printlogo


کد خبر: 269089تاریخ: 1402/7/27 00:00
واکنش مقامات و چهره‌های شاخص سیاسی فرهنگی و ورزشی کشور به جنایت اخیر ضدانسانی رژیم صهیونیستی
یکصدا علیه دشمن

گروه سیاسی: رژیم صهیونیستی مرزهای توحش و خوی انسان‌ستیزی را جابه‌جا کرد. شامگاه سه‌شنبه هفته جاری اسرائیل پس از 11 روز بمباران بی‌وقفه مردم غزه، بیمارستان الاهلی (المعمدانی) را هدف حمله موشکی قرار داد. در جریان این جنایت جنگی بی‌سابقه که با سکوت و حتی حمایت رسانه‌های غربی وابسته به صهیونیست‌ها انجام شد، 1000 نفر از مردم بی‌گناه فلسطین به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. بنا به گزارش فارس، جنایات‌ رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای اخیر، منابع آگاه اطلاعاتی در منطقه خبر دادند آمریکا از پایگاه‌های العدید قطر، قبرس، یونان و رام‌اشتاین آلمان در حال بارگیری و انتقال بمب‌های GBU و GBU31 از طریق هواپیماهای ترابری خود به اسرائیل است. بمب‌های یادشده مخرب‌ترین نوع مهماتی است که تاکنون برای تخریب مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غزه به‌کار رفته است اما این اقدام انسان‌ستیزانه رژیم صهیونیستی واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. در کشورمان، مقامات سیاسی، نظامی و اقشار مختلف مردم ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایت اخیر اسرائیل را محکوم کردند.
* ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی به پا خیزند
دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد لازم است تمام ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل این رژیم جعلی به پا خیزند و با به‌کارگیری همه ابزارهای لازم به این ظلم بی‌انتها و کشتار مسلمانان بی‌گناه پایان دهند. دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با تصریح به حق مشروع و قانونی مردم زجرکشیده و مظلوم فلسطین برای احقاق حق تعیین سرنوشت و رهایی از جور و ستم اشغالگران، بر حمایت قاطع خود از مقاومت با توسل به همه ابزارهای موجود تاکید و اعلام کرد: لازم است تمام ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل این رژیم جعلی به پا خیزند و با به‌کارگیری همه ابزارهای لازم به این ظلم بی‌انتها و کشتار مسلمانان بی‌گناه پایان دهند. در این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی با این جنایت که مصداق بارز جنایت جنگی علیه بشریت و نسل‌کشی و قتل عام زنان و کودکان و بیماران بی‌پناه است، اوج سفاکی و رذالت خود و بی‌اعتنایی به همه قواعد و اصول انسانی را به تصویر کشید و ماهیت ضدبشری خود را به همگان نشان داد. بی‌‌عملی مراجع بین‌المللی نسبت به این جنایت عظیم، ظلمی مضاعف به مردم مظلوم فلسطین و خیانتی آشکار به انسانیت و تمدن انسانی است. جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این جنایت شنیع به شدیدترین وجه ممکن، جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد را به اقدام فوری برای توقف جنایات رژیم کودک‌کش و نژادپرست صهیونیستی فرا می‌خواند و مسؤولیت تک‌تک دولت‌ها، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی کیفری برای تعقیب کیفری سرکردگان رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایات شنیع بین‌المللی علیه مردم تحت اشغال فلسطین را یادآور می‌شود. 
* سرلشکر باقری: سازمان‌های بین‌المللی به سکوت خود در قبال نسل‌کشی در غزه پایان دهند
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان در غزه و به شهادت رساندن جمع زیادی از زنان و کودکان بی‌گناه پیام تسلیتی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: در قبال این فجایع انسانی نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی باید به سکوت خود پایان دهند و مانع از تداوم این نسل‌کشی شوند. امروز سکوت یا بسنده کردن به صدور یک بیانیه دیپلماتیک، همراهی و همسویی با رژیم خونریز صهیونیستی است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این پیام تاکید کرد: امروز سازمان ملل متحد باید با برگزاری نشست فوق‌العاده، این جنایات جنگی را متوقف و سران این رژیم جنایتکار را محاکمه کند. امروز سازمان ملل متحد باید با برگزاری نشست فوق‌العاده، این جنایات جنگی را متوقف و سران این رژیم جنایتکار را محاکمه کند. دولت‌های اسلامی هم باید با بسیج امکانات و اقدامات خود، مانع از این نسل‌کشی دیوانه‌وار شوند و نسبت به فراهم کردن شرایط مداوای چندین هزار مجروحان این جنایت که غالبا از زنان و کودکان بوده‌اند، اقدام عاجل صورت دهند.
