printlogo


کد خبر: 269080تاریخ: 1402/7/27 00:00
واکنش گسترده مقامات و چهره‌های شاخص سیاسی به جنایات ضدانسانی رژیم صهیونیستی
یکصدا علیه دشمن

گروه سیاسی: رژیم صهیونیستی مرزهای توحش و خوی انسان‌ستیزی را جابه‌جا کرد. شامگاه سه‌شنبه هفته جاری اسرائیل پس از 11 روز بمباران بی‌وقفه مردم غزه، بیمارستان الاهلی (المعمدانی) را هدف حمله موشکی قرار داد. در جریان این جنایت جنگی بی‌سابقه که با سکوت و حتی حمایت رسانه‌های غربی وابسته به صهیونیست‌ها انجام شد، 1000 نفر از مردم بی‌گناه فلسطین به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. بنا به گزارش فارس، جنایات‌ رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای اخیر، منابع آگاه اطلاعاتی در منطقه خبر دادند آمریکا از پایگاه‌های العدید قطر، قبرس، یونان و رام‌اشتاین آلمان در حال بارگیری و انتقال بمب‌های GBU و GBU31 از طریق هواپیماهای ترابری خود به اسرائیل است. بمب‌های یادشده مخرب‌ترین نوع مهماتی است که تاکنون برای تخریب مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غزه به‌کار رفته است اما این اقدام انسان‌ستیزانه رژیم صهیونیستی واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. در کشورمان، مقامات سیاسی، نظامی و اقشار مختلف مردم ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایت اخیر اسرائیل را محکوم کردند.
* ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی به پا خیزند
دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد لازم است تمام ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل این رژیم جعلی به پا خیزند و با به‌کارگیری همه ابزارهای لازم به این ظلم بی‌انتها و کشتار مسلمانان بی‌گناه پایان دهند. دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با تصریح به حق مشروع و قانونی مردم زجرکشیده و مظلوم فلسطین برای احقاق حق تعیین سرنوشت و رهایی از جور و ستم اشغالگران، بر حمایت قاطع خود از مقاومت با توسل به همه ابزارهای موجود تاکید و اعلام کرد: لازم است تمام ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل این رژیم جعلی به پا خیزند و با به‌کارگیری همه ابزارهای لازم به این ظلم بی‌انتها و کشتار مسلمانان بی‌گناه پایان دهند. در این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی با این جنایت که مصداق بارز جنایت جنگی علیه بشریت و نسل‌کشی و قتل عام زنان و کودکان و بیماران بی‌پناه است، اوج سفاکی و رذالت خود و بی‌اعتنایی به همه قواعد و اصول انسانی را به تصویر کشید و ماهیت ضدبشری خود را به همگان نشان داد. بی‌‌عملی مراجع بین‌المللی نسبت به این جنایت عظیم، ظلمی مضاعف به مردم مظلوم فلسطین و خیانتی آشکار به انسانیت و تمدن انسانی است. جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این جنایت شنیع به شدیدترین وجه ممکن، جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد را به اقدام فوری برای توقف جنایات رژیم کودک‌کش و نژادپرست صهیونیستی فرا می‌خواند و مسؤولیت تک‌تک دولت‌ها، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی کیفری برای تعقیب کیفری سرکردگان رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایات شنیع بین‌المللی علیه مردم تحت اشغال فلسطین را یادآور می‌شود. 
* سرلشکر باقری: سازمان‌های بین‌المللی به سکوت خود در قبال نسل‌کشی در غزه پایان دهند
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان در غزه و به شهادت رساندن جمع زیادی از زنان و کودکان بی‌گناه پیام تسلیتی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: در قبال این فجایع انسانی نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی باید به سکوت خود پایان دهند و مانع از تداوم این نسل‌کشی شوند. امروز سکوت یا بسنده کردن به صدور یک بیانیه دیپلماتیک، همراهی و همسویی با رژیم خونریز صهیونیستی است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این پیام تاکید کرد: امروز سازمان ملل متحد باید با برگزاری نشست فوق‌العاده، این جنایات جنگی را متوقف و سران این رژیم جنایتکار را محاکمه کند. امروز سازمان ملل متحد باید با برگزاری نشست فوق‌العاده، این جنایات جنگی را متوقف و سران این رژیم جنایتکار را محاکمه کند. دولت‌های اسلامی هم باید با بسیج امکانات و اقدامات خود، مانع از این نسل‌کشی دیوانه‌وار شوند و نسبت به فراهم کردن شرایط مداوای چندین هزار مجروحان این جنایت که غالبا از زنان و کودکان بوده‌اند، اقدام عاجل صورت دهند.
