printlogo


کد خبر: 269084تاریخ: 1402/7/27 00:00
آمریکا شریک جرم است

مهدی بختیاری: جنگ میان گروه‌های  مقاومت اسلامی فلسطین در غزه با رژیم صهیونیستی از شامگاه سه‌شنبه گذشته با فاجعه بزرگ حمله به بیمارستان «المعمدانی» در غزه که به شهادت ۱۰۰۰ تن از جمله صدها زن و کودک بی‌گناه انجامید، وارد مرحله جدیدی شد.
این ماجرا در حالی اتفاق افتاد که صهیونیست‌ها در طول ۸ دهه اشغالگری فلسطین و حتی در سال‌های پیش از آن، همیشه از کشتار مردم عادی به عنوان یک سلاح راهبردی برای اشغال بیشتر فلسطین استفاده کردند که کشتار مردم بی‌گناه دیر یاسین، قتل و غارت روستاهای فلسطینی و بمباران مراکز متعلق به سازمان ملل برخی از نمونه‌های آن است. اما در میانه نبرد توفان الاقصی، اسرائیل بر سر یک دوراهی سخت قرار دارد؛ از یک طرف پس از دریافت ضربات بی‌سابقه و خردکننده از سوی حماس و گروه‌های مقاومت که به بیش از ۱۵۰۰ کشته و حداقل ۲۰۰ اسیر انجامید، یا باید همانطور که وعده‌اش را داده بودند، به حمله زمینی گسترده در نوار غزه دست بزنند که می‌دانند چه تبعات سنگینی برای‌شان خواهد داشت یا باید جنگ را با بی‌آبرویی و‌ بدون هیچ دستاوردی ترک کنند. اتفاق بیمارستان المعمدانی را می‌توان از این منظر نیز بررسی کرد که صهیونیست‌ها برای آنکه جنگ را بدون ورود به غزه -و فرار از تلفات ناشی از آن- ترک کنند، دست به چنین اقدامی زدند تا انتقام شکست‌های‌شان از گروه‌های مقاومت را از مردم بی‌دفاع بگیرند. در این میان نقش آمریکا که رئیس‌جمهورش به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد، به عنوان حامی اصلی اسرائیل غیرقابل چشم‌پوشی است.
 بنا بر اخبار اعلام شده، با توجه به به‌هم‌ریختگی ذهنی و‌ روانی اکثر فرماندهان نظامی اسرائیلی، برخی فرماندهان آمریکایی هدایت «بعضی عملیات‌های آنان» را از ابتدای حملات صهیونیست‌ها علیه شهروندان فلسطینی در غزه بر عهده گرفته‌اند و کنار فرماندهان نظامی اسرائیل حضور دارند. این منابع گفتند فشار روانی شدید ناشی از عملیات فوق‌العاده‌ مقاومت فلسطین (توفان الاقصی) و خسارات بی‌سابقه‌ای که به اسرائیلی‌ها وارد شد، موجب این به‌هم‌ریختگی روانی و ذهنی شده است به‌ نحوی که بسیاری از فرماندهان اسرائیلی قادر به تصمیم‌گیری‌ نیستند، از این‌ رو، عملیات‌های منجر به قتل‌عام شهروندان غزه نیز به ‌صورت مشترک (آمریکا و اسرائیل) انجام می‌شود. بنا بر گزارش‌ها، چند تن از این فرماندهان آمریکایی مشارکت‌کننده در حملات صهیونیست‌ها، همزمان به آنان‌ توصیه می‌کنند از ورود زمینی به غزه خودداری کنند، چراکه احتمال ضربه سنگین‌تر بسیار بالاست و این معرکه، ریسک درستی محسوب نمی‌شود.
این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران محله‌های مسکونی و مناطق اطراف بیمارستان‌ها و مدارس می‌پردازند که خسارات زیادی به این مراکز غیرنظامی وارد می‌کند. «فرنچسکا آلبایز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر را کشتار جمعی و توطئه این رژیم برای تخلیه غزه از ساکنان آن و پاکسازی قومی خواند. البته جنایت‌های اشغالگران در نوار غزه صرفاً محدود به بمباران مراکز غیرنظامی نیست بلکه حمله به خبرنگاران و اصحاب رسانه، نیروهای دفاع شهری، آمبولانس‌ها و تجهیزات بهداشتی و تیم‌های پزشکی نیز همچنان در دستور کار صهیونیست‌هاست و در واقع اینها بانک اهداف اسرائیل در غزه به‌ شمار می‌روند.
با این تفاسیر به نظر می‌رسید صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که توان ورود به غزه را ندارند و احتمال حمله گسترده آنها بسیار کم شده است. به همین دلیل است که رو به اقدامات جنایتکارانه نظیر آنچه در بیمارستان المعمدانی رخ داد، آورده‌اند.

Page Generated in 0/0050 sec