* محسن رضایی: نتانیاهو و حامیانش مجازات خواهند شد
محسن رضایی، رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در واکنش به جنایت‌های اخیر صهیونیست‌ها در غزه نوشت: بدترین جلادان تاریخ هم اینچنین به بیمارستان‌ها حمله نمی‌کردند؛ نتانیاهوی جلاد و تشنه خون، همچنین حامیان پشت صحنه‌اش، زودتر از آنچه تصور می‌کنند، توسط فرزندان انقلابی اسلام و جبهه مقاومت به مجازات سختی خواهند رسید.
* شرم بر سازمان ملل
محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه نیز در واکنش به اقدام جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود نوشت: مماشات با جنایتکاران جنگی اسرائیل که در واقع همان نازی‌های دوباره متولدشده هستند، باعث تشدید وحشی‌گری شده است. شرم بر غرب، شرم بر سازمان ملل، ننگ بر دنیا.
* حسن خمینی: جنایت بیمارستان المعمدانی، پایان مشروعیت سیاست‌ورزی بزدلانه حاکمان عرب بود
سیدحسن خمینی نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایت بی‌سابقه اسرائیل در غزه نوشت: فاجعه بیمارستان المعمدانی نشان داد با سردمداران رژیم صهیونیستی و طرفداران آنها جز با منطق قدرت و زور نمی‌توان سخن گفت. وی در ادامه نوشت: آنچه در غزه واقع شد، مرگ انسانیت در روح و ضمیر کسانی است که به سبب منافع خود در کنار رژیم منحوس صهیونیستی قرار گرفته‌اند. جنایت بیمارستان المعمدانی اگر نتواند وجدان به خواب رفته حاکمان آمریکا و اروپا و رسانه‌های آنها را بیدار کند، دیگر باید ایشان را «مردگان عالم انسانیت» نامید. آنچه واقع شد پایان مشروعیت سیاست‌ورزی بزدلانه برخی حاکمان عرب بود و بیش از هر چیز به مسلمانان و آزادگان نشان داد رژیم سفاک اسرائیل از کمترین مشروعیت اخلاقی برخوردار نیست. این فاجعه نشان داد با سردمداران این رژیم و طرفداران آنها جز با منطق قدرت و زور نمی‌توان سخن گفت. 
* جلیلی: رژیم صهیونیستی از واشنگتن فرماندهی می‌شود
سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: اینکه رژیم صهیونیستی با حضور و پشتیبانی مقامات آمریکا به بیمارستان حمله موشکی می‌کند، گواه آن است که این رژیم صرفا یک پادگان نظامی برای آمریکاست و از واشنگتن فرماندهی می‌شود.
وی اضافه کرد: در حالی که رژیم صهیونیستی بدترین شکل کشتار جمعی را انجام می‌دهد، آمریکا و دولت‌های اروپایی حامی آن نمی‌توانند مدعی امنیت برای جهان باشند.
* ناطق نوری: خاطره سیاه فرعون، نمرود، چنگیز و هیتلر در اذهان جهانیان زنده شد
علی‌اکبر ناطق نوری نیز در پیامی با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان غزه نوشت: تردیدی ندارم این ظلم فاحش در پیشگاه خدای بزرگ و در نظام عادلانه او بی‌پاسخ نخواهد ماند و عزم راسخ فلسطینیان مظلوم و آه کودکان بی‌پناه آن دیار، به‌رغم سکوت مرگبار حکومت‌های تهی از اخلاق و معنای جهان، لکه ننگ نظام آپارتاید صهیونیستی را چون دستمال کثیفی آلوده به ستم، به زباله‌دان تاریخ خواهد افکند. وی نوشت: جنایت سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن ملت مظلوم فلسطین، بار دیگر غمی جانکاه بر دل انسان‌های شریف جهان قرار داد و خاطره سیاه ظالمان تاریخ از فرعون و نمرود تا چنگیز و هیتلر را در اذهان جهانیان زنده کرد. قتل عام بی‌رحمانه مردم غیر نظامی و بی‌پناه فلسطین و ویران کردن خانه، کاشانه و حتی بیمارستان، آن هم با سلاح‌های غیرمتعارف جنگی، دست‌کم ۲ پیام روشن و غیرقابل انکار دارد؛ اول اینکه این رژیم پلید، به هیچ‌یک از اصول اخلاقی، قواعد بشری و کنوانسیون‌های بین‌المللی پایبند نیست؛ دوم ساز و کار‌های به‌وجود آمده پس از جنگ دوم جهانی همچون  شورای امنیت سازمان ملل متحد، در خوشبینانه‌ترین حالت، نظام‌هایی پوشالی، بی‌خاصیت و بی‌معنا برای بشریتند و تنها ابزاری هستند در دست قدرت‌های بزرگ جهان و مدعیان دروغین حقوق بشر، برای تامین منافع خود و لاغیر.
