printlogo


کد خبر: 269005تاریخ: 1402/7/25 00:00
اثبات صدباره پیوند داعش و صهیونیست‌ها

نوید مؤمن: داعش خوراسان، مسؤولیت حمله انتحاری مرگبار روز جمعه ۲۱ مهر به مسجد شیعیان در شهر پلخمری در شمال افغانستان را بر عهده گرفت. این انفجار هنگام برپایی نماز  جمعه در مسجد امام زمان(عج) در میان نمازگزاران رخ داد که منجر به شهادت ده‌ها تن از شیعیان شد. فارغ از وظایف و مسؤولیت‌هایی که طالبان  به عنوان جریان مستقر در  قدرت جهت حفظ امنیت شیعیان در مناطق گوناگون افغانستان بر عهده دارد، نمی‌توان مصدریابی امنیتی فاجعه اخیر در افغانستان را نادیده انگاشت. 
هزاران تروریست تکفیری وابسته به داعش در دوران اشغالگری ناتو در افغانستان از نقاط گوناگون با هدایت دستگاه‌های اطلاعاتی - امنیتی غرب وارد این کشور شدند. یکی از اصلی‌ترین اهداف عقب‌نشینی ناتو از افغانستان، جایگزینی نبرد نیابتی به جای اشغال مستقیم این کشور بود. داعش، کلیدی‌ترین مهره غرب در افغانستان محسوب می‌شود. بحران‌زیست بودن بازیگران ۲ سوی آتلانتیک (اعضای پیمان ناتو) سبب شده است داعش از سوی آنها تبدیل به مهم‌ترین ابزار تزریق خشونت پایدار شود. از این رو اصلی‌ترین عامل جنایت اخیر علیه شیعیان در افغانستان، ناتو و در راس آن آمریکاست. در تحلیل یک فاجعه امنیتی، نمی‌توان میان مصدر و عامل ماجرا تفکیک و تمایزی قائل شد. در این میان ما با یک تروریسم مولد و مادر و یک تروریسم ابزاری و عامل مواجه هستیم. تروریسم مولد، همان آمریکاست که به قول زبیگنیو برژینسکی، مشاور اسبق و مقبور امنیت ملی این کشور القاعده را با هدف مواجهه با حضور شوروی سابق در افغانستان خلق و سازماندهی کرد. مشتقات القاعده مانند داعش و گروه‌های تروریستی- تکفیری دیگر نیز بعدها تبدیل به متعلقات امنیتی آمریکا و اعضای ناتو شدند. فراموش نکنیم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از اصلی‌ترین طرفداران تئوری جنگ‌های نیابتی در نظام بین‌المللی است. او در کسوت معاون اوباما (بین سال‌های 2008 تا 2016) مهم‌ترین نقش را در طراحی موجودیت و کارکرد داعش ایفا کرد و سفرهای مکرر وی به عراق در دوران ریاست‌جمهوری اوباما، ناظر بر پروژه تثبیت تروریسم نیابتی آمریکا شکل می‌گرفت. اکنون بایدن پس از خروج مفتضحانه از افغانستان، پروژه بازتعریف داعش را در این کشور (به همراه نقاط مرزی عراق و سوریه) در دستور کار قرار داده است.
نکته دوم، مربوط به زمان انجام عملیات خونین و تروریستی اخیر داعش در مسجد شیعیان افغانستان است. این عملیات، همزمان با هجوم وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه انجام شده است. تاکنون بارها اظهار شده است میان داعش و رژیم صهیونیستی، رابطه‌ای علّی - معلولی برقرار است، یعنی اساسا رژیم اشغالگر قدس علت ایجاد داعش در منطقه است و هدف اصلی واشنگتن از خلق تروریسم تکفیری، صیانت از رژیم جعلی اسرائیل. بر همین اساس، همکاری‌های اطلاعاتی - امنیتی داعش و صهیونیست‌ها سال‌ها ادامه داشته و پس از در هم شکستن خلافت خودخوانده داعش در سوریه و عراق به دست باکفایت سردار شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی نیز این تعلق و ارتباط سیستماتیک پابرجا بوده است. این بسیار ساده‌انگاری است که برخی تصور کنند داعش سلاح خود را به سوی صهیونیست‌ها نشانه خواهد رفت: یک سرباز هرگز به فرمانده خود شلیک نمی‌کند!
اکنون شاهد آن هستیم داعش رسما در کسوت پیاده نظام صهیونیست‌ها وارد میدان شده و در سایه تمرکز افکار عمومی دنیا بر تحولات رژیم اشغالگر قدس و نوار غزه، جنایات خود در افغانستان را از سر می‌گیرد. همگان به یاد دارند طی سال‌های گذشته نیز هرگاه شرایط داخلی عراق یا سوریه تحت تاثیر مداخله‌گرایی محرز آمریکا و رژیم اشغالگر قدس ناامن یا ناپایدار شده، عملیات‌های داعش در نقاطی از این ۲ کشور از سر گرفته شده است. داعش بار دیگر اثبات کرد متغیری وابسته به واشنگتن و تل‌آویو بوده و همپوشانی ذاتی صهیونیسم و تروریسم تکفیری محرز است. داعش اکنون مانند اربابان غربی خود نگران تحولات جاری در اراضی اشغالی است، زیرا از بین رفتن یا حتی تضعیف صهیونیست‌ها منجر به قطع تنفس مصنوعی تل‌آویو به تروریسم تکفیری خواهد شد. بدون شک با از بین رفتن ریشه صهیونیسم در نظام بین‌الملل، شاخ و برگ‌های منحوس این رژیم جعلی مانند داعش، جیش‌الظلم، جندالشیطان و احرارالشام نیز در باتلاق مرگ و زوال دست و پا خواهند زد.

Page Generated in 0/0046 sec