* محسن رضایی: نتانیاهو و حامیانش مجازات خواهند شد
محسن رضایی، رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در واکنش به جنایت‌های اخیر صهیونیست‌ها در غزه نوشت: بدترین جلادان تاریخ هم اینچنین به بیمارستان‌ها حمله نمی‌کردند؛ نتانیاهوی جلاد و تشنه خون، همچنین حامیان پشت صحنه‌اش، زودتر از آنچه تصور می‌کنند، توسط فرزندان انقلابی اسلام و جبهه مقاومت به مجازات سختی خواهند رسید.
* شرم بر سازمان ملل
محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه نیز در واکنش به اقدام جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود نوشت: مماشات با جنایتکاران جنگی اسرائیل که در واقع همان نازی‌های دوباره متولدشده هستند، باعث تشدید وحشی‌گری شده است. شرم بر غرب، شرم بر سازمان ملل، ننگ بر دنیا.
* حسن خمینی: جنایت بیمارستان المعمدانی، پایان مشروعیت سیاست‌ورزی بزدلانه حاکمان عرب بود
سیدحسن خمینی نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایت بی‌سابقه اسرائیل در غزه نوشت: فاجعه بیمارستان المعمدانی نشان داد با سردمداران رژیم صهیونیستی و طرفداران آنها جز با منطق قدرت و زور نمی‌توان سخن گفت. وی در ادامه نوشت: آنچه در غزه واقع شد، مرگ انسانیت در روح و ضمیر کسانی است که به سبب منافع خود در کنار رژیم منحوس صهیونیستی قرار گرفته‌اند. جنایت بیمارستان المعمدانی اگر نتواند وجدان به خواب رفته حاکمان آمریکا و اروپا و رسانه‌های آنها را بیدار کند، دیگر باید ایشان را «مردگان عالم انسانیت» نامید. آنچه واقع شد پایان مشروعیت سیاست‌ورزی بزدلانه برخی حاکمان عرب بود و بیش از هر چیز به مسلمانان و آزادگان نشان داد رژیم سفاک اسرائیل از کمترین مشروعیت اخلاقی برخوردار نیست. این فاجعه نشان داد با سردمداران این رژیم و طرفداران آنها جز با منطق قدرت و زور نمی‌توان سخن گفت. 
* جلیلی: رژیم صهیونیستی از واشنگتن فرماندهی می‌شود
سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: اینکه رژیم صهیونیستی با حضور و پشتیبانی مقامات آمریکا به بیمارستان حمله موشکی می‌کند، گواه آن است که این رژیم صرفا یک پادگان نظامی برای آمریکاست و از واشنگتن فرماندهی می‌شود.
وی اضافه کرد: در حالی که رژیم صهیونیستی بدترین شکل کشتار جمعی را انجام می‌دهد، آمریکا و دولت‌های اروپایی حامی آن نمی‌توانند مدعی امنیت برای جهان باشند.
* ناطق نوری: خاطره سیاه فرعون، نمرود، چنگیز و هیتلر در اذهان جهانیان زنده شد
علی‌اکبر ناطق نوری نیز در پیامی با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان غزه نوشت: تردیدی ندارم این ظلم فاحش در پیشگاه خدای بزرگ و در نظام عادلانه او بی‌پاسخ نخواهد ماند و عزم راسخ فلسطینیان مظلوم و آه کودکان بی‌پناه آن دیار، به‌رغم سکوت مرگبار حکومت‌های تهی از اخلاق و معنای جهان، لکه ننگ نظام آپارتاید صهیونیستی را چون دستمال کثیفی آلوده به ستم، به زباله‌دان تاریخ خواهد افکند. وی نوشت: جنایت سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن ملت مظلوم فلسطین، بار دیگر غمی جانکاه بر دل انسان‌های شریف جهان قرار داد و خاطره سیاه ظالمان تاریخ از فرعون و نمرود تا چنگیز و هیتلر را در اذهان جهانیان زنده کرد. قتل عام بی‌رحمانه مردم غیر نظامی و بی‌پناه فلسطین و ویران کردن خانه، کاشانه و حتی بیمارستان، آن هم با سلاح‌های غیرمتعارف جنگی، دست‌کم ۲ پیام روشن و غیرقابل انکار دارد؛ اول اینکه این رژیم پلید، به هیچ‌یک از اصول اخلاقی، قواعد بشری و کنوانسیون‌های بین‌المللی پایبند نیست؛ دوم ساز و کار‌های به‌وجود آمده پس از جنگ دوم جهانی همچون  شورای امنیت سازمان ملل متحد، در خوشبینانه‌ترین حالت، نظام‌هایی پوشالی، بی‌خاصیت و بی‌معنا برای بشریتند و تنها ابزاری هستند در دست قدرت‌های بزرگ جهان و مدعیان دروغین حقوق بشر، برای تامین منافع خود و لاغیر.