* ولایتی: دیگر جایی برای صهیونیست‌های افسارگسیخته در این منطقه وجود ندارد
علی‌اکبر ولایتی نیز حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه را که به شهادت و زخمی شدن 1000 تن از زنان و کودکان و مردم بی‌گناه و غیرنظامی بی‌دفاع انجامید بشدت محکوم کرد. ولایتی نوشت: جنایت بی‌سابقه در بیمارستان المعمدانی غزه که به شهادت و مجروح شدن 1000 نفر از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین انجامید، در تاریخ معاصر بی‌سابقه است و این جنایت شنیع نشان داد دیگر هیچ جایی برای صهیونیست‌ها در این منطقه بسیار مهم و مقدس و خاستگاه پیامبران الهی وجود ندارد. در ادامه بیانیه ولایتی آمده است: جنایتکاران جهانی چون آمریکا که بی‌دریغ از این رژیم جعلی حمایت می‌کنند و پایه‌گذاران جنایات بشری تاریخ معاصر و متاخر، یعنی انگلیسی‌ها نقش اساسی در ایجاد این پایگاه ترور، وحشت، کودک‌کشی، آدم‌کشی و نفی بلد مردم بی‌گناه دارند و مقصران اصلی این طراحی جنایتکارانه هستند.
وی در ادامه نوشت: بی‌تردید هیچ راهی جز ریشه‌کن کردن این غده سرطانی وجود ندارد و حامیان این دیوسیرتان بشرنما بدانند این اعمال شقاوت‌آمیز تیر خلاصی است بر پیکر صهیونیزم و قطعا صبر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان دیگر لبریز شده و به توصیه‌های سازشکاران اعتنا نخواهند کرد و بی‌تردید روزهای پایانی عمر این رژیم سفاک خواهد بود و ان‌شاءالله با نابودی آنها هرچه زودتر مسلمانان جهان در مسجدالاقصی نماز خواهند خواند.
* این جنایت عمق نفاق و خباثت صهیونیسم را نشان می‌دهد
علی‌اکبر صالحی، وزیر پیشین خارجه ایران در واکنش به جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی گفت: جنایتی که توسط اسرائیل رخ داد واقعا عمق نفاق صهیونیسم را نشان می‌دهد که دائم به دروغ داشت اعلام می‌کرد ما با غیرنظامیان کاری نداریم. واقعا عمق خباثت اینها را نشان داد.
* خاخام اعظم یهودیان ایران رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
خاخام «یونس حمامی لاله‌زار» رئیس دارالشرع مرکزی کلیمیان ایران در کنیسه یهودیان ایران نیز ضمن اعلام برائت از رژیم صهیونیستی، جنایت بی‌سابقه اسرائیل در غزه را محکوم کرد.
* پزشکیان: کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند از جنایات صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند
مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها گفت: صهیونیست‌ها آدم‌کش و نسل‌کش هستند. صهیونیست‌ها به سرزمین مادری فلسطینی‌ها تجاوز کردند و حقوق اولیه مردم این سرزمین را زیر پا گذاشتند. نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: با وجود ارتکاب صهیونیست‌ها به این جنایات ما در سطح بین‌المللی شاهد هستیم که کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند از جنایات صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند و حقوق بشر را تنها در صحبت‌ها و سخنرانی‌های آنها می‌توان مشاهده کرد.
* «قصابان غاصب» و «غاصبان قصاب»
جنایت اخیر رژیم صهیونیستی حتی صدای برخی مخالفان جمهوری اسلامی را هم در آورد. در همین رابطه عبدالکریم سروش در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی نوشت: ما آرام نشسته‌ایم و سخن می‌گوییم و مباحثه می‌کنیم در حالی ‌که در آن سوی جهان در غزه و فلسطین مردم حتی آب خوردن ندارند، امنیت ندارند، برق ندارند و فرزندان‌شان شیر و غذا ندارند.
وی اظهار داشت: من هیچ کلمه‌ خوبی جز «قصابان غاصب» و «غاصبان قصاب» برای اینها نیافتم تا حداقلی از حساسیت خود را نسبت به این حوادث تاریک و شیطانی بیان کنم.
******
واکنش گسترده ورزشکاران ایرانی و خارجی علیه ادامه جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه
ورزش علیه شَر

