printlogo


کد خبر: 269066تاریخ: 1402/7/27 00:00
اخبار

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خبر داد
راه‌اندازی واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان و زنان در فضای مجازی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از راه‌اندازی واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان و زنان در فضای مجازی خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفت:‌ بیشترین دغدغه و کار اصلی پلیس فتا در رابطه با استفاده کودکان از فضای مجازی است، به نحوی که پلیس فتا در سنوات گذشته روی این موضوع سرمایه‌گذاری و سعی کرد در این باره به کار علمی و فرهنگی دست یابد. در همین راستا نیز پویشی به نام پویش کودکان سایبری راه‌اندازی شد و سعی کردیم فرهنگ‌سازی عمیقی در این باره شکل بگیرد. وی افزود:‌ در همین راستا در پلیس فتا واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان و بانوان را راه‌اندازی کردیم، چرا که جامعه هدف این مجرمان همین گروه خاص هستند و نیاز است جرائم مرتبط با این قشر به شکل خاص هم رسیدگی شود. به گفته سرهنگ معظمی‌گودرزی، راه‌های فنی بسیاری وجود دارد که ما می‌توانیم محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم و نظارت بهتری بر رفتار فرزند خود در فضای مجازی داشته باشیم، چرا که ما بر اساس پرونده‌هایی صحبت می‌کنیم که روزانه در پلیس فتا با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم که نخستین راه آن نزدیک شدن والدین به فرزندان است.
***
اعلام جزئیات برگزاری هفته بیمه سلامت
دبیر ستاد بزرگداشت هفته ملی بیمه سلامت، با اعلام جزئیات برنامه‌های ستاد در این هفته (۲۹ مهر تا ۵ آبان)، گفت: از مجموع ۴۴ میلیون نفر بیمه شده، حدود ۳۳ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند. عماد ملازاده افزود: سوم آبان‌ماه، سالروز تصویب قانون بیمه همگانی است که به همین مناسبت از ۲۹ مهر تا ۵ آبان با عنوان هفته ملی بیمه سلامت نامگذاری شده و برنامه‌‌هایی جهت آشنایی و شناخت بیشتر گیرندگان و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با فعالیت‌‌های سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته شده است. به گفته وی، آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت دوشنبه اول آبان‌ماه با حضور مقامات کشوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار خواهد شد. 
ملازاده افزود: ۲۹ مهر روز اول هفته با عنوان آموزش، پیشگیری و سلامت خانواده، ۳۰ مهر روز دوم هفته با عنوان سازمان هوشمند و خدمات الکترونیک سلامت، اول آبان روز سوم هفته با عنوان حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر، مشارکت‌های اجتماعی و خیرین سلامت، ۲ آبان روز چهارم هفته با عنوان پوشش همگانی، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی از بیمه‌شدگان، ۳ آبان روز پنجم هفته با عنوان ارتقای خدمات، خرید راهبردی و نظارت بر خدمات مطلوب سلامت، ۴ آبان روز ششم هفته با عنوان اطلاع‌رسانی، توانمندسازی، مشتری مداری و جهاد تبیین و ۵ آبان روز هفتم هفته با عنوان حمایت از درمان زوجین نابارور و جوانی جمعیت نامگذاری شده است.
***
برگزاری رویداد بین‌المللی مدیریت بحران ایران قوی در تهران
دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی 1402، به مدت 3 روز دی‌ماه امسال در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی دومین رویداد بین‌المللی مدیریت بحران ایران قوی 1402، در جلسه ستاد ملی پیشگیری، فرماندهی و پاسخ به بحران مورخ 16 مهرماه که در محل وزارت کشور برگزار شد، احمد وحیدی، وزیر کشور ضمن بیان اینکه رویداد مدیریت بحران ایران قوی کار ارزشمندی است، بر مشارکت و حضور دستگاه‌های اجرایی کشور در برگزاری دومین رویداد بین‌المللی مدیریت بحران ایران قوی 1402 تاکید کرد. در این جلسه همچنین محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر لزوم توسعه فناوری در دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاه مدیریت بحران ایران قوی 1402 تأکید کرد. نامی ضمن تاکید بر لزوم ارتباط موثر و فعال سازمان بحران کشور با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور، گفت: نظام مدیریت بحران  کشور امروز بیش از هر چیزی به توسعه فناوری‌های نوین و پیشرفته نیازمند است و این امر محقق نخواهد شد مگر با ارتباط موثر و فعال با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور.
***
کمیته امداد آماده دریافت کمک‌های مردمی به غزه شد
کمیته امداد امام خمینی(ره) برای دریافت کمک‌های مردمی به غزه اعلام آمادگی کرد. معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ضمن همدردی با مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده دریافت کمک‌های مردمی برای مردم مظلوم غزه است. حبیب‌الله آسوده افزود: کمیته امداد شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۰۰۰۳۵ نزد بانک ملی و کد دستوری #۱۲* را برای کمک به مردم مظلوم غزه اختصاص داده که ملت بزرگوار، نوع‌دوست و مسلمان ایران اسلامی می‌توانند کمک‌های خود را واریز کنند.

Page Generated in 0/0064 sec