printlogo


کد خبر: 269047تاریخ: 1402/7/27 00:00
اخبار

تعیین سخنگوی خانه سینما برای اطلاع‌رسانی درباره قتل مهرجویی
رئیس انجمن بازیگران گفت: یک سخنگوی مشترک میان این انجمن و خانه سینما برای اطلاع‌رسانی درباره پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش تعیین شد.
پژمان بازغی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: رسول صدرعاملی، سخنگوی خانه سینما تنها مرجع رسمی برای اطلاع‌رسانی درباره ماجرای قتل داریوش مهرجویی و همسرش تعیین شده است. در جلسه‌ای که داشتیم قرار شد با خانه سینما سخنگوی مشترک داشته باشیم و به صورت فردی صحبت نکنیم تا به شایعات دامن نزنیم و اطلاعات با هماهنگی خانه سینما و انجمن بازیگران ارائه شود.
بازغی گفت: با توجه به تجربیاتی که از قبل و پس از مرگ کیومرث پوراحمد داشتیم، ترجیح دادیم برای اینکه شأن هنرمندان رعایت شود یک سخنگوی مشترک داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: قرار بر این شده یک منبع اطلاعات و اخبار مربوط به این قضیه را اطلاع‌رسانی کند. آقای مهرجویی در وداع آخرشان بدون خداحافظی رفتند. امیدواریم قاتلان این جنایت فجیع هر چه زودتر دستگیر شوند. فیلمسازها معمولا با آخرین فیلم‌های خود خداحافظی می‌کنند و این اتفاق ناگوار برای داریوش مهرجویی غیرقابل باور بود.
***
«آبی آسمانی» به نمایش گذاشته شد
نمایشگاه «آبی آسمانی» به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد محمد اسدی‌جوزانی، هنرمند نقاش انقلابی در حوزه هنری افتتاح شد.
آیین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی» به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد محمد اسدی‌جوزانی، هنرمند نقاش انقلابی سه‌شنبه ۲۵ مهرماه با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، محمد زرویی‌نصرآباد سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، خانواده استاد محمد اسدی‌جوزانی و جمعی از هنرمندان به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار شد. در این نمایشگاه، ۳۴ اثر پرتره و هفت اثر طبیعت از آثار زنده‌یاد اسدی‌جوزانی به نمایش گذاشته شد.
استاد محمد اسدی‌جوزانی از هنرمندان صاحب‌نام و نقاش انقلابی متولد سال ۱۳۴۶ در شهر‌ری، دارای لیسانس نقاشی از دانشگاه تهران و فوق‌لیسانس از دانشگاه تربیت مدرس بود و 8 دوره داوری جشنواره هنرهای تجسمی بسیج را بر عهده داشته است.
وی مهارت خاصی در خلق پرتره‌های شهدا و رزمندگان انقلاب و دفاع‌مقدس به سبک رئال و با تکنیک آبرنگ داشته است و بیشتر به همین دلیل نزد اهالی هنرهای تجسمی شناخته می‌شد. از جمله نقاشی‌های شاخص این هنرمند می‌توان به پرتره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، سیدمرتضی آوینی، سید محمد بهشتی، محمدابراهیم همت، مصطفی چمران، مرتضی مطهری اشاره کرد.
نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی» از ۲۶ مهر تا سوم آبان‌ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ میزبان علاقه‌مندان است.
***
«بهشتی در این حوالی»  منتشر شد
همزمان با گرامیداشت نودوپنجمین سالگرد ولادت آیت‌الله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی، کتاب «بهشتی در این حوالی» به قلم محمدعلی عباسی‌اقدم روانه بازار کتاب می‌شود.
 «بهشتی در این حوالی» چهارمین دفتر از مجموعه  «قله‌ها به آسمان نزدیک‌ترند» است که با هدف اشاعه و ترویج سبک زندگی و سیره عملی علمای ربانی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی چاپ و منتشر می‌شود.
کتاب «بهشتی در این حوالی» روایت‌هایی کوتاه از سبک زندگی آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌بهشتی است؛ مرد بزرگی که با شیوه زیست مومنانه و مدبرانه خود کارنامه پربار و درخور توجهی به یادگار گذاشت، مرد خوشفکر و با درایتی که در طول عمر نسبتا کوتاه خود بیش از 35 تشکل فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و سیاسی را طراحی، راه‌اندازی، هدایت و مدیریت کرد. «بهشتی در این حوالی» در 13 فصل و 328 صفحه بزودی وارد بازار کتاب می‌شود.
محمدعلی عباسی‌اقدم، نویسنده مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیکترند»، این روزها سرگرم نگارش دفتر پنجم این مجموعه است که به سبک زندگی و سیره عملی آیت‌الله محی‌الدین مهدی الهی‌قمشه‌ای اختصاص دارد.
گفتنی است پیش از این کتاب‌های «اقیانوس آرام»، «آن مرد بی‌نهایت» و «کرشمه ماه» به قلم این نویسنده چاپ و منتشر شده است.

Page Generated in 0/0070 sec