برخلاف ادعاها ورزش از سیاست جدا نبوده و نیست اما آنچه این روزها در دل غزه رخ می‌دهد، دیگر حتی یک موضوع سیاسی نیست، بلکه قتل‌عام بشریت است. حتی جنگ هم نیست، چون جنگ آداب خودش را دارد و در هیچ جنگ کلاسیکی هیچ نیرویی با هر عقیده‌ای به بیمارستان موشک نمی‌زند اما گویا غزه در جهان دیگری است. حدود 13 روز است هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی بی‌وقفه در حال بمباران غزه هستند اما آنچه شامگاه سه‌شنبه رخ داد دیگر اسمش جنگ معمول نبود. زدن یک بیمارستان در شهر غزه موجب شد بسیاری از اهالی ورزش چه در داخل کشورمان، چه خارج از مرزهای ایران به سبعیت رژیم اشغالگر قدس واکنش نشان دهند. البته در روزهای گذشته امثال «اریک کانتونا» ستاره سابق تیم‌ ملی فرانسه و منچستریونایتد به جنایات اسرائیل در غزه واکنش نشان داده بودند اما بعد از تخریب وحشیانه یک بیمارستان و به شهادت رساندن دست کم 1000 انسان، واکنش‌های متعددی را شاهد بودیم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. 

