printlogo


کد خبر: 269076تاریخ: 1402/7/27 00:00
اخبار

وصول ۲۵۰ هزار میلیارد ریال از معوقات ابربدهکاران
مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران با اشاره به به مسدود شدن نزدیک به ۶۰۰۰ حساب بانکی، از وصول ۲۵۰ هزار میلیارد ریال معوقات ابربدهکاران مالیاتی در راستای مبارزه با فرار مالیاتی و پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران خبر داد. کامران منصور با بیان اینکه ابربدهکاران شناسایی‌شده در این عملیات شامل بیش از ۹۰ شخصیت حقوقی؛ اعم از شرکت‌های فولادی، پتروشیمی و سیمانی هستند، تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده اجرایی و بر اساس احکام قانون محاسبات عمومی کشور و مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم، از ابتدای مهرماه مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد ریال وصول و جهت پرداخت تعهدات این شرکت‌ها به بیت‌المال، به حساب خزانه واریز شد. مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران با اشاره به ارجاع پرونده‌های ابربدهکاران صنعت نفت کشور به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مطالبات معوق دولتی اظهار کرد: بیش از ۶۱۰ هزار میلیارد ریال از حقوق عامه شناسایی و روند عملیات اجرایی و وصول آن آغاز شده است. منصور با بیان اینکه این شرکت‌ها در اکثر بانک‌ها دارای حساب‌های متعدد اعم از ریالی، ارزی و سپرده بلندمدت هستند، افزود: برای وصول مطالبات بیت‌المال، گردش حساب‌های بانکی و منابع مالی این شرکت‌ها شناسایی شده و به صورت همزمان نزدیک به ۶۰۰۰ حساب بانکی متعلق به این شرکت‌ها با اخذ احکام نمایندگی دادگستری مسدود شده است. مدیرکل مبارزه با فرارمالیاتی تهران در ادامه گفت: شناسایی گردش حساب‌های بانکی و تأمین منابع مالی این شرکت‌ها در حالی انجام شد که برخی بانک‌های عامل با افتتاح حساب‌های آفلاین و ویژه مانع رصد تراکنش‌ها و جابه‌جایی وجوه شده‌ بودند. وی در پایان با بیان اینکه این سازمان در راستای تدابیر دولت سیزدهم با جدیت به دنبال اخذ مانده مطالبات است، خاطرنشان کرد: برابر قانون بودجه سال ۱۴۰۲، مبالغ مذکور به تأمین منابع سازمان هدفمندسازی از جمله پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران تخصیص یافت.
***
عراق، مهم‌ترین مقصد محصولات صنعتی و کشاورزی ایران
جدیدترین آمار منتشرشده از سوی سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد نیمه نخست امسال سهم صنعت از ارزش کل صادرات غیرنفتی ۱۵ درصد بوده است. بر اساس این آمار در 6 ماهه اول امسال مجموع صادرات غیرنفتی شامل پتروشیمی و پایه نفتی، معدن و صنایع معدنی، صنعت و کشاورزی ۶۷ میلیون و ۷۴۴ هزار تن به ارزش ۲۴ میلیارد و ۱۴۴ میلیون دلار بوده است. در مجموع در این مدت نسبت به نیمه اول سال قبل وزن صادرات غیرنفتی ۲۹ درصد رشد داشته اما ارزش آن با افت 2.6 درصدی مواجه شده است. بیشترین سهم این صادرات مربوط به پتروشیمی و میعانات گازی است که نزدیک به ۵۲ درصد (به لحاظ ارزشی) کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است. معدن و صنایع معدنی نیز با رقمی نزدیک به ۲۷ درصد در رتبه دوم قرار دارد. میزان صادرات پتروشیمی و میعانات گازی و معدن و صنایع معدنی در ۶ ماهه امسال به ترتیب بیش از ۳۱ میلیون تن معادل حدود 12.5 میلیارد دلار و بیش از ۳۰  میلیون تن معادل حدود 6.4 میلیارد دلار بوده است. در مدت یادشده وزن و ارزش صادرات بخش پتروشیمی به ترتیب ۲۳ درصد افزایش و ۱۳ درصد کاهش و وزن و ارزش صادرات مواد معدنی هم ۴۳ و ۱۲ درصد رشد داشته است. سهم صنعت و کشاورزی نیز از کل ارزش صادرات غیرنفتی به ترتیب ۱۵ و 6 درصد بوده، به طوری که در 6 ماهه سال جاری به ترتیب بیش از ۳ میلیون تن کالای صنعتی به ارزش نزدیک به 3.6 میلیارد دلار و بیش از ۲ میلیون تن محصول کشاورزی به ارزش بیش از 1.5 میلیارد دلار صادر شده است. در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، وزن و ارزش صادرات بخش صنعت به ترتیب ۱۳ و ۱۲ درصد رشد داشته و وزن و ارزش صادرات محصولات کشاورزی هم 4 درصد افت و ۲۲ درصد رشد داشته است. در بخش دیگر این گزارش نیز به این نکته اشاره شده که نخستین مقصد صادراتی ایران برای محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، همچنین محصولات معدن و صنایع معدنی چین و محصولات صنعتی و کشاورزی عراق است، به طوری که در نیمه نخست  امسال ۳۳ درصد صادرات محصولات پتروشیمی و ۳۰ درصد صادرات محصولات معدنی کشور به چین و ۴۴ درصد صادرات کالاهای صنعتی و ۳۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی کشور به عراق انجام شده است.
***
افتتاح و بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی دریایی
افتتاح و بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی کشور، احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله بهره‌برداری بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بوشهر برای شناورهای دارای طول ۱۵۰ و عمق 7 متر، عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌و‌نقل دریایی در دولت سیزدهم است.
* افتتاح و بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی کشور
بر اساس گزارش ارائه شده در بخش حمل‌و‌نقل دریایی از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان شهریور ۱۴۰۲، معادل ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی به ارزش ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری شد.
* احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله
احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور (۸ پست اسکله شناور مسافری و گردشگری در بندر خرمشهر، ۲ پست اسکله در بندر گناوه و یک پست اسکله کانتینری در فاز سوم بندر شهیدرجایی) از دیگر افتتاح‌های دولت سیزدهم است.
* بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر
همچنین در دولت سیزدهم تا شهریور امسال، بندر چندمنظوره خمیر و بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بوشهر برای شناورهای دارای طول ۱۵۰ و عمق 7 متر، بهره‌برداری شد.

Page Generated in 0/0057 sec