printlogo


کد خبر: 268992تاریخ: 1402/7/25 00:00
از اینترنشنال تا اصلاح‌طلبان؛ ادعاهای بی‌اساس درباره ماجرای قتل مهرجویی
رذالت سیاسی

گروه سیاسی: هر جا خبر از موج‌سواری و بهره‌برداری مغرضانه از وقایع و اتفاقات در میان باشد، نام اصلاح‌طلبان می‌درخشد. جریان اصلاح‌طلب که همواره به دنبال ماهی‌گیری از هر سوژه‌ای است، این بار برای بهره‌برداری سیاسی و جناحی، دست روی پرونده قتل مرحوم داریوش مهرجویی، کارگردان مطرح کشور گذاشته است. داریوش مهرجویی و همسرش شامگاه شنبه هفته جاری در ویلای‌شان به قتل رسیدند. این حادثه ناگوار بهانه‌ای شد تا جریانی سابقه‌دار در خون‌سواری، برای موج‌سواری و بهره‌برداری سیاسی و مغرضانه از قتل مهرجویی، از همان لحظات ابتدایی وارد عمل شود.
به طور مشخص رسانه‌ها و چهره‌های وابسته به اصلاح‌طلبان، از همان ساعات اولیه پس از انتشار خبر قتل مهرجویی و همسرش، سعی کردند اذهان را به سمت قتل‌های زنجیره‌ای ببرند و قتل کارگردان مطرح کشورمان را به نفع اهداف سیاسی خود تحلیل و تفسیر کنند. م.ر سردبیر روزنامه هم‌میهن، عمادالدین باقی و روزنامه اینترنتی فراز از چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلبی بودند که بهره‌برداری سیاسی از قتل مرحوم مهرجویی و همسرش را کلید زدند. در همین راستا، مسیح مهاجری، مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی و از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان نیز قتل مرحوم مهرجویی را به قتل‌های زنجیره‌ای در دهه 70 دوخت. در مطلب مورد اشاره آمده است: «هرچند هنوز انگیزه عامل یا عاملان قتل داریوش مهرجویی مشخص نشده ولی آنطور که از گزارش مختصر و در عین حال روشنگر خانم وحیده محمدی‌فر، همسر داریوش مهرجویی که قبل از حادثه داده پیداست، به احتمال زیاد فرد یا افرادی از اتباع بیگانه با هدف سرقت مرتکب این جنایت شده‌اند. انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش، ذهن‌ها را بلافاصله متوجه ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای در دهه 70 کرد، بویژه قتل مظلومانه داریوش فروهر و همسرش که آن مجموعه قتل‌ها تبعات سنگینی به ‌بار آورد. اکنون با پندآموزی از قتل‌های زنجیره‌ای و پیامدهای ناگوار آن، مسؤولان باید اقدامات فوری، جدی و دامنه‌داری برای ریشه‌یابی ماجرای اخیر به عمل آورند و تا سوزاندن ریشه این فساد، به اقدامات خود ادامه دهند. وجود توطئه‌هایی برای آشفته کردن اوضاع کشورمان در شرایط ویژه کنونی که منطقه ملتهب است، بسیار محتمل به‌ نظر می‌رسد. اینکه قاتل یا قاتلان یا آمران و برنامه‌ریزان سراغ یک چهره معروف هنری رفته و او و همسرش را به این شکل فجیع به قتل رسانده‌اند، نمی‌تواند انتخاب‌شده و در چارچوب یک توطئه نباشد. اگر بررسی‌ها به واقعیت تلخی از قبیل ارتکاب این جرم توسط باندهای توطئه‌گر داخلی منتهی شد، مبادا ملاحظه‌ای صورت بگیرد و با توسل به توجیهات غیرشرعی و غیرقانونی از اعلام اسامی و برخورد با افراد آن باندها خودداری شود».
* بی‌منطق مثل اصلاح‌طلبان
متنی که در ارتباط با قتل داریوش مهرجویی در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شده، از توهم توطئه گرفته تا بازی در تکمیل پازل افغان‌هراسی، همه چیز دارد جز منطق و استدلال مستندی که پیش‌تر از این موارد باید به چشم بیاید. از همین رو توجه به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد.
مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با ادعای اینکه به احتمال زیاد افرادی از اتباع بیگانه مرتکب این جنایت شده‌اند، تلاش کرده اذهان را به سمت حضور اتباع کشورهای همسایه، بویژه افعانستان در ایران ببرد. به نظر می‌رسد مسیح مهاجری در ربط دادن قتل مرحوم مهرجویی به اتباع بیگانه دچار محاسبه اشتباه شده است. روز یکشنبه هفته جاری رسانه‌های خبری به نقل از وکیل خانواده مهرجویی نوشتند قاتل احتمالا از بستگان و آشنایان مرحوم داریوش مهرجویی بوده است. همین خبر می‌تواند خط بطلانی بر ادعای روزنامه جمهوری اسلامی بکشد، مگر اینکه داریوش مهرجویی دارای بستگانی از کشور افغانستان باشد!
مسیح مهاجری در ادامه مطلب خود مدعی شده است: «انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش، ذهن‌ها را بلافاصله متوجه ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای در دهه 70 کرد». در ارتباط با این موضوع نیز باید از مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی پرسید: به جز تلاش اصلاح‌طلبان برای ربط دادن پرونده قتلی که تحقیقات درباره آن ادامه دارد و جزئیاتی منتشر نشده، کدام فرد یا رسانه‌ای صحبت از قتل‌های زنجیره‌ای به میان آورد؟ جز این است که اصلاح‌طلبان با به میان کشیدن ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای، به دنبال بهره‌برداری سیاسی به نفع خود و ایجاد تشکیک در اذهان عمومی جامعه هستند؟
در ادامه یادداشت مدیرمسؤول روزنامه جمهوری اسلامی از توطئه‌ای برای آشفته کردن اوضاع کشور سخن به میان آمده است. مهاجری در حالی بر لزوم پیگیری توطئه‌های احتمالی توسط دستگاه‌های انتظامی و امنیتی صحبت می‌کند که نخستین پروژه توطئه را خود وی و سایر اصلاح‌طلبان با موج‌سواری روی خون مرحوم مهرجویی و همسرش، علیه امنیت روانی جامعه ایران کلید زدند و بیگانگان را جهت تحریک احساسات مردم همراهی کردند: «اگر این جرم را باندهای توطئه‌گر داخلی مرتکب شده‌اند، نباید ملاحظه‌ای در برخورد با آنها صورت بگیرد». این آخرین و البته مهم‌ترین گزاره‌ مطرح‌شده از سوی جمهوری اسلامی است که نشان از غرض‌ورزی سیاسی اصلاح‌طلبان در ارتباط با قتل داریوش مهرجویی دارد.
* احضار مدیران 2 رسانه اصلاح‌طلب
علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه شورای عالی قضایی، با اشاره به برخی اقدامات اخیر رخ داده از سوی دادستانی تهران در راستای حفظ و ارتقای امنیت روانی جامعه و برخورد با مخلان این حوزه اظهار کرد: با عنایت به موارد مطروحه ناظر بر قتل یکی از کارگردانان سینمای کشور، مدیران رسانه‌های «اعتماد» و «فراز»، همچنین برخی «انسان‌رسانه»‌ها که مطالبی را در رابطه با این موضوع منتشر کرده بودند، فراخوانده شدند و تذکرات، توجیهات و ارشادات لازم درباره آنها انجام شد.

Page Generated in 0/0053 sec