* قلعه‌نویی: مجامع بین‌المللی علیه جنایات صهیونیست‌ها ورود کنند

سرمربی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان گفت: توقع داریم مجامع بین‌المللی به جنایات صهیونیست‌ها ورود کنند، چون مردم بی‌گناه غزه شهید می‌شوند. امیر قلعه‌نویی پس از برتری ۴ بر صفر تیم‌ ملی فوتبال ایران مقابل قطر و کسب قهرمانی تورنمنت اردن اظهار داشت: بمباران مردم مظلوم غزه اتفاق بسیار ناگواری است. واقعا توقع داریم مجامع بین‌المللی ورود کنند، چون مردم بی‌گناه شهید می‌شوند. باید به این موضوع رسیدگی شود. 

* واکنش اینستاگرامی سامان قدوس به اتفاقات تلخ غزه

سامان قدوس با انتشار یک استوری اینستاگرامی از فلسطین حمایت کرد. سامان قدوس در استوری خود، یک پست اینستاگرامی با این مضمون را بازنشر کرد: آنچه در غزه تجربه می‌کنیم به هیچ چیزی که تاکنون شاهد بوده‌ایم شباهت ندارد. ما در حال جیره‌بندی بطری‌های آب هستیم. غذا در حال تمام شدن است. زخمی‌ها و بیماران امکان درمان و مداوا ندارند. کودکان شب‌ها در تاریکی می‌نشینند؛ در سیاهی محض و در انتظار صبحی هستند که شاید برای دیدن آن زنده نباشند!

* واکنش تند ستاره والیبال به جنایات اسرائیل: از حیوان بی‌رحم‌ترید!