* ولایتی: دیگر جایی برای صهیونیست‌های افسارگسیخته در این منطقه وجود ندارد
علی‌اکبر ولایتی نیز حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه را که به شهادت و زخمی شدن 1000 تن از زنان و کودکان و مردم بی‌گناه و غیرنظامی بی‌دفاع انجامید بشدت محکوم کرد. ولایتی نوشت: جنایت بی‌سابقه در بیمارستان المعمدانی غزه که به شهادت و مجروح شدن 1000 نفر از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین انجامید، در تاریخ معاصر بی‌سابقه است و این جنایت شنیع نشان داد دیگر هیچ جایی برای صهیونیست‌ها در این منطقه بسیار مهم و مقدس و خاستگاه پیامبران الهی وجود ندارد. در ادامه بیانیه ولایتی آمده است: جنایتکاران جهانی چون آمریکا که بی‌دریغ از این رژیم جعلی حمایت می‌کنند و پایه‌گذاران جنایات بشری تاریخ معاصر و متاخر، یعنی انگلیسی‌ها نقش اساسی در ایجاد این پایگاه ترور، وحشت، کودک‌کشی، آدم‌کشی و نفی بلد مردم بی‌گناه دارند و مقصران اصلی این طراحی جنایتکارانه هستند.
وی در ادامه نوشت: بی‌تردید هیچ راهی جز ریشه‌کن کردن این غده سرطانی وجود ندارد و حامیان این دیوسیرتان بشرنما بدانند این اعمال شقاوت‌آمیز تیر خلاصی است بر پیکر صهیونیزم و قطعا صبر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان دیگر لبریز شده و به توصیه‌های سازشکاران اعتنا نخواهند کرد و بی‌تردید روزهای پایانی عمر این رژیم سفاک خواهد بود و ان‌شاءالله با نابودی آنها هرچه زودتر مسلمانان جهان در مسجدالاقصی نماز خواهند خواند.
* این جنایت عمق نفاق و خباثت صهیونیسم را نشان می‌دهد
علی‌اکبر صالحی، وزیر پیشین خارجه ایران در واکنش به جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی گفت: جنایتی که توسط اسرائیل رخ داد واقعا عمق نفاق صهیونیسم را نشان می‌دهد که دائم به دروغ داشت اعلام می‌کرد ما با غیرنظامیان کاری نداریم. واقعا عمق خباثت اینها را نشان داد.
* خاخام اعظم یهودیان ایران رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
خاخام «یونس حمامی لاله‌زار» رئیس دارالشرع مرکزی کلیمیان ایران در کنیسه یهودیان ایران نیز ضمن اعلام برائت از رژیم صهیونیستی، جنایت بی‌سابقه اسرائیل در غزه را محکوم کرد.
* پزشکیان: کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند از جنایات صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند
مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها گفت: صهیونیست‌ها آدم‌کش و نسل‌کش هستند. صهیونیست‌ها به سرزمین مادری فلسطینی‌ها تجاوز کردند و حقوق اولیه مردم این سرزمین را زیر پا گذاشتند. نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: با وجود ارتکاب صهیونیست‌ها به این جنایات ما در سطح بین‌المللی شاهد هستیم که کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند از جنایات صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند و حقوق بشر را تنها در صحبت‌ها و سخنرانی‌های آنها می‌توان مشاهده کرد.
* «قصابان غاصب» و «غاصبان قصاب»
جنایت اخیر رژیم صهیونیستی حتی صدای برخی مخالفان جمهوری اسلامی را هم در آورد. در همین رابطه عبدالکریم سروش در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی نوشت: ما آرام نشسته‌ایم و سخن می‌گوییم و مباحثه می‌کنیم در حالی ‌که در آن سوی جهان در غزه و فلسطین مردم حتی آب خوردن ندارند، امنیت ندارند، برق ندارند و فرزندان‌شان شیر و غذا ندارند.
وی اظهار داشت: من هیچ کلمه‌ خوبی جز «قصابان غاصب» و «غاصبان قصاب» برای اینها نیافتم تا حداقلی از حساسیت خود را نسبت به این حوادث تاریک و شیطانی بیان کنم.

Page Generated in 0/0064 sec