printlogo


کد خبر: 269099تاریخ: 1402/7/29 00:00
تظاهرات در حمایت از فلسطین؛ از کنگره آمریکا تا مرزهای فلسطین اشغالی

شبکه سی‌ان‌ان روز گذشته با انتشار یک ویدئو گزارش داد برخی بیمارستان‌های غزه به دلیل حجم بالای تعداد شهدای ناشی از حملات رژیم صهیونیستی، اجساد را در کامیون‌های یخچال‌دار ویژه حمل بستنی نگهداری می‌کنند. بر اساس این گزارش، یک بیمارستان در غزه برای تامین ظرفیت لازم برای نگهداری اجساد قربانیان از کارخانه‌های محلی خواسته کامیون‌های یخچال‌دار خود را برای استفاده به عنوان سردخانه در اختیار آنها قرار دهند. «یاسر خطیب» پزشک پزشکی قانونی بیمارستان شهدای الاقصی در این ویدئو می‌گوید بیمارستان شهدا در «دیر البلا» قادر به پذیرش تعداد فزاینده شهدا  نیست، چرا که سردخانه‌ها مملو از اجساد است و جایی برای پذیرش اجساد جدید نیست. 
همین حجم جنایت اسرائیلی‌ها باعث شده بسیاری از مردم جهان به نشانه اعتراض به نسل‌کشی صهیونیست‌ها به خیابان بیایند. 
معترضان حامی فلسطین در مقابل ساختمان دفتر نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در شهر سان‌فرانسیسکو در حمایت از فلسطینی‌ها و غزه تجمع کرده و پایان کمک‌های نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند. آنها به یک قطعنامه که اخیرا از سوی «کوری بوش» نماینده دموکرات آمریکا با موضوع درخواست از دولت جو بایدن برای کاستن از شدت تنش و خشونت و ارسال کمک بشردوستانه به غزه مطرح شد، اشاره داشتند. ۲۴ نفر از این معترضان در خارج از ساختمان فدرال سان‌فرانسیسکو زنجیره انسانی تشکیل داده و خواستار آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها شدند. 
در پاریس هم با وجود ممانعت پلیس فرانسه، هزاران نفر از حامیان مردم فلسطین گرد هم آمده و به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اعتراض کردند. به نقل از خبرگزاری آناتولی، پلیس فرانسه برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کرد. 
همچنین چندین هزار حامی فلسطین در لوزان سوییس به خیابان آمده و حمایت خود را از مردم فلسطین در جنگ با رژیم صهیونیستی اعلام کردند. به گزارش پایگاه خبری سوییس اینفو، چند هزار نفر در لوزان در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند. تظاهرات‌کنندگان خواستار «مقاومت» و «آزادی» مردم فلسطین شدند و شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند. 
به گزارش رسانه‌ها و پلیس سوییس، حدود ۴۵۰۰ تظاهرات‌کننده پنجشنبه در لوزان به خیابان آمدند؛  در حالی که سازمان‌دهندگان آن انتظار گردهمایی تنها ۱۰۰۰ نفر را داشتند. این تجمع بدون حادثه به پایان رسید. 
همچنین هزاران نفر از تظاهرات‌کنندگان یونانی با برپایی راهپیمایی در شهر آتن در حمایت از آرمان آزادی فلسطین و محکوم کردن رژیم صهیونیستی‌ و متحدانش، آمریکا و اتحادیه اروپایی علیه چندین دهه جنایت علیه فلسطین شعار سر دادند. 
منابع عراقی هم اعلام کردند صدها نفر از مردم این کشور به درخواست مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق به سمت مرز با اردن رفتند تا در مرزهای فلسطین تحصن کنند. همچنین گروه‌های حامی فلسطین روز چهارشنبه در دانشگاه هاروارد تجمعی گسترده برگزار کرده و جنایات اسرائیلی‌ها بویژه حملات هوایی علیه بیمارستان المعمدانی در غزه را که جان صدها تن را گرفت، محکوم کردند. 
وب‌سایت دیلی‌میل گزارش داد این اعتراضات در دوازدهمین روز درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و به دنبال انتشار نامه‌ای با حمایت ۳۳ گروه دانشجویی دانشگاه هاروارد که رژیم تل‌آویو را مسؤول حمله حماس می‌دانستند، برگزار شد. کمیته «همبستگی هاروارد فلسطین» و گروه «دانشجویان فارغ‌التحصیل هاروارد برای فلسطین»، راهپیمایی روز چهارشنبه را از محوطه اصلی هاروارد در کمبریج تا دانشکده بازرگانی آن در بوستون ترتیب دادند. معترضان به جنگ علیه غزه وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند و پلیس تعدادی از آنها را بازداشت کرد. همچنین به گزارش ایسنا، تظاهرات‌کنندگان روز چهارشنبه در محکومیت ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، وارد ساختمان کنگره آمریکا شده و خواستار توقف جنگ در غزه شدند. 
این اعتراضات در حالی انجام شد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی سفر کرده بود تا همبستگی خود را با رژیم صهیونیستی در جنایاتش علیه غزه ابراز کند. هزاران اردنی نیز در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. 
شبکه خبری الجزیره گزارش داد هزاران اردنی در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تظاهرات کردند. همچنین فراخوان‌هایی در اردن برای رفتن به مرزهای فلسطین در پاسخ به درخواست مقاومت و با هدف اعلام همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین منتشر شد. صدها نمازگزار مصری نیز در مسجد الازهر در مرکز قاهره تجمع کرده و تظاهراتی را در حمایت از فلسطین برگزار کردند. 

Page Generated in 0/0064 sec