سیدمحمد موسوی، ستاره والیبال ایران در یک استوری اینستاگرامی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی موضع‌گیری کرد. جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه باعث تکدر خاطر اکثریت جامعه شده و این مساله ناراحتی و عصبانیت‌ سلبریتی‌های ورزش ایران را نیز در پی داشته است. سیدمحمد موسوی، ستاره باتجربه تیم‌ ملی ایران یکی از افرادی است که نسبت به این مساله موضع‌گیری داشته و استوری تندی را علیه صهیونیست‌ها در اینستاگرام خود منتشر کرده است. موسوی با انتشار خبر انگلیسی حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه و شهادت بیش از هزار نفر از بیماران و آسیب‌دیدگان فلسطینی نوشت: «چطور اسم شما موجودات رو انسان میذارن که از حیوان بی‌رحم‌ترید؟»

* واکنش اوزیل به جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان غزه

ستاره سابق تیم‌های فوتبال رئال‌مادرید و آرسنال اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان غزه را محکوم کرد. 

رژیم اشغالگر صهیونیستی  یک جنایت بزرگ علیه مردم بی‌دفاع غزه انجام داد تا به جهانیان نشان دهد هیچ خط قرمزی ندارد و انسانیت برایش مفهومی ندارد. بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم کودک‌کش بمباران شد تا بیش از هزار کودک و زن بی‌دفاع قتل‌عام شوند. به خاطر این جنایت ضدانسانی هولناک دنیا در حال محکوم کردن این رژیم منحوس است. مسعود اوزیل نیز در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی نوشت: دلیلی در این دنیاست که هر روز و هر ساعت بر سر انسان‌های بی‌گناه و بویژه کودکان بمب ریخته شود تا آنها را قتل عام کنند؟! قطعا نه! این یک کابوس است. انسانیت کجاست مردم؟

* حمایت کریم بنزما از مردم غزه

کریم بنزما، فوق ستاره فرانسوی تیم الاتحاد عربستان با انتشار پستی در حساب ایکس خود از مردم مظلوم فلسطین حمایت و جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد. در این پست که در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده، کریم بنزما نوشته است: تمام دعای ما برای ساکنان غزه است که بار دیگر قربانی بمباران‌های ناعادلانه‌ای می‌شوند که به هیچ زن و کودکی رحم نمی‌کند. این واکنش کریم بنزما بهای زیادی داشت چرا که وزیر ورزش فرانسه مدعی شد بازیکن سابق رئال‌مادرید با گروه اخوان‌المسلمین در ارتباط است و به همین بهانه سناتور فرانسوی والری بویه خواسته است تا توپ طلا را از بنزما پس بگیرند. این اتفاقات درست در منطقه‌ای از جهان رخ می‌دهد که خود را مرکز دموکراسی می‌داند. این هم از آزادی بیان فرانسوی!

* فوتبالیست هلندی به دلیل حمایت از فلسطین محروم شد

یک فوتبالیست هلندی شاغل در لیگ فوتبال آلمان به دلیل حمایت از مردم غزه محروم شد. الجزیره نوشت: «انور الغازی» فوتبالیست هلندی توسط باشگاه آلمانی خود - ماینتس 05 - به دلیل پست طرفدارانه از فلسطین که بوندس‌لیگا و باشگاه آن را «غیرقابل قبول» دانست، محروم شده است. باشگاه ماینتس گفته این پست «با ارزش‌های باشگاه همسو نیست». الغازی که اصالتی مراکشی دارد و 2 بار در تیم‌ ملی هلند بازی کرده است، در پایان سپتامبر با ماینتس قرارداد امضا کرد. وی پیش از این برای باشگاه‌های هلندی پی‌اس‌وی آیندهوون و آژاکس و همچنین باشگاه‌های لیگ برتری استون ویلا و اورتون بازی کرده است. این فوتبالیست پیامی را منتشر کرده بود که با جمله «فلسطین آزاد خواهد شد» خاتمه یافته بود. 

* حمایت ضمنی 2 بازیکن بارسلونا از فلسطین

2 بازیکن بارسلونا از مردم غزه مقابل جنایت رژیم کودک‌کش حمایت کردند. 

حبیب نورماگمدوف، مبارز مسلمان و رکورددار مبارزان UFC بدون باخت در دوران حرفه‌ای خود این روزها بشدت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل جنایت‌های رژیم کودک‌کش حمایت می‌کند. مبارز مشهور روس اخیرا در اینستاگرامش پستی گذاشت و نوشت: برای حمایت از غزه نیازی نیست شما مسلمان باشید، بلکه برای حمایت از غزه نیاز است شما فقط انسان باشید. این پست مبارز مسلمان که اکنون مربی شده استقبال زیادی داشت. الخاندرو بالده، مدافع اسپانیایی بارسلونا و ژول کونده، مدافع فرانسوی بارسلونا این پست مبارز مشهور در حمایت از غزه را لایک کردند تا به نوعی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند. 

