printlogo


کد خبر: 269019تاریخ: 1402/7/26 00:00
اخبار

واکنش فدراسیون کشتی به ابطال انتخابات
فدراسیون کشتی به ابطال انتخابات این فدراسیون واکنش نشان داد. به گزارش مهر، انتخابات فدراسیون کشتی ۲۲ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار و علیرضا دبیر بار دیگر به مدت 4 سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. پس از این اتفاق، عباس جدیدی، عبدالله عزیزی، حمید بنی‌تمیم، حمید سیفی و بهمن صفری دیگر نامزدهای حاضر در انتخابات، با اعتراض به روند برگزاری آن خواهان ابطال انتخابات فدراسیون کشتی شدند. این نفرات رعایت نشدن برخی بندهای اساسنامه را دلیل شکایت خود از فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان عنوان کردند. بر این اساس شعبه ۹۰ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید صدر تهران هم پس از بررسی اعتراض دیگر نامزدها، رأی به ابطال انتخابات فدراسیون کشتی داد. رأی صادره در مدت زمان 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی است. 
یک مقام مسؤول در فدراسیون کشتی - که خواست نامش برده نشود- در گفت‌وگو با  مهر، درباره رأی صادر شده از سوی دادگاه و ابطال انتخابات فدراسیون کشتی گفت: من هم در فضای مجازی این نامه را دیدم و به نظرم موضوع مهمی نیست. من به مسائل حقوقی اشراف ندارم اما در انتهای این نامه هم درج شده ۲۰ روز فرصت اعتراض و تجدیدنظر وجود دارد. وی گفت: با توجه به رأی دیوان عدالت اداری می‌توانند انتخابات یک فدراسیون را باطل اعلام کنند، این دادگاه افراد حقیقی است. ماهیت وزارت ورزش حقوقی است، البته این اطلاعات من است و همانطور که گفتم به مسائل حقوقی هم زیاد اشراف ندارم ولی این موضوع از سوی بخش حقوقی فدراسیون پیگیری خواهد شد. این مقام مسؤول در واکنش به این سوال که چه مواردی از بندهای اساسنامه در انتخابات رعایت نشده که نامزدهای فدراسیون شکایت کردند، گفت: انتخابات فدراسیون کاملاً قانونی برگزار شده و تمام بندهای اساسنامه هم رعایت شده است. 
***
خروج رسمی پرسپولیس و پیکان از تهران!
دیدار تیم‌های پرسپولیس - پیکان در چارچوب هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار خواهد شد. سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد ورزشگاه سردار آزادگان به عنوان محل میزبانی دیدار تیم‌های پرسپولیس و  پیکان انتخاب شده تا این 2 تیم برای بازی معوقه راهی شهر مجاور تهران، قزوین، شوند. این خبر در حالی اعلام شد که ورزشگاه‌های دستگردی، تختی و شهر قدس به عنوان 3 استادیوم کوچک شهر تهران امکان میزبانی این دیدار تیم پیکان را نداشتند و ورزشگاه آزادی نیز از شرایط برگزاری 2 بازی در 48 ساعت برخوردار نبود تا مسابقه این دو تیم تهرانی در خارج از پایتخت برگزار شود. استادیوم سردار آزادگان که محل برگزاری بازی‌های خانگی تیم شمس‌آذر قزوین است، پس از آن به عنوان میزبان این بازی برگزیده شد که باشگاه پیکان قصد داشت دیدار خود با پرسپولیس را به اراک ببرد اما بعد از عدم موافقت مسؤولان این شهر و با توجه به دوستی قدیمی سعید دقیقی با ابراهیم شکوری، قزوین به عنوان میزبان انتخاب شد. این ورزشگاه 15 هزار نفری که کلنگ احداث آن سال 1382 بر زمین خورد، استادیوم نه‌چندان زیبا و مجهزی است که البته از نظر کیفیت زمین چمن شرایط بهتری نسبت به ورزشگاه‌های تهران دارد و حالا میزبان این دیدار مهم خواهد بود. بر اساس اعلام قبلی سازمان لیگ، پنجشنبه 27 مهرماه از ساعت 18 این بازی برگزار خواهد شد. 
***
خطر ۳ بر صفر شدن بازی‌های لیگ با ابلاغ قانون جدید سربازی!
با توجه به مصوبه جدید ستاد کل نیروهای مسلح، باشگاه‌های لیگ برتری باید در استفاده از بازیکنان سرباز خود دقت کنند اگرنه با چالشی سخت مواجه خواهند شد. بر اساس مصوبه جدید ستاد کل نیروهای مسلح، بازیکنان 3 رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال از این پس نمی‌توانند از قانون تعویق خدمت سربازی در سطح ملی تا 30 سالگی و در سطح لیگ تا 28 سالگی استفاده کنند و باید بلافاصله بعد از مشمول شدن به خدمت سربازی بروند. این قانون از زمان ابلاغ، لازم‌الاجراست. قانون جدید به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ابلاغ شده و به‌زودی نیز به اطلاع باشگاه‌های لیگ برتری خواهد رسید تا هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین‌تکلیف بازیکنان مشمول خود اقدام کنند. از آنجا که مسؤولیت و عواقب استفاده از بازیکنان مشمول بر عهده باشگاه‌هاست، مدیران لیگ برتری باید وضعیت سربازی بازیکنان خود را مورد بررسی قرار داده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. طبیعی است در صورت استفاده از بازیکن سرباز و عدم توجه به قانون جدید، در صورت شکایت تیم مقابل نتیجه بازی می‌تواند 3 بر صفر به سود حریف شود. بازیکنان مشمول لیگ برتری از زمان تعیین شده برای آنها، حق بازی برای تیم خود را ندارند و باید به نظام وظیفه و محل خدمت خود مراجعه کنند. زمان اعزام به خدمت بازیکنان از سوی سازمان نظام وظیفه و در برگه خدمت آنها ثبت شده است. در واقع اگر در مسابقات پیش‌ روی لیگ برتر بازیکنانی که مشمول هستند به میدان بروند، ممکن است با شکایت حریف با دردسری به نام 3 بر صفر شدن بازی‌ها مواجه شوند و این چالشی بزرگ را رقم خواهد زد.

Page Generated in 0/0061 sec