printlogo


کد خبر: 269022تاریخ: 1402/7/26 00:00
رسول خادم؛ از ماجرای مسابقه با صهیونیست‌ها تا سکوت در قبال حملات وحشیانه به غزه
صدا از کانتونا درآمد از او نه

اگر رسول خادم را به عنوان قهرمان سابق کشتی نشناسید و به صورت اتفاقی وارد صفحه رسمی‌اش در فضای مجازی شوید، تصور می‌کنید صفحه فردی است که تنها قسمت‌های سیاه هر اتفاقی را می‌بیند. حوزه‌ای نیست که قمارباز (نام مستعار پیجش در اینستاگرام) در آن تاسی نینداخته باشد اما در کمال تعجب و حیرت بالای 10 روز است غمخوار بشریت(!) هیچ واکنشی نسبت به بزرگ‌ترین نسل‌کشی فعلی این روزهای جهان نشان نداده است. او که نسبت به گرسنه بودن یک کودک در فلان استان محروم، واکنش توفانی و سریع نشان می‌دهد مشخص نیست موضعش درباره قتل‌عام این روزهای مردم فلسطین در غزه چیست؟ طبیعتا مردم ‌دوست دارند در چنین مواقعی اظهارات افراد معروف را ببینند. او حتی حاظر شد درمورد قتل داریوش مهرجویی و همسرش با انتشار یک عکس شبهاتی را مطرح کند اما درمورد قضیه غزه کماکان خودش را به ندیدن زده است. در قلب فوتبال اروپا با وجود محدودیت‌ها، بازیکنان بزرگی همانند کریم بنزما از مردم غزه حمایت کردند. بسیاری از بازیکنان عرب حاضر در لیگ فرانسه و انگلیس هم ساکت ننشستند و نسبت به نسل‌کشی و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه واکنش نشان دادند. حتی اریک کانتونا، ستاره اسبق منچستریونایتد و تیم ‌ملی فرانسه درباره این جنگ موضع‌گیری کرد و با انتشار پستی اینستاگرامی، حمایت خود از مردم فلسطین را ابراز کرد و نوشت: «دفاع از حقوق انسانی فلسطینی‌ها به‌ معنای طرفداری از حماس نیست. گفتن «فلسطین را آزاد کنید» به‌معنای یهودستیزی یا پاکسازی تمام یهودی‌ها نیست. گفتن «فلسطین را آزاد کنید» یعنی آزاد کردن فلسطینی‌ها از اشغال اسرائیل که 75 سال است حقوق اساسی آنها را ربوده‌اند. «فلسطین را آزاد کنید» یعنی توقف زندانی کردن 2.3 میلیون فلسطینی در بزرگ‌ترین زندان روباز دنیا که نیمی از آنها کودک هستند. «فلسطین را آزاد کنید» یعنی پایان آپارتایدی که دولت اسرائیل تحمیل می‌کند. «فلسطین را آزاد کنید» یعنی فلسطینی‌ها کنترل ساخت‌وساز عادی در سرزمین خودشان را داشته باشند».
اما وقتی به صفحه رسمی قمارباز (نام پیج رسول خادم در اینستاگرام) می‌روید گویا هیچ اتفاقی در یک گوشه خاورمیانه رخ نداده است. او بیش از 10 روز است سکوت کرده و برایش این کودک‌کشی هیچ اهمیتی نداشته. تنها تصورکنید یک اتفاق بسیار معمولی‌تر در محدوده مرزهای کشورمان رخ می‌داد، آن وقت قمارباز با صدای بلند شروع به نجوا و همانند کارشناسان خبره، به اتفاق رخ داده از هر بعدی ورود می‌کرد. 
رسول خادم که پیش‌تر در کسوت رئیس فدراسیون کشتی با نامه به مسؤولان نظام خواهان رقابت کشتی‌گیران ما با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس شده بود، طبیعتا باید این روزها وارد گود می‌شد و نظرش را درباره رفتار این رژیم کودک‌کش توضیح می‌داد. بالای 10 روز گذشته و شاید همچنان فرصت برای او باقی باشد. شاید هم لازم است تعداد شهدای مردم غزه به عدد 10 هزار برسد تا شاید صدای قمارباز در آید. اگر رسول خادم را دیدید حتما از او در این باره بپرسید. هرچه باشد او خواهان عادی‌سازی روابط در کشتی بود و شاید با دیدن حجم قساوت‌های این روزهای صهیونیست‌ها، نظرش عوض شده باشد. منتظر واکنش او باقی می‌مانیم، هرچه باشد قماربازها دل و جرأت‌شان باید زیاد باشد و سکوت و پنهان شدن در چنین مواقعی با کارشان در تضاد است.

Page Generated in 0/0056 sec