* حمایت ستاره الجزایری و سابق منچسترسیتی از مردم فلسطین

کاپیتان سرشناس تیم‌ ملی فوتبال الجزایر با برافراشتن پرچم فلسطین حمایت خود را از مردم این کشور اعلام کرد. ریاض محرز، کاپیتان تیم‌ ملی فوتبال الجزایر و ستاره سابق باشگاه منچسترسیتی پس از پیروزی در دیدار دوستانه مقابل کیپ‌ورد، ضمن برافراشتن پرچم فلسطین از مردم این کشور مقابل تجاوز اشغالگران صهیونیست حمایت کرد.

******

 

اهالی هنر جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان غزه را محکوم کردند
مرثیه هنر برای المعمدانی
گروه فرهنگ وهنر: جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه و حمله به بیمارستان المعمدانی، واکنش اهالی هنر را به دنبال داشت. در همین راستا چهره‌های شناخته‌شده دنیای هنر با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی نسبت به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان دادند و حمایت خود از فلسطین را اعلام کردند.
علیرضا خمسه، بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون با انتشار تصویری تلخ از کودک بی‌جان فلسطینی در دستان پدرش، به کشتار کودکان فلسطینی واکنش نشاده داد و نوشت: «گاهی کلمات درد دارد اما صدا ندارد؛ کشتن ده‌ها کودک بی‌گناه جنایت فوق بشری است». سیدرضا میرکریمی،  کارگردان سینما هم  با انتشار شعری از محمود درویش به این جنایت واکنش نشان داد: 
اگر از تو درباره غزه پرسیدند
پس بگو
در آنجا شهیدی است
که شهیدی آن را حمل می‌کند
و شهیدی از وی عکس می‌گیرد
و شهیدی او را بدرقه می‌کند
و شهیدی بر وی نماز می‌خواند...
مجید واشقانی، بازیگر نیز در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی با انتشار تصویری تلخ از کودک بی‌جان نوشت: «دیگر باید به انسان بودن تسلیت گفت».
ابراهیم داروغه‌زاده،  دبیر سابق جشنواره فجر هم با هشتگ توفان الاقصی و عکس‌هایی از بمباران بیمارستان نوشت: «امن‌ترین مکان‌ها در هر جنگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. رژیم صهیونیستی سیرت واقعی خود را به جهانیان نشان داد».
تعدادی از هنرمندان فعال عرصه موسیقی نیز خشم و انزجار خود را از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی که منجر به خاک و خون کشیده شدن بیش از هزار کودک، زن و مرد فلسطینی شد، اعلام کردند که واکنش برخی از این هنرمندان در ادامه می‌آید:
سیدمحمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی نوشت: «أمتلأت الجنه بالطیور».
مصطفی راغب، خواننده موسیقی پاپ نوشت: «قتل عام هزار نفر در یک بیمارستان قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. لعنت به ظلم، لعنت به ظالم و ظالمان اسرائیلی. خدای مهربانم! صلح و آرامش را نصیب همه انسان‌های این جهان هستی کن».
حسام آرین، خواننده نوشت: «واقعا از خودم خجالت می‌کشم که این بلا سر این بچه‌ها می‌آید و من همزمان به زیست عادی‌ام ادامه می‌دهم».
روزبه بمانی، ترانه‌سرا و خواننده نوشت: «لعنت به جنگ».
علی لهراسبی، خواننده نوشت: «عجب آشفته‌بازاری‌ست دنیا؛ مرگ بر ظلم، مرگ بر ظالم».
گرشا رضایی نوازنده و خواننده نوشت: «نفرین به جنگ».
محسن چاووشی، خواننده موسیقی پاپ نوشت: «نفرین به جنگ...».
محسن توسلی، خواننده موسیقی انقلاب نوشت: «مرگ بر ما اگر صدای مظلوم نباشیم».
بهزاد عبدی، آهنگساز و رهبر ارکستر نوشت: «فواره زد به چهره مبهوت آسمان / آتشفشان خون تن سرخ کبوتران (مهدی سیار)».
ملیکا زارعی، مجری برنامه‌های کودک و نوجوان  نیز در واکنش به جنایت حمله به بیمارستان المعمدانی نوشت‌: «این روزها روز کودک است و بیشتر بچه‌ها در جشن و شادی و ... من هم به سبب حرفه‌ای که دارم در معاشرت با بچه‌ها باید در این شادی سهیم باشم اما... مگر می‌شود تصاویر دردناک کودکان بی‌گناه و معصوم غزه از جلوی چشمانم محو شود؟! تصویر ضجه‌های پدران و مادران داغدیده‌ای که معلوم نیست‌ آیا فردا را خواهند دید ... همه این تصاویر خواب را از چشمانم ربوده، تنها آرزوی روزی را دارم که صدای شادی کودکان بی‌گناه تمام دنیا را پر کند. یاد همه کودکان عزیز و بی‌گناه که این روزها در خون غلتیدند گرامی...»‌.
احسان علیخانی، مجری تلویزیون  هم با انتشار هشتگ stopgagazagenocide به حملات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و نوشت: «حمله به بیمارستان که تنها پناه بیمار، زخمی، کودکان و زنان است، یک فاجعه است برای انسان، برای انسانیت، برای تمدن بشر، برای تمام ادعاهای توخالی جهان، برای تمام صورت‌های نقاب‌زده با لبخند که فریاد انسانیت و عدالت سر می‌دهند. تنها قربانی سیاست کثیف، مردم بیگناهند».
حسن روح‌الامین، نقاش ایرانی هم با بازنشر تابلوی مرگ گنجشک نسبت به جنایت بیمارستان المعمدانی غزه و حملات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
حسین فرح‌بخش، تهیه‌کننده سینما نیز با انتشار تصویری تلخ از 2 کودک فلسطینی در کنار آوار خانه‌های‌شان نسبت به حملات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
