی وطن‌دوست و مردم‌دوست نباشد و صرفا فکر کند من نخبگی دارم و کسب درآمد می‌کنم و کاری به مردم و مشکلات آنها و مسائل وطن ندارم، به نظرم در این نخبگی باید تردید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی اضافه کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های نخبه این است که بداند نخبگی او مرهون هدایت خداست و باید در راستای وطن‌دوستی، مردم‌دوستی و رفع مسائل مردم به کار گرفته شود. رئیسی با اشاره به اینکه یک جلوه آن حضور در عرصه‌های مدیریتی در حوزه‌های مختلف اداری و اجرایی است، تصریح کرد: زمینه برای فعالیت نخبگان در دولت باید فراهم شود و این مهم است که جهت و حرکت نخبگی در کشور در راستای پیشرفت، مساله‌شناسی و حل مساله باشد. وی یادآور شد: نخبگان باید مسائل کشور را بشناسند و در راستای حل مساله مشارکت کنند. رئیسی با اشاره به اینکه شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود، ادامه داد: اینکه آغاز این قضیه از دانشگاه نباشد و از مدرسه باشد، سخن درستی است. رئیس‌جمهور همچنین ضمن تاکید بر اینکه حقوق متقابل نخبگی و جامعه نکته دیگری است، به این معنا که نخبگان و جامعه هر کدام حقوقی دارند، اضافه کرد: نخبه نسبت به جامعه خود استعداد برتر است، لذا مسائل جامعه را بخوبی می‌فهمد و درک و رصد می‌کند و بیش و پیش از دیگران متوجه مسائل می‌شود و به عبارت دیگر روشنفکر ملی است. وی در انتها اظهار داشت: شما نخبگان ثروت ملی هستید. برای اینکه این ثروت به ارزش افزوده تبدیل شود، باید به میدان عمل بیایید.
***
وزیر کشور:
امکان حضور همه طیف‌های مختلف فکری و احزاب در انتخابات وجود دارد
وزیر کشور صبح دیروز در حاشیه جلسه با استانداران، فرمانداران و شهرداران کلانشهرهای ۱۱ استان کشور، در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات مهم‌ترین واقعه سال جاری است و مسؤولیت‌های گوناگونی برابر مولفه‌های چهارگانه سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت در دستور کار است. احمد وحیدی اضافه کرد: کارهای انتخابات در حوزه‌های اجرایی و اداری تا الان بخوبی و طبق قانون جلو رفته و هیات‌های اجرایی به طور کامل در همه سطوح تشکیل شده است. نظرات دستگاه‌های ششگانه برای تایید مدارک داوطلبان و همچنین اعتراضات متقاضیان دریافت و رسیدگی شد و وارد مرحله جدیدی از انتخابات برای ثبت‌نام نهایی داوطلبان شدیم. وحیدی تأکید کرد: زمینه برای حضور همه طیف‌های مختلف فکری، احزاب و گروه‌ها وجود دارد و امنیت لازم برای برگزاری انتخاباتی امن از سوی دستگاه‌های امنیتی فراهم است. همه اینها باید منجر به افزایش مولفه مشارکت شود که در دستور کار است، البته این مسؤولیت همگانی برای افراد، گروه‌های سیاسی و معتقدان است که در تبیین ضرورت مشارکت هرچه بیشتر مردم عزیز در صحنه ایفای نقش کنند. ما هم به عنوان دستگاه اجرایی و اداری باید وظیفه خود را انجام دهیم. وزیر کشور یادآور شد: ثبت‌نام نهایی هم به شکل غیرحضوری خواهد بود و از ۲۷ مهر شروع شده و تا ۳ آبان ادامه دارد. همه کسانی را که در پیش‌ثبت‌نام تایید شدند تشویق می‌کنیم در ثبت‌نام نهایی حضور یابند.
***
ملاقات ماهواره‌های «نور ۲» و «نور ۳» در فضا
فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه دیروز گفت: ماهواره‌های «نور 2» و «نور3» بامداد سه‌شنبه 25 مهر (امروز) به کمترین فاصله از یکدیگر رسیده و از فاصله نزدیک هم عبور خواهند کرد. سردار علی جعفرآبادی افزود: این تلاقی در تاریخ 25 مهر ساعت 5 بامداد به وقت تهران و 1:30 بامداد به وقت جهانی (UTC) و در ارتفاع 450 کیلومتری زمین، بر فراز اقیانوس هند رخ می‌دهد. یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ملاقات، ارزیابی‌های نسبی ماهواره‌ها از وضعیت یکدیگر خواهد بود.

Page Generated in 0/0057 sec