printlogo


کد خبر: 269077تاریخ: 1402/7/27 00:00
اخبار

انتصاب نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه توسط رهبر انقلاب
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج‌شیخ حبیب‌الله غفوری را به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ حبیب‌الله غفوری دامت افاضاته
اکنون که جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای علما دامت توفیقاته از امامت جمعه‌ کرمانشاه کناره‌گیری کرده‌اند، با تقدیر و تشکر از خدمات معنوی و اخلاقی ایشان، جنابعالی را به امامت جمعه و نمایندگی خود در آن شهر و استان منصوب می‌کنم. دلاورمردان کرمانشاه و عموم مردم مؤمن و صادق و صمیمی آن سامان، خاطره‌ وفاداری خود به انقلاب اسلامی را در حوادث گوناگون زنده نگاه داشته و یکی از سنگرهای مهم امنیت کشور بوده و هستند. وظیفه‌ عالم دینی و جایگاه امامت جمعه در میان این برادران و خواهران محترم، حساس و خطیر است. ارتباط با همه قشرها بویژه جوانان و حضور در مجامع علمی و دینی و اجتماعی آنان سفارش موکد اینجانب است. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسالت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۵ مهر ۱۴۰۲
***
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به انقضای یکی از بندهای غروب برجام در قطعنامه ۲۲۳۱:
دیگر محدودیتی درباره موشک‌های بالستیک نداریم
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: از ۲۶ مهرماه، مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، همه محدودیت‌هایی که به صورت ناعادلانه درباره فعالیت‌ها و نقل و انتقالات مرتبط با موشک‌های بالستیک به/ از جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، خاتمه یافت و ایران دیگر موضوع هیچ محدودیتی در چارچوب شورای امنیت نیست.
علی باقری‌کنی ادامه داد: از امروز (دیروز) همه محدودیت‌های تحمیل شده بر افراد و نهادهای مندرج در فهرست ۲۲۳۱، از جمله انسداد دارایی‌ها، خاتمه یافت و این فهرست از وبسایت سازمان ملل حذف خواهد شد.
وی افزود: همه اقدامات محدود‌کننده و تحریم‌هایی که در سطح ملی یا منطقه‌ای، بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران وضع شده بود، باید خاتمه یابد. حفظ این قبیل محدودیت‌ها یا وضع تحریم‌های جدید در این چارچوب، نقض صریح متن و روح قطعنامه ۲۲۳۱ است.
گفتنی است طبق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که ۸ سال پیش صادر شد محدودیت‌های اعمال‌شده این سازمان درباره فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک ایران ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ منقضی خواهد شد.
***
تأکید ایران و تاجیکستان بر گسترش همکاری‌های دفاعی
سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفری رسمی به تاجیکستان، با سرهنگ «شیرعلی میرزا» همتای تاجیک خود دیدار کرد و ۲ طرف ضمن بررسی چشم‌انداز همکاری‌های دفاعی، بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند.
همچنین روز گذشته وزارت دفاع جمهوری تاجیکستان در بیانیه‌ای، موضوعات اصلی این گفت‌وگو را که شامل موضوعات توسعه منطقه‌ای و جهانی، وضعیت فعلی نیروهای مسلح تاجیکستان و همچنین برنامه‌های مربوط به همکاری در زمینه دفاعی و توسعه تجهیزات نظامی بود، برشمرد. 
در این بیانیه آمده است: «طرفین همچنین درباره همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم و ‌دیگر جنبه‌های مهم همکاری‌های نظامی بین تاجیکستان و ایران گفت‌وگو کردند». بر اساس گزارش آسیاپلاس، در نخستین سفر وزیر دفاع ایران به تاجیکستان طرفین یادداشت تفاهم و همکاری نیز امضا کردند. در دیدار وزرای دفاع تاجیکستان و ایران بر تمایل ۲ کشور جهت گسترش همکاری‌های دفاعی و امنیتی تاکید شد.
***
توضیحات اسلامی درباره پیشرفت فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر
رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته به خبرنگاران گفت: دولت هوشمند که در امتداد دولت الکترونیک مطرح شده است، در واقع به دنبال این است که از سیستم اتوماسیون اداری از کاغذ به حوزه دیجیتال انتقال یابد که یکی از همین موارد ارتباطات و دیگری بحث مجوزهاست.
محمد اسلامی گفت: ما به عنوان سازمان انرژی اتمی در مجوزها و ارتباطات در صدر جدول و در ردیف یک قرار داریم و با اهتمام ویژه این کار را انجام دادیم و سامانه‌ها و تعهدات و فرآیندهایی را که داشتیم الکترونیکی کردیم و از ارتباطات مردمی و صدور مجوز‌ها تا تمدید آنها و دیگر موارد در این بستر دولت الکترونیک بارگذاری شده است.
اسلامی افزود: انرژی اتمی به طور طبیعی نیازمند رعایت الزامات خود است و این الزامات استانداردهای اتمی است که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابلاغ می‌شود و استقرار دارد و انرژی اتمی چون حساسیت ویژه دارد به طور طبیعی مکلف است استانداردها را رعایت کند. به همین دلیل سازمان ملی استاندارد، سازمان انرژی اتمی را به عنوان دستگاه برتر انتخاب کرده و این سازمان لوح دریافت کرده است، در این راستا اگر استاندارد نباشد خلاف الزامات ملی بین‌المللی است.
اسلامی درباره رفع تحریم‌های تسلیحاتی تصریح کرد: بر اساس سند برجام، امروز (روز گذشته) روز لغو تحریم‌های تسلیحاتی است و عمل نکردن تروئیکای اروپا به این تعهدات، نشان‌دهنده قابل اعتماد نبودن آنهاست. این بند برجام مشمول زمان است و نیازی به اقدام ندارد.

Page Generated in 0/0062 sec