printlogo


کد خبر: 269068تاریخ: 1402/7/27 00:00
هزاران نفر از جامعه سلامت ایران با حضور در میدان فلسطین تهران، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند
آمادگی کادر درمان برای اعزام به غزه
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی: ۵۰۰۰ پرستار و پزشک ایرانی برای اعزام به غزه اعلام آمادگی کردند

روز گذشته هزاران نفر از جامعه سلامت در تجمعی اعتراضی نسبت به جنایت جنگی رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه در حمله موشکی اخیر این رژیم به بیمارستان المعمدانی که در میدان فلسطین تهران برگزار شد، ضمن محکوم کردن این جنایت، برای حمایت و امداد‌رسانی به مجروحان فلسطینی اعلام آمادگی کردند. هر چند طی 12 روز گذشته کمک‌های بشردوستانه از نقاط مختلف دنیا برای مردم غزه به مرز فلسطین رسیده است اما متاسفانه رژیم جنایتکار و سنگدل صهیونیستی با محاصره غزه مانع رسیدن محموله‌های امدادی، پزشکی و مواد غذایی به مردم بی‌دفاع این منطقه شده و جامعه جهانی نیز چشم خود را بر این جنایت بسته است. صبح دیروز تجمع کادر درمان و کارکنان بهداشت و درمان وزارت بهداشت، هلال‌احمر و... در محکومیت کشتار زنان، کودکان و کارکنان بهداشت و درمان فلسطینی در میدان فلسطین تهران برگزار شد؛ تجمعی ضد‌صهیونیستی که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کادر درمان و اعضای جمعیت داوطلبان هلال‌احمر در آن حضور داشتند. 
وزیر بهداشت در این تجمع با اشاره به وقوع فجایع انسانی در فلسطین، از آمادگی کادر سلامت کشور برای اعزام به غزه خبر داد. بهرام عین‌اللهی دیروز در حاشیه تجمع کادر بهداشت و درمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: مراکز درمانی و بیمارستان‌ها طبق قوانین بین‌المللی، به عنوان مکان‌های امن شناخته می‌شوند. وی با طرح این سوال که وقتی قوانین و معاهدات بین‌المللی نقض می‌شود به کجا باید پناه ببریم، افزود: کسانی که ادعای احترام به حقوق بشر دارند، در عمل به فجیع‌ترین کشتار انسانی دست می‌زنند. عین‌اللهی ادامه داد: نیروهای بهداشتی و درمانی و امدادگران جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند برای کمک به مجروحان و بیماران در فلسطین به غزه اعزام شوند. وی افزود: همچنین از نظر تجهیزات پزشکی و دارویی نیز آمادگی ارسال به فلسطین را داریم. وزیر بهداشت کشتار بی‌رحمانه بیماران در بیمارستان‌ها را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت خواست از مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت کنند. وی لزوم بازگشایی گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و پزشکی به غزه را خواستار شد و تاکید کرد: متأسفانه همکاری خوبی در بازگشایی گذرگاه رفح شاهد نیستیم. عین‌اللهی ادامه داد: جای امیدواری است که با فشار منطقه‌ای دولت‌ها و مردم، مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌ها به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه برسد.
* اعلام آمادگی صدها امدادگر و کادر درمان برای اعزام به غزه
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از ثبت‌نام صدها نفر از شرکت‌کنندگان در تجمع صبح دیروز امدادگران و کادر درمان برای اعزام به غزه و امدادرسانی به مردم فلسطین خبر داد. وحید سلیمی با اشاره به برگزاری تجمع امدادگران، نجاتگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و شماری از اعضای کادر درمان در تجمع دیروز حمایت از مردم فلسطین که در میدان فلسطین تهران برگزار شد، گفت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در راستای ماموریت‌های خود و وظایفی که بر عهده دارد، اقداماتی را در جهت جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی و کمک به مردم مظلوم فلسطین در دستور کار دارد. وی ادامه داد:‌ با توجه به شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی و حمله به غیرنظامیان و کادر درمان که سه‌شنبه شب از سوی این رژیم انجام شد، این تجمع خودجوش برگزار و جنایات رژیم صهیونیستی در نقض قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی محکوم شد. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر درباره اقدامات انجام شده از سوی هلال‌احمر برای کمک به مردم مظلوم فلسطین نیز اظهار کرد: سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر برای کمک نقدی به مردم فلسطین هم شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی را اعلام کرده و هم کدهای دستوری #۳*۱۱۲* و #۵*۱۱۲* را برای این منظور اختصاص داده است. تاکنون نیز کمک‌های قابل توجهی از سوی مردم نوع‌دوست کشورمان جمع‌آوری شده است که به محض بازگشایی گذرگاه رفح این کمک‌ها در اختیار مردم فلسطین قرار خواهد گرفت تا در راستای امور بشردوستانه هزینه شود. 