محمود بابایی، تهیه‌کننده سینما هم در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی نوشت: «کدام روز بیچاره‌تر از این روزگار و کدام جغرافیا غریب‌تر از فلسطین...!»
خسرو نقیبی، فیلمنامه‌نویس، منتقد سینما و روزنامه‌نگار هم در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی و فاجعه بیمارستان غزه نوشت: «بیمارستان می‌زنید؟ ضجه‌های دختربچه‌ نشسته بر زمین روانم را ویران کرد؛ آدمید شماها؟ به کدام آیین‌اید؟»
سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون نیز با انتشار تصاویری از بیمارستان المعمدانی، از قول سخنگوی امداد و نجات غزه نوشت: بیمارستان المعمدانی دیگر زخمی ندارد. دیگر هیچ کسی در بیمارستان رنج نمی‌کشد. همه راحت شدند و در آتش سوختند!
محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده سینما هم جمله خبرنگار الجزیره را که نوشته بود «به سختی می‌توان یک بدن کامل با تمام اعضایش در بیمارستان پیدا کرد» به اشتراک گذاشت.
فرزاد حسنی، مجری  نیز در مطلبی نوشت: هر کس درباره جنایتکار بودن اسرائیل اگر و امایی بیاورد، باید دهانش را جر داد؛ اسرائیل شر مطلق است. 
حسین سلیمانی، بازیگر  هم در متن تندی نوشت: «خدایا رزق و روزی ما را از جایی فراهم کن که لقمه‌های‌مان مجبورمان نکند چشم بر حقیقت ببندیم».
سیدمازیار هاشمی، تهیه‌کننده سینما نیز  نوشت: «نمی‌توان نسبت به این کودک‌کشی وحشیانه و کشتار انسان‌های بی‌گناه و بی‌پناه سکوت کرد».
فاضل نظری، شاعر نیز یکی از شعرهایش را با تصویر کودکی از غزه به اشتراک گذاشت: «سیل آه خلق،‌ سد ظلم را خواهد شکست».
همچنین اسدالله شبانی، نویسنده در استوری اینستاگرامش نوشت: «رژیم نژادپرست اسرائیل حتی بیمارستان‌ها را هم بر سر بیماران آوار می‌کند. قدرت‌های جهانی هم برایش کف می‌زنند! ننگتان باد!»
علی‌محمد مودب، شاعر هم با انتشار تصاویری از بمباران بیمارستان المعمدانی، شعر معروف «دیده بگشا بر ستم، در این فریبستان علی!» را بازنشر و پیشنهاد کرد به مناسبت این جنایت، همه شاعران در مکانی جمع شوند و شعرسرایی کنند.
استاد محمدرضا شفیعی‌کدکنی شاعر هم در واکنش به جنایت غزه شعری را منتشر کرد:
«وای بر فتنه‌انگیز نجس ظلم‌کننده‌!
آواز را نمی‌شنوند و تأدیب را نمی‌پذیرند
و بر خدای خود تقرب نمی‌جویند
کاهنانش قدس را نجس می‌سازند
و به شریعت مخالفت می‌ورزند
خداوند در اندرونش عادل است
و هر بامداد حکم خود را روشن می‌سازد و کوتاهی نمی‌کند
اما مرد ظالم حد را نمی‌داند».
همچنین پس از حمله وحشیانه و ضد بشری رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه، هنرمندان طراح ایرانی دست به کار شدند تا در ابعاد وسیع‌تری این جنایت صهیونیست‌ها را منعکس کنند.
یکی از این طرح‌ها در همان ساعت اولیه جنایت رژیم غاصب توسط حامد مغروری منتشر شد.
بنیاد روایت فتح نیز در بیانیه‌ای با امضای تعداد زیادی از هنرمندان، به جنایت صهیونیست‌ها واکنش نشان داد.
در بیانیه روایت فتح که توسط جمعی از هنرمندان و مدیران فعال عرصه سینما، تئاتر، مستند، عکس، هنرهای تجسمی و ادبیات پایداری امضا شده، آمده است:
«بِسمِ‌الله القاصِمِ الجَبّارین وَ مُدرِکِ الهارِبین 
بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ 
به کدامین گناه کشته شدند؟ 
بار دیگر دست قساوت نوادگان قابیل در خون زنان و کودکان و بیماران و مجروحان بی‌پناه غزه فرو رفت و لبخند شیطانی و رضایت بر چهره منحوس سردمداران زر و زور و تزویر صهیونیسم سفاک نشست. این فاجعه دردناک که از غیظ حماسه توفان الاقصای سلحشوران فلسطینی و فرو ریختن هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی رخ داد، آزمونی است برای مرزبندی و تعیین دیگرباره باورمندان جبهه حق که ندای «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» را از گلوی مبارک امیر مؤمنان علیه‌السلام شنیده‌اند و در صف متحد و منسجم ملت‌های مسلمان، کابوس آن درندگان کودک‌کش می‌شوند.
ما هنرمندان جبهه مقاومت ضمن اظهار انزجار شدید خود از جنایات غاصبان صهیونیست، کشتار فجیع مجروحان بی‌پناه و مردم بی‌دفاع غزه را محکوم کرده و روشن و رسا اعلام می‌داریم یار و کنار مردم نستوه و مقاوم فلسطین خواهیم بود و آنها را تنها نمی‌گذاریم.
سکوت دردناک حاکمان ناشایست جهان و مدعیان کذاب حقوق بشر تازگی ندارد، اما لازم است جبهه جهانی هنرمندان مقاومت، ضد این فجایع و نسل‌کشی غیرقابل انکار صورت بندد و هنرمندان متعهد جهان به عهد انسانی و الهی خود عمل کنند. 
در پایان به ساحت قدسی منجی عالم بشریت(عج) و همه احرار جهان عرض تعزیت و تسلیت داریم و امیدواریم بنا به حقیقت تاریخی پیروزی خون بر شمشیر، خون مردم مظلوم فلسطین شجره طیبه مقاومت را آبیاری کند، سفاکان غاصب اسرائیلی را در سیلاب خود غرق کند و به آزادی قدس شریف منتهی شود.         
الیس الصبح بقریب؟»
از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه می‌توان به احمدرضا درویش، داریوش ارجمند، سیدعباس میرهاشمی، مسعود نجابتی، فرهاد قائمیان، بهروز افخمی، شهریار بحرانی، حسین مسافرآستانه، عبدالحمید قدیریان، کورش زارعی و محمد گلریز اشاره کرد.

Page Generated in 0/0058 sec