printlogo


کد خبر: 268996تاریخ: 1402/7/25 00:00
گفت‌و‌گو با نماینده جهاد اسلامی در تهران مقاومت 120 نظامی اسرائیلی را اسیر کرده است
غنیمت بزرگ

نماینده جنبش مقاومت حماس در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «وطن امروز» در واکنش به مهلت صهیونیست‌ها برای خروج فلسطینیان از غزه اظهار کرد: شاهد یک مرحله جدید از درگیری و مواجهه با دشمن هستیم. خالد قدومی افزود: بعد از موفقیت‌های فراوان مقاومت، رژیم صهیونیستی امروز دروغ‌های جدیدی را منتشر کرده و بر مبنای آن خواستار آن شده است که مردم، غزه را ترک کرده و از آن خارج شوند و به جای دیگری بروند. قدومی بیان کرد: مردم غزه از این درخواست استقبال نکردند و اعلام کردند در خانه و وطن خود می‌مانند. مردم غزه اعلام کرده‌اند ما ریشه‌دار هستیم، لذا در وطن خود می‌مانیم تا دفاع کنیم و شاهد آزادی میهن‌مان باشیم. نماینده جنبش مقاومت حماس در تهران با اشاره به تلاش‌های اشغالگران تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل رفته است و به آنان فشار آورده است که این اتفاق بیفتد و حتی راه‌های خروج را هم از دریا مشخص کرده است. قدومی در ادامه گفت: ما این درخواست‌ها و اجبارهای رژیم صهیونیستی را برای خروج از سرزمین خود محکوم می‌کنیم. وی بیان کرد: دشمن می‌خواهد فضای وحشتی را ایجاد کند و روحیه مقاومت و مردم را کاهش دهد تا احیانا شکست بخورند اما این اتفاق نمی‌افتد، زیرا مردم ما ثابت‌قدم بوده و ایستادگی می‌کنند و جهاد و مقاومت را ادامه خواهند داد. وی افزود: ما بر سر جهاد و برادری با یکدیگر عهد بسته‌ایم و راه قدس مسیر ما است و ما سرنوشت مشترک داریم و با شهدا عهد بسته‌ایم این راه را ادامه دهیم و سلاح خود را زمین نگذاریم.مسؤولیت تجاوز به غزه متوجه رژیم صهیونیستی است، زیرا این رژیم با ترور فرماندهان مقاومت آغازگر این جنگ بود. نماینده جنبش حماس در تهران عنوان کرد: دشمن صهیونیست با هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی دست به جنایت علیه بشریت زده و کیفرخواست این جنایت باید در دادگاه‌های بین‌المللی و حقوق بشری مطرح شود. تاکید می‌کنم خون فلسطینی، یکی است و این ملت هرگز تجزیه نخواهد شد. قدومی اضافه کرد: همان‌گونه که در ابتدا گفتم، نبرد ما با دشمن صهیونیست ادامه دارد و هدف راهبردی این نبرد زوال و نابودی رژیم اشغالگر و توقف جنایت آنها علیه ملت فلسطین از بحر تا نهر است.
همچنین نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «وطن امروز» درباره آخرین تحولات نوار غزه اظهار کرد: عملیات توفان الاقصی بعد از سال 1973 یک عملیات بی‌نظیر است. در تعداد کشته‌ها و اسرای طرف اسرائیلی، این عملیات بسیار مهم است. ناصر ابوشریف با بیان اینکه در عملیات توفان الاقصی اکثر اهدافی که مقاومت در نظر داشت، محقق و جبهه جدیدی برابر اسرائیل در جنوب فلسطین باز شد، افزود: در این عملیات بسیاری از نیروهای نظامی دشمن به هلاکت رسیدند که ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی بود. ابوشریف با بیان اینکه اسرائیل مانند یک حکومت نازی در حال نسل‌کشی مردم غزه است، ادامه داد: اسرائیل در حال کشتن مردم بی‌گناه و هموطنان ما در غزه است. وی با اشاره به اینکه برخی طرف‌های غربی با همدستی بعضی کشورهای عربی در پی خروج مردم فلسطین از غزه هستند، خاطرنشان کرد: اکنون چند سال است غزه کاملا در محاصره صهیونیست‌ها قرار دارد و به یک زندان بزرگ تبدیل شده است. نماینده جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به اینکه عملیات توفان الاقصی چه اثری بر صهیونیست‌ها داشته است، بیان کرد: اسرائیل چندین میلیارد دلار خرج کرد تا مقاومت را کنترل کند. آنها از دریا، هوا و زمین در حال جاسوسی همه ارتباطات مردم ما هستند اما عملیات توفان الاقصی یک غافلگیری بزرگ برای صهیونیست‌ها بود. ابوشریف با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای غربی پشت اسرائیل ایستاده‌اند که یک ظلم بزرگ علیه مردم فلسطین است، اضافه کرد: رئیس‌جمهور آمریکا عملا از نتانیاهو برای حمله به مردم فلسطین حمایت کرد. وی با بیان اینکه جریمه بزرگ مردم غزه حمایت از مقاومت است، گفت: آب، برق، اینترنت و غذا از مردم غزه دریغ شده است اما دشمن باید بداند حمله زمینی به نوار غزه برای اسرائیلی‌ها یک کابوس خواهد بود. نماینده جهاد اسلامی با اشاره به اینکه مقاومت در آمادگی کامل قرار دارد، تصریح کرد: قطعا پیروزی از آن مقاومت اسلامی خواهد بود.
ابوشریف در پایان با اشاره به اینکه طبق اعلام اسرائیلی‌ها 750 نفر از صهیونیست‌ها مفقود شده‌اند، بیان کرد: 120 اسیر نظامی اسرائیلی اکنون در اسارت نیروهای مقاومت در غزه هستند.

Page Generated in 0/0051 sec