سلیمی گفت: همچنین در حاشیه این تجمع از داوطلبان برای اعزام به غزه به منظور امدادرسانی و ارائه خدمات درمانی به جنگ‌زدگان ثبت‌نام شد که استقبال بالایی از آن صورت گرفت و صدها نفر در عرض ۲ ساعت با ثبت‌نام، کد ملی و شماره تماس آمادگی خود را برای اعزام به فلسطین اعلام کردند. عمده این افراد از نیروهای داوطلب کادر پزشکی و نیز امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر بودند. وی درباره اینکه آیا جمعیت هلال‌احمر نسبت به اعزام این افراد اقدام خواهد کرد یا خیر، گفت: با توجه به میزان تقاضاها که بسیار فراتر از انتظار ما بود، قطعا رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد و در صورتی که شرایط برای اعزام امدادگران فراهم شود، حتما نسبت به اعزام افراد ثبت‌نامی اقدام خواهیم کرد.
همچنین رئیس سازمان اورژانس کشور بر آمادگی اعزام تیم‌های فوریت‌های پزشکی و همچنین آمبولانس به غزه جهت ارائه خدمات اورژانسی و فوریتی به مجروحان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد. جعفر میعادفر با حضور در تجمع کادر درمان و امدادگران در میدان فلسطین تهران، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم به محض اعلام جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، تیم‌های فوریت‌های پزشکی نیز از استان‌های مختلف آمادگی اعزام دارند تا به این ترتیب بتوانیم خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی را به مجروحان ارائه دهیم و مرهمی بگذاریم بر رنج‌های چندین ساله و البته چند روز اخیر مردم مظلوم فلسطین. رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: تمام استان‌ها جهت اعزام به غزه و ارائه خدمات اعلام آمادگی کرده‌اند و به محض اعلام نیاز، ما از استان‌های مختلف اعزام نیرو خواهیم داشت. میعادفر گفت: «فوریت‌های پزشکی» ورودی خدمات بهداشتی و درمانی است؛ بویژه در این حوادث اخیر همکاران ما بهترین تخصص را برای کمک به مجروحان، انجام اقدامات درمانی و در نهایت اعزام مجروحان به مراکز درمانی جهت تکمیل مراحل درمانی را دارند. همچنین در صورت لزوم، می‌توانیم آمبولانس نیز در کنار نیروی انسانی اعزام کنیم.
* آمادگی آتش‌نشانان برای اعزام به غزه
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آمادگی آتش‌نشانان برای اعزام به غزه و مشارکت در ماموریت‌های امدادی خبر داد. قدرت‌الله محمدی ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق غیرنظامی و مراکز درمانی گفت: آنچه که در حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه رخ داد، یک جنایت شرم‌آور و فاجعه‌بار بود که من آن را به همه دنیا و آزادی‌خواهان و تمام کسانی که مفهوم بشریت را می‌فهمند، تسلیت عرض می‌کنم. وی ادامه داد:‌ اگر یک دشمن پلید در دنیا باشد، آن هم رژیم صهیونیستی است و هشدار می‌دهیم این رژیم جنایتکار تا کجا قرار است مردم را بکشد؟ در تمام دنیا قوانین بین‌المللی باید رعایت شود. بر اساس همین قوانین نیروهای امدادی از حملات مصون هستند اما دیدیم که رژیم پلید و جنایتکار صهیونیستی، حتی به نیروهای امدادی نیز رحم نکرد و آشکارا قوانین را زیر پا گذاشت. 
محمدی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به آتش‌نشانی غزه حمله کرده است، گفت: آنها اورژانس را حین حمل بیمار مورد شلیک قرار داده و حالا هم به یک بیمارستان حمله هوایی کردند. جنایتکاران سازمان امدادرسانی را در غزه فلج کردند. 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تاکید بر اینکه جامعه بین‌المللی امدادی باید جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین بویژه غزه را محکوم کند، گفت:‌ آتش‌نشانان تهران، همچنین تمام کشور آمادگی دارند به محض اینکه مرزها بازشود، برای امدادرسانی وارد غزه شوند. ما اعلام آمادگی کردیم و امکانات و تجهیزات و همه ظرفیت‌های ما هم‌اکنون در همین لحظه آماده ارسال به فلسطین است.
* آمادگی ۵۰۰۰ پرستار و پزشک ایرانی برای اعزام به غزه
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور از آمادگی ۵۰۰۰ پرستار و پزشک ایرانی برای اعزام به غزه خبر داد. علیرضا مرندی صبح دیروز در حاشیه مراسم  تجمع اعتراضی کادر پزشکی ایران علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه، درباره بمباران بیمارستان غزه گفت: فاجعه‌ای که اتفاق افتاد، نخستین‌بار نبود، بلکه بدترین حمله رژیم صهیونیستی به غزه بود. غزه هر شب شاهد حملات متعدد است که صدها نفر از مردم مظلوم فلسطین به خاک و خون کشیده می‌شوند. رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور با اشاره به اعلام داوطلبی ۵۰۰۰ پرستار و اعضای کادر پزشکی ایرانی برای اعزام به غزه بیان کرد: باید فرصت را برای خدمت پزشکان و پرستاران ایرانی داوطلب برای حمایت از مردم غزه فراهم کرد اما با وجود محاصره رژیم صهیونیستی باید بررسی کرد چگونه  آب و غذا و کادر درمان را به فلسطین برسانیم.

Page Generated in 